Op het circuit heb ik een CBR900RR op regenbanden en een CBR1000RR op slicks. Ik was het wielen wisselen helemaal zatWelke 3 motoren heb je?
Teveel voor wat?
Het is voor iedereen anders maar ± 200kg is voor offroad verre van ideaal.
Ik vind een lichte(re) motor overigens ook op het asfalt leuker rijden.
Halleluja, hij rijdt helemaal in het zwart, lekker in de droge periode.Ja inderdaad, ik was daar ook zeer verbaast over, Harry heeft een CB 500 X uit 2020, maar toch hobbelt hij er een beetje achteraan, ik had verwacht dat dit andersom zou zijn, Harry is als GS rijder gewend om de toon te zetten, en nu heeft hij toch wel zijn handen vol aan de CB 500X.
De CRF Rally en of L zijn motoren waar je eigenlijk alleen maar benzine in hoeft te gooien, en je kan helemaal los gaan, die 140 op de snelweg redt ik nog wel als het moet, de fransman die ik tegen kwam op zijn 250 rally had er al 67.000 op zitten dwars door Asie, helemaal totaal probleemloos.
Maar we hebben lol hoor samen, ik doe het gewoon wat rustiger aan, het is ook genieten van de prachtige natuur,Bekijk bijlage 1586851Bekijk bijlage 1586852 en dan komen we er ook, groetsels uit Thailand.
Een paar van onze offroadtripjes in de filipijnen.Ik denk steeds meer erover na om een maand vakantie te nemen en door een niet nader te noemen aziatisch land te rijden
Harry komt uit het Zorro tijdperk...Halleluja, hij rijdt helemaal in het zwart, lekker in de droge periode.
Jaha, super heerlijke fietsen, ook een Blade gehad, heerlijk mee geknald, kreeg aangeboden om iemand z'n H2 hier eens uit te proberen (op de terugreis) misschien leuk op een lege landingsbaan of zoOp het circuit heb ik een CBR900RR op regenbanden en een CBR1000RR op slicks. Ik was het wielen wisselen helemaal zat.
Voor op straat heb ik een CB1300 X4.
Lomp zwaar, maar wat een heerlijk ding. Ik mag echt aan de bak om hem door een bocht te wringen.
De 900 mag ook gewoon op straat
Alle 3 niks voor in het zand.
Ik denk steeds meer erover na om een maand vakantie te nemen en door een niet nader te noemen aziatisch land te rijden
Op het circuit heb ik een CBR900RR op regenbanden en een CBR1000RR op slicks. Ik was het wielen wisselen helemaal zat.
Voor op straat heb ik een CB1300 X4.
Lomp zwaar, maar wat een heerlijk ding. Ik mag echt aan de bak om hem door een bocht te wringen.
De 900 mag ook gewoon op straat
Alle 3 niks voor in het zand.
Besmet met het Hookeniggy virus, dat schijnt een nieuwe variant te zijn uit het Oosten.Ik denk steeds meer erover na om een maand vakantie te nemen en door een niet nader te noemen aziatisch land te rijden
Die dingen kwam je daar erg veel tegen eind 90er jaren, evenals de cbr400r, dat was allemaal grijze import uit japan, en belandde vaak in de verhuur zoals in phuket. Daar stond dan een boulevard van km's lang met allerlei japans geimporteerd spul op een rij. Gebeurden veel ongelukken mee met dronken toeristen zonder helm.We kwamen deze ook tegen, vondt 'm wel vet, een Honda RC 30 of 45 of zo iets.
Bekijk bijlage 1586907
Over teveel gesproken: ik heb sterk de indruk dat de kl250 in dit filmpje steeds even rustig aan doet zodat de drz400 hem weer kan bijhalen:Welke 3 motoren heb je?
Teveel voor wat?
Het is voor iedereen anders maar ± 200kg is voor offroad verre van ideaal.
Ik vind een lichte(re) motor overigens ook op het asfalt leuker rijden.
Heel gaafEen paar van onze offroadtripjes in de filipijnen.
12 euro per dag voor een xr.
Oh wow, dat kan ik me voorstellen dat je het hier mist, maar je hebt wel elke avond lekkere Thaise kost dan.Niet teveel fotos plaatsen, shit was mis ik th dan, wegens omstandigheden al veel td lang niet meer geweest.
We zouden afgelopen zomer gaan, maar tickets gecancelled.
Als het weer enigzins normaal is, gaan we direct. Deze zomer gok ik nog niet, maar wellicht met kerst?
Fingers crossed
Geniet ervan, heerlijk land, ben er daarom maar met 1tje getrouwd
Besmet met het Hookeniggy virus, dat schijnt een nieuwe variant te zijn uit het Oosten.
Zeer besmettelijk en er is voor zover ik weet nog geen vaccin tegen.
Ik zou 2 maanden gaan
Besmet met het Hookeniggy virus, dat schijnt een nieuwe variant te zijn uit het Oosten.
Zeer besmettelijk en er is voor zover ik weet nog geen vaccin tegen.
Ik zou 2 maanden gaan
Met het tempo dat onze regering vaccinaties laat zetten is volgend jaar nog optimistisch.Nog even en ik wil met jullie mee naar Thailand...
Ook maar geld opzij zetten voor volgend jaar.....
Oeh altijd leuk dat soort ombouw projectjesVandaag de eerste onderdelen binnen gekregen voor het ombouwen van het 250CC blok naar een 286CC blok. De krukas, balans as en zuiger gaan over in het huidige blok. Doel is het verhogen van het koppel, door de langere slag van het CBR300R blok.
Bekijk bijlage 1587353
T is overal mooi, chiang mai is bergachtig, maar dat kan elders ookIk had gelezen dat als je een motorreis ( leuke routes ) het beste naar Chiang Mai kan vliegen ? En daar een motor huren. Aangezien je eigen motor daarheen laten vliegen behoorlijk wat tijd kost en veel geld ook.
De boring (76 mm) blijft het zelfde, maar de slag vergroot je van 55 naar 63 mm.Vandaag de eerste onderdelen binnen gekregen voor het ombouwen van het 250CC blok naar een 286CC blok. De krukas, balans as en zuiger gaan over in het huidige blok. Doel is het verhogen van het koppel, door de langere slag van het CBR300R blok.
Bekijk bijlage 1587353
Yep, langere slag. De zuiger is korter, vandaar dat die mee gaat. Cilinder kan dan hetzelfde blijven. Enige puntje is nog de brandstof voorziening, er bestaat nog niet echt consensus of de 2017+ ECU genoeg brandstof levert. Nogal tegenstrijdige berichten hierover. throttle body, injector en uitlaat zijn in ieder geval al prima vanaf het 2017+ model.De boring (76 mm) blijft het zelfde, maar de slag vergroot je van 55 naar 63 mm.
Pakt hij die extra slag alleen onderin? Dus je hebt geen langere cilinder nodig?
Dat maakt het een stuk eenvoudiger :-)
Anders een EJK installeren?Yep, langere slag. De zuiger is korter, vandaar dat die mee gaat. Cilinder kan dan hetzelfde blijven. Enige puntje is nog de brandstof voorziening, er bestaat nog niet echt consensus of de 2017+ ECU genoeg brandstof levert. Nogal tegenstrijdige berichten hierover. throttle body, injector en uitlaat zijn in ieder geval al prima vanaf het 2017+ model.