Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

CBR , een superfiets ik rij woon/werk Utrecht noord naar Apeldoorn A27 A1.
Heerlijk 's ochtends vroeg 05.30 ff het gas open , je hoord de bird hiervan genieten.

Gr Peter.
 
ik heb ze ook die vfr clippons ( moet nog steeds even bij frank langs voor dit ) maar ik vind het niet echt een hele grote verbetering.

nog steeds last van de klauwen na slechts half uurtje rijden. wel is het zo, hoe harder je rijd hoe minder je last er van hebt.
 
Vanmiddag 12.30 een rode blackbird van Apeldoorn richting Amersfoort , iemand van hier ?
Ik reed richting Apeldoorn op de A1.
Gr Peter.
 
Wie heeft er ook last van dat als hij gewoon rijdt en de motor een normale temperatuur is, dat je dan een heet linkerbeen krijgt
 
De afgelopen dagen was alles heet als ik op de motor stapte ;)
pff...

Maar verder kan ik je niet helpen, helaas
 
Wie heeft er ook last van dat als hij gewoon rijdt en de motor een normale temperatuur is, dat je dan een heet linkerbeen krijgt
Dat hebben alle katalysatormodellen standaard. Die krengen (het zijn er meerdere) worden meer dan 800 graden heet.
Oplossing: dempers en collector vervangen.

EDIT: jij hebt toch een carb-model? Dan zie ik geen andere oorzaak dan mogelijk het missen van het hitteschild achter de zij-kuip.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog tips om de roet-uitstoot te verminderen als ik het gas iets meer open trek ?
Zie soms een rookwalm in me spiegel... heel raar :+

Heb de injectie 2000 model. Staan net geen 200k op ..
Luchtfilter regelmatig aan het schoonmaken (soms zit er ook wat olie op), maar kom er niet achter hoe het verder te verminderen.
(PS: Mijn vrouw vind die walm ook wat minder, als ze achter me rijd |( )
 
200k is 200.000 km ? dan mag het wel een keer roken ofnie ? ;)
meer in je andere spiegel kijken, helpt dat ?


Wie heeft er ook last van dat als hij gewoon rijdt en de motor een normale temperatuur is, dat je dan een heet linkerbeen krijgt

geen idee, ik ben rechtsdragend.

wat wel helpt tegen de warmte/hitte :

test_2013_koelvest_1_4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Wil je er van af , en wat wil je ervoor ?
Wat moet er allemaal veranderd worden op dit te kunnen plaatsen ?
dank

Bij de mijne kon het er zo op. ze gaan een paar centimeter omhoog. Misschien moet je een kabel en/of remslang iets verleggen zodat er geen spanning op komt te staan. Als je ze wilt overnemen zal ik ze even moeten op zoeken. Voor meer info graag in een PB
 
Dat hebben alle katalysatormodellen standaard. Die krengen (het zijn er meerdere) worden meer dan 800 graden heet.
Oplossing: dempers en collector vervangen.

EDIT: jij hebt toch een carb-model? Dan zie ik geen andere oorzaak dan mogelijk het missen van het hitteschild achter de zij-kuip.

Wat voor merk collector moet er dan onder? Andere dempers zitten er bij mij al op
 
alle blackbirds worden heet, ook mijn inj. model van 2000

als ik met groepje verschillende motoren ben wezen rijden op lekker tempo dan ben ik bijna de enige die bij stilstand de fan heeft blazen
 
Wat voor merk collector moet er dan onder? Andere dempers zitten er bij mij al op

niet alle uitlaatmerken hebben dezelfe soort aansluitingen of vorm.
akra dempers op een bos middenstuk kan vanwege de plaatsing van beiden niet passen etcetc.

zijn jouw dempers bedoelt om op niet originele voorbochten/collector aan te sluiten?

cbr1100-cbr-1100-xx-blackbird-4-2-exhaust-system-with-400mm-oval-stainless-steel-silencers-[2]-2174-p.jpg
 
200k is 200.000 km ? dan mag het wel een keer roken ofnie ? ;)
meer in je andere spiegel kijken, helpt dat ?

Eh, 200.000 ja,..probeer gewoon niet meer in me spiegels te kijken, maar me vrouw kijkt daarna zo chaggie na mij als ze achter me reed.. ben me van geen kwaad bewust |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan