Omdat ik diverse motoren heb met de CDI onsteking ben ik wat aan het puzzelen .
Ik wil de op ebay veel verkregen cdi gaan gebruiken met instelbare curve,
Deze heb ik in huis,kost geen drol,en werkt volgens de scooter en pitbike rijders zeer goed.
Waarom wil ik de onsteking vervroegen..Mijn transalp is maar een saaie fiets,en kan wel wat meer umpfff gebruiken.
De originele curve staat heel laat,zodat de fiets op ieder soort brandstof brouwsel kan rijden.
Nu rijden wij hier toch vaak op 98ron.Dus die ontsteking kan gerust wat vroeger.
Zoals het op de honda transalp nu is,hebben de bobines continue spanning ,en legt de cdi de bobine aan massa om het wel /niet vonken te regelen.
De Ebay cdi doet dit net anders om ,die stuurt juist een stroompje naar de bobine wanneer het nodig is.
Dus plug and play is het niet ....een werkende CDI met handmatige vervroeger of ingebouwde kost al snel tegen de 200E.
Flink verschil dus..
Dit zou een mooie goedkope oplossing zijn voor de mensen die een kapotte cdi hebben van hun transalp of africa twin.
Kan ik de ebaay CDI nu wel laten werken,door de bobine voeding om te draaien?dus aan massa leggen,en vanuit de Ebay de stroom juist laten aanvoeren?
Willen jullie even mee denken?
Ik wil de op ebay veel verkregen cdi gaan gebruiken met instelbare curve,
6PIN CDI adjustable DC performance Racing Ignition Box GY6 125CC 150CC Durablci | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for 6PIN CDI adjustable DC performance Racing Ignition Box GY6 125CC 150CC Durablci at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
www.ebay.com
Deze heb ik in huis,kost geen drol,en werkt volgens de scooter en pitbike rijders zeer goed.
Waarom wil ik de onsteking vervroegen..Mijn transalp is maar een saaie fiets,en kan wel wat meer umpfff gebruiken.
De originele curve staat heel laat,zodat de fiets op ieder soort brandstof brouwsel kan rijden.
Nu rijden wij hier toch vaak op 98ron.Dus die ontsteking kan gerust wat vroeger.
Zoals het op de honda transalp nu is,hebben de bobines continue spanning ,en legt de cdi de bobine aan massa om het wel /niet vonken te regelen.
De Ebay cdi doet dit net anders om ,die stuurt juist een stroompje naar de bobine wanneer het nodig is.
Dus plug and play is het niet ....een werkende CDI met handmatige vervroeger of ingebouwde kost al snel tegen de 200E.
Flink verschil dus..
Dit zou een mooie goedkope oplossing zijn voor de mensen die een kapotte cdi hebben van hun transalp of africa twin.
Kan ik de ebaay CDI nu wel laten werken,door de bobine voeding om te draaien?dus aan massa leggen,en vanuit de Ebay de stroom juist laten aanvoeren?
Willen jullie even mee denken?