Honda CRF 250 Rally

Zou wel eens graag zo.n motorfietsje willen bekijken nadat hij zo afgebeuld is.
Hoe heten die 2 patsertjes ook alweer iets met long way.?
Denk je echt dat ze met 1 gs dat hele parcour hebben afgelegd???
Heel team erachter.
Zoiets als topgear door de woestijn met een jaguar.
Ook dan rijden er een hosje monteurs mee.
 
Hoe sterk is een crf250L frame? Ik zit wel 's te overwegen om mn vakantie xr om te wisselen voor zoiets. Hij moet iig ook op de crossbaan kunnen. Als ik het frame zo zie en het gewicht van de crf bekijk heb ik altijd het idee dat het frame wellicht te zwak is voor een beetje springen, de vering zeker wel te zacht, maar dat kan ik wel vervangen.
Ik weet niet in welke eenheid ik de sterkte van een frame kan uitdrukken.
Kijkend naar het plaatje van die filipino en naar mijn eigen CRF300L Rally, dan ziet het frame van mijn Rally er steviger uit.
Een CRF300L is 27 kilo zwaarder dan een CRF250X. Dat zal voor een deel vanwege het zwaardere (en sterkere?) frame van de 300L zijn.
Belangrijkste lijkt me dat je nooit je volledige veerweg gebruikt. Zolang je niet blok op blok rijdt is de klap op het frame maximaal de kracht van de ingedrukte veer.
Een CRF300L mag je met 2 man op, maar ik zou er dan niet mee springen.
Ik durf er wel mee naar de crossbaan want ik spring toch geen meters hoog.
 
Ik weet niet in welke eenheid ik de sterkte van een frame kan uitdrukken.
Kijkend naar het plaatje van die filipino en naar mijn eigen CRF300L Rally, dan ziet het frame van mijn Rally er steviger uit.
Een CRF300L is 27 kilo zwaarder dan een CRF250X. Dat zal voor een deel vanwege het zwaardere (en sterkere?) frame van de 300L zijn.
Belangrijkste lijkt me dat je nooit je volledige veerweg gebruikt. Zolang je niet blok op blok rijdt is de klap op het frame maximaal de kracht van de ingedrukte veer.
Een CRF300L mag je met 2 man op, maar ik zou er dan niet mee springen.
Ik durf er wel mee naar de crossbaan want ik spring toch geen meters hoog.

Ik hen met de mijne ook wel eens gesprongen, als je zorgt dat je een beetje snelheid hebt is het wel te doen, op een klein crossbaantje, klap't het wel hard, en voelt niet lekker aan vindt ik.
 
Inniddels onderweg naar het Elephanten treffen😅 weinig sneeuw dit jaar haha

20221223_111844.jpg
 
M'n Garmin zumo xt is twee uur geleden toch uit de houder gevlogen tijdens een stuk piste offroad, gelukkig niet beschadigd.
Dus is niet off road bestendig.
Oplossing zoeken ervoor.
Suggesties welkom.
 
Ik had al geen vertrouwen in de klik van de Zumo XT en heb deze besteld, maar nog niet gemonteerd:


Volgens mij kan hij niet gecombineerd worden met de Zumo Twist.
 
M'n Garmin zumo xt is twee uur geleden toch uit de houder gevlogen tijdens een stuk piste offroad, gelukkig niet beschadigd.
Dus is niet off road bestendig.
Oplossing zoeken ervoor.
Suggesties welkom.

Hè hè, eindelijk.

Laat me dit uitleggen want ik wens jou of niemand anders dit natuurlijk toe.

Toen de XT uitkwam, heb ik er meteen (ongezien) eentje gekocht. Ik had vanaf de eerste minuut dat ik het ding in handen kreeg, grote twijfels over de mount. Ik heb er twee dagen mee gereden maar ik raakte niet overtuigd van het mechanisme. Ik heb 'm toen weer verkocht en ben teruggegaan naar een TT550 voor op de weg en een GPSMap64ST voor offroad.
Ik heb er indertijd wat uitgebreider over geschreven op een paar forums maar ik kreeg niet veel bijval en de verkoper van de XT was duidelijk niet blij met mijn kritiek.

Aan de ene kant zou je van Garmin verwachten dat ze weten wat ze doen, aan de andere kant heb ik ook nog wel wat vertrouwen in mijn eigen technische inzichten.

Anyway, het verbaast me dus niet dat ik nu lees dat er eentje uit de houder is losgekomen. Ik hoop voor je dat de schade meevalt.
 
Hè hè, eindelijk.

Laat me dit uitleggen want ik wens jou of niemand anders dit natuurlijk toe.

Toen de XT uitkwam, heb ik er meteen (ongezien) eentje gekocht. Ik had vanaf de eerste minuut dat ik het ding in handen kreeg, grote twijfels over de mount. Ik heb er twee dagen mee gereden maar ik raakte niet overtuigd van het mechanisme. Ik heb 'm toen weer verkocht en ben teruggegaan naar een TT550 voor op de weg en een GPSMap64ST voor offroad.
Ik heb er indertijd wat uitgebreider over geschreven op een paar forums maar ik kreeg niet veel bijval en de verkoper van de XT was duidelijk niet blij met mijn kritiek.

Aan de ene kant zou je van Garmin verwachten dat ze weten wat ze doen, aan de andere kant heb ik ook nog wel wat vertrouwen in mijn eigen technische inzichten.

Anyway, het verbaast me dus niet dat ik nu lees dat er eentje uit de houder is losgekomen. Ik hoop voor je dat de schade meevalt.

Ja bedankt voor je reactie, ik had ook eigenlijk sl die tijd hetzelfde gevoel als wat jij had, ook mijn twijfels over die klik, plus dat de xt best zwaar is voor de grote van de adapter en het zit een beetje knullig in elkaar.

Dus je wachten is beloond haha, van mij ook.

Ik kwam eigenlijk van een bospad, en moest mij me tussen wat takken met doorns eraan heen wroeten, ik denk dat een tak het sluitmechaniek heeft opengeduwd, ik ben die piste opgereden als alternatieve route en tijdens het navigeren zag ik de xt plots niet meer zitten...
Omgekeerd en hij lag zo'n 500 m terug op de uitgedroogde rotsen te zoeken naar alt route haha
Zonder schade gelukkig, had het een waterplas geweest dan was het anders afgelopen.

Conclusie de xt is niet geschikt voor off road.
Daarom m'n post, ik heb mazzel gehad.

In de Ram mount is denk ik beter of horizontaal alhoewel ik daar niet van houd, of zelf wat fabriceren.
 
Ik had al geen vertrouwen in de klik van de Zumo XT en heb deze besteld, maar nog niet gemonteerd:


Volgens mij kan hij niet gecombineerd worden met de Zumo Twist.

Dank je voort mee denken wellicht interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan