Voge 300 Rally

Muug

Die hard MF'er
17 okt 2007
348
141
O-Vl
Deze topic kan dienen om wat informatie te verzamelen over deze kleine Chinees.

Twee zondagen geleden heb ik er wat mee mogen testrijden. Slechts drie kwartier en slechts een klein beetje brave veldwegjes. Het motootje was ook in nieuwstaat, slechts 6km op de teller! Maximum toerental was daarom 6000 en hoogste toegelaten snelheid bijgevolg 80km/u.

Wel, dat ritje viel verdomd goed mee. Het motortje vond ik best vrij krachtig en levendig (ik heb eerdere ervaringen met een CRF250L van '13 en '21). Zelfs binnen dat beperkte toerental kon je vrij krachtig accelereren. De mooie uitlaat roffelde ook best wel op een leuke krachtige manier. Zitpositie was voor mijn 1m75 fabuleus goed. Niks verkrampt, perfecte beenhoek, stuur valt perfect in mijn handen. Rechtstaan was ook fluitje van een cent. Moto is niet te breed of te smal, stuur staat voor mij op de goeie hoogte. Zo zou ik uren kunnen rechtstaan. De vering voor en achter was mooi in harmonie. Zacht en comfortabel, niks deinerigs, althans niet op die vlakke veldwegen. Putten en bulten werden goed geabsorbeerd. Er valt nauwelijks (niks eigenlijk) iets af te stellen, maar voor zulk gebruik is dat alleszins niet nodig. Bij harde knippen wordt het een ander verhaal, wellicht, want het hangt natuurlijk af van hoe crazy je aan het koersen bent.
Remmen waren goed, niks geks alweer, maar offroad wil je toch geen woeste bijters, daar is doseerbaarheid het belangrijkst.
ABS - natuurlijk - kan worden uitgeschakeld. Ik heb het niet getest, en ik weet dus ook niet of het enkel achteraan is of ook vooraan.
Links op het stuur zit een mooi geïntegreerde USB-poort. Wel zo handig!
De hendels aan het stuur zijn niet verstelbaar. Kleinere mensen gaan hier liever iets anders laten monteren.
Koppeling wordt met een kabel aangestuurd, maar ik heb op advrider.com al iemand gezien die dat zelf vervangen had door een hydraulisch aftermarketsysteem. Daar was ie best tevreden mee.
Het uiterlijk van de motorfiets is vooral in het geel fantastisch te noemen. De motorfiets oogt licht, fris, flitsend en fun. Afwerking staat op een relatief hoog niveau, maar ik geef toe dat ik op dat vlak snel tevreden ben.
Hoe crashproof de plastiek is, is een andere kwestie natuurlijk. Dat heb ik niet kunnen uittesten. Van de Honda enduroplastic weten we dat dat behoorlijk buigzaam is. Hopelijk is dat ook zo met het mooie chinese plastic kuipwerk.
Ook geen idee hoe onderhoudsvriendelijk het motorblok is.
Of hoe roestbestendig alles is.

De Nederlandse aanbieder (Adventure Shield) zei me dat ze op termijn een verlagingspakket wilden aanbieden (hoewel de motorfiets nu al ferm door de veren zakt) plus nog een set andere met andere veren en schokbreker, voor het betere werk zeg maar. Geen idee wanneer dat op de markt gaat komen.
 
Ik vind het ook een interessante motor.
Zeker gekeken naar de prijs.
Misschien een leuke motor voor erbij om eens wat offroad te doen in de Alpen.
Dat vind ik met de Africa Twin toch wat spannend, die houd ik liever in het zand of gravel ipv rots-stenen

Misschien ook eens een proefrit plannen
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Ik vind het ook een interessante motor.
Zeker gekeken naar de prijs.
Misschien een leuke motor voor erbij om eens wat offroad te doen in de Alpen.
Dat vind ik met de Africa Twin toch wat spannend, die houd ik liever in het zand of gravel ipv rots-stenen

Misschien ook eens een proefrit plannen
Alpen heb ik al meermaals offroad gedaan, met mijn KTM 950 Adventure. Diverse pistes ginder, de bekende, je kent ze wel, de Sommelier, Parpaillon, Ligurische (Via del Sale tegenwoordig), etc . Gefundeness fressen voor de KTM. Maar voor de technischer en modderiger stukken (TET in diverse landen, etc) wil ik een lichter ding. De rug wordt er met de jaren niet sterker op....
 
Laatst bewerkt:
Even een plaatje voor de visueel ingestelden!
IMG_2131.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan