Honda CRF 250 Rally

Inmiddels bijna 15000, erg plezierige kilometers op de Rally, het verbruik is een beetje gedaald naar 1 op 30, met continue zadeltassen op de motor, en veel off road kilometers, tussen de 6 en 12 duizend lag dat rond de 1:37, de vering begint wel een beetje slap te worden, maar ondanks dat rijdt ie wel plezierig, een vervangingsdemper achter, en stuggere veren voor, zal zeker erg veel verschil uitmaken, in positieve zin dan, ik heb ervaring met het totaal modificeren van motoren wat vering betrefd voor offroad en enduro rally gebruik en heb ook zeer positieve ervaring met yss, toen ze nog pro max technoflex waren, en Mark Essens was wel een van de eersten die een schokdemper gebouwd had voor de Rally in 2017, en die was zeer goed bevonden, door een Duitse verhuurder van de eerste Rally's op Bali.
Dus multi inzetbaar machientje, en met (goeie, dubbelzuiger) aftermarket vering denk ik dat ie heel fijn is, en je hebt overal wel erg veel bekijks mee.

rally 1.jpg
 
Inmiddels bijna 15000, erg plezierige kilometers op de Rally, het verbruik is een beetje gedaald naar 1 op 30, met continue zadeltassen op de motor, en veel off road kilometers, tussen de 6 en 12 duizend lag dat rond de 1:37, de vering begint wel een beetje slap te worden, maar ondanks dat rijdt ie wel plezierig, een vervangingsdemper achter, en stuggere veren voor, zal zeker erg veel verschil uitmaken, in positieve zin dan, ik heb ervaring met het totaal modificeren van motoren wat vering betrefd voor offroad en enduro rally gebruik en heb ook zeer positieve ervaring met yss, toen ze nog pro max technoflex waren, en Mark Essens was wel een van de eersten die een schokdemper gebouwd had voor de Rally in 2017, en die was zeer goed bevonden, door een Duitse verhuurder van de eerste Rally's op Bali.
Dus multi inzetbaar machientje, en met (goeie, dubbelzuiger) aftermarket vering denk ik dat ie heel fijn is, en je hebt overal wel erg veel bekijks mee.

Bekijk bijlage 1541289
Mooi verhaal :t

Hyperpro verkoopt ook een mooi totaalpakket hier, zat ik ookal naar te gluren
 
Mooi verhaal :t

Hyperpro verkoopt ook een mooi totaalpakket hier, zat ik ookal naar te gluren

Ja dank je,

Ik ben zelf wat meer gecharmeerd van het huidige yss, voorheen Technoflex, Pro-max Racing. Maar ieder z'n eigen ding hoor.
Harry en Mark Essens, die hebben het eigenlijk allemaal uitgevonden, en Henk Thuis, allemaal baanbrekers...sinds het White Power tijdperk vanaf de jaren 70, de upside down voorvork, high en low speed dubbel zuiger schokbreker, allemaal hun vindingen de anderen inc ohlins copieren hun ontwerpen.
Ze bouwen je schokbreker op maat voor jouw, inc de juiste shimstacks, juiste veer, en veren je motor voor je af zoals het hoort.
De andere grote aanbieders, wat kleintjes uitgezonderd, jan droog etc, ook heel goed, uitgezonderd vindt ik eiegnlijk minder .
 
Laatst bewerkt:
Deze denk ik?

Zou dit al een hoop schelen?, kost iig een stuk minder :)
Die laatste had ik nog niet gezien, ik vraag me af wat het verschil zal zijn als je alleen de veer vervangt van je originele schokbreker tov de hele schokbreker (+400 euro duurder)

Een seat concepts zadel zal ook een verbetering zijn. Ondertussen heb ik bericht gekregen dat mn uitlaat onderweg schijnt te zijn vanuit Amerika. We zijn pas een kleine 6 maanden verder.
 
Die laatste had ik nog niet gezien, ik vraag me af wat het verschil zal zijn als je alleen de veer vervangt van je originele schokbreker tov de hele schokbreker (+400 euro duurder)

Een seat concepts zadel zal ook een verbetering zijn. Ondertussen heb ik bericht gekregen dat mn uitlaat onderweg schijnt te zijn vanuit Amerika. We zijn pas een kleine 6 maanden verder.

Seat concepts zadel heb ik en ja wat iedereen schrijft is gewoon waar.
Het zadel is veel beter dan het originele dus als je lange tijd in het zadel zit dan is dit zeker aan te raden.

Ik heb ze even gebeld voor info en verschillen.
Met het alleen vervangen vd vering ga je er in ieder geval flink op vooruit omdat er standaard een lineaire vering in zit en er dan een progressieve in komt.
Voor €260,20 heb je dan voor en achter een betere vering dan er standaard op zit en rijdt ie ook off road een stuk beter.
De vering is dan logischerwijs nog steeds niet instelbaar.

Daarvoor heb je dan de 461 met reservoir nodig en die kost €744,20

Dit staat in de omschrijving vd vervanging van alleen de veren:
Hyperpro vervangingsveren.
De progressieve vering werkt als volgt: hoe meer druk er toegepast wordt, hoe groter de weerstand wordt. Dit zorgt er voor dat de schokdemper de druk absorbeert voordat de slag bereikt wordt. De motorfiets wordt beter controleerbaar doordat de vering de klappen opvangt in plaats van het wiel. Ook slijten uw banden hierdoor aanzienlijk minder. Wanneer er druk op de vering wordt uitgeoefend stijgt deze druk geleidelijk. Dit wordt "constante stijging" genoemd. Bij standaard (non-progressieve) vering is dit niet mogelijk.
Hyperpro is de enige fabrikant die voor de achterdemper een vervangingsveer aanbiedt. Het is dus niet nodig om een complete schokdemper aan te schaffen voor een beter rijgedrag van de motor.

De voordelen van de Hyperpro progressieve vervangingsveren:

  • Betere rem eigenschappen
  • Betere handling
  • Betere stabiliteit
  • Betere grip
  • Altijd een perfecte setup
De voorvork kits bevatten de vervangingsveren, olie en handleiding.
De schokdemper kit is een vervangingsveer voor de standaard achterschokdemper(s).
De Combi kit bestaat uit beide vervangingsveren sets.
De kits worden geleverd met een uitgebreide handleiding voor montage en set-up van de motorfiets.
 
Seat concepts zadel heb ik en ja wat iedereen schrijft is gewoon waar.
Het zadel is veel beter dan het originele dus als je lange tijd in het zadel zit dan is dit zeker aan te raden.

Ik heb ze even gebeld voor info en verschillen.
Met het alleen vervangen vd vering ga je er in ieder geval flink op vooruit omdat er standaard een lineaire vering in zit en er dan een progressieve in komt.
Voor €260,20 heb je dan voor en achter een betere vering dan er standaard op zit en rijdt ie ook off road een stuk beter.
De vering is dan logischerwijs nog steeds niet instelbaar.

Daarvoor heb je dan de 461 met reservoir nodig en die kost €744,20

Dit staat in de omschrijving vd vervanging van alleen de veren:
Hyperpro vervangingsveren.
De progressieve vering werkt als volgt: hoe meer druk er toegepast wordt, hoe groter de weerstand wordt. Dit zorgt er voor dat de schokdemper de druk absorbeert voordat de slag bereikt wordt. De motorfiets wordt beter controleerbaar doordat de vering de klappen opvangt in plaats van het wiel. Ook slijten uw banden hierdoor aanzienlijk minder. Wanneer er druk op de vering wordt uitgeoefend stijgt deze druk geleidelijk. Dit wordt "constante stijging" genoemd. Bij standaard (non-progressieve) vering is dit niet mogelijk.
Hyperpro is de enige fabrikant die voor de achterdemper een vervangingsveer aanbiedt. Het is dus niet nodig om een complete schokdemper aan te schaffen voor een beter rijgedrag van de motor.

De voordelen van de Hyperpro progressieve vervangingsveren:

  • Betere rem eigenschappen
  • Betere handling
  • Betere stabiliteit
  • Betere grip
  • Altijd een perfecte setup
De voorvork kits bevatten de vervangingsveren, olie en handleiding.
De schokdemper kit is een vervangingsveer voor de standaard achterschokdemper(s).
De Combi kit bestaat uit beide vervangingsveren sets.
De kits worden geleverd met een uitgebreide handleiding voor montage en set-up van de motorfiets.
Ziet er goed uit, denk dat ik dit in de toekomst wel zou toepassen
 
Seat concepts zadel heb ik en ja wat iedereen schrijft is gewoon waar.
Het zadel is veel beter dan het originele dus als je lange tijd in het zadel zit dan is dit zeker aan te raden.

Ik heb ze even gebeld voor info en verschillen.
Met het alleen vervangen vd vering ga je er in ieder geval flink op vooruit omdat er standaard een lineaire vering in zit en er dan een progressieve in komt.
Voor €260,20 heb je dan voor en achter een betere vering dan er standaard op zit en rijdt ie ook off road een stuk beter.
De vering is dan logischerwijs nog steeds niet instelbaar.

Daarvoor heb je dan de 461 met reservoir nodig en die kost €744,20

Dit staat in de omschrijving vd vervanging van alleen de veren:
Hyperpro vervangingsveren.
De progressieve vering werkt als volgt: hoe meer druk er toegepast wordt, hoe groter de weerstand wordt. Dit zorgt er voor dat de schokdemper de druk absorbeert voordat de slag bereikt wordt. De motorfiets wordt beter controleerbaar doordat de vering de klappen opvangt in plaats van het wiel. Ook slijten uw banden hierdoor aanzienlijk minder. Wanneer er druk op de vering wordt uitgeoefend stijgt deze druk geleidelijk. Dit wordt "constante stijging" genoemd. Bij standaard (non-progressieve) vering is dit niet mogelijk.
Hyperpro is de enige fabrikant die voor de achterdemper een vervangingsveer aanbiedt. Het is dus niet nodig om een complete schokdemper aan te schaffen voor een beter rijgedrag van de motor.

De voordelen van de Hyperpro progressieve vervangingsveren:

  • Betere rem eigenschappen
  • Betere handling
  • Betere stabiliteit
  • Betere grip
  • Altijd een perfecte setup
De voorvork kits bevatten de vervangingsveren, olie en handleiding.
De schokdemper kit is een vervangingsveer voor de standaard achterschokdemper(s).
De Combi kit bestaat uit beide vervangingsveren sets.
De kits worden geleverd met een uitgebreide handleiding voor montage en set-up van de motorfiets.

Geen progressieve veer met linksysteem, niet aan beginnen zou ik je aanraden, het hoort niet, de motor wordt er verschrikkelijk springerig van, hebben ze ook ingebouwd op de xtz 750 van een kennis van me, jesus wat reed die motor beroerd, na inbouw van de progressieve veer, misschien voor mensen die erg zwaar zijn, en de zwaarste veer niet toereikend is, maar dat zij de enigste zijn die een losse veer aanbieden is niet waar, kun je gewoon bestellen bij veel schokbreker toeleveranciers, je kan zelfs je eigen schokbreker laten modificeren bij Jan Droog, of HZ of zo, allemaal prima.
 
Geen progressieve veer met linksysteem, niet aan beginnen zou ik je aanraden, het hoort niet, de motor wordt er verschrikkelijk springerig van, hebben ze ook ingebouwd op de xtz 750 van een kennis van me, jesus wat reed die motor beroerd, na inbouw van de progressieve veer, misschien voor mensen die erg zwaar zijn, en de zwaarste veer niet toereikend is, maar dat zij de enigste zijn die een losse veer aanbieden is niet waar, kun je gewoon bestellen bij veel schokbreker toeleveranciers, je kan zelfs je eigen schokbreker laten modificeren bij Jan Droog, of HZ of zo, allemaal prima.

Oké, bedankt.
Ik het dat gisteren wel gevraagd en kreeg te horen dat de motor er juist relaxter van ging rijden..
Wat je schrijft lijkt me wel aannemelijk.
De standaard vering vind ik op de het asfalt heerlijk maar met offroad zit je te snel aan de grens dus als ik daar 30/40% aan zou kunnen verbeteren zou dat voor mij genoeg zijn.
 
Oké, bedankt.
Ik het dat gisteren wel gevraagd en kreeg te horen dat de motor er juist relaxter van ging rijden..
Wat je schrijft lijkt me wel aannemelijk.
De standaard vering vind ik op de het asfalt heerlijk maar met offroad zit je te snel aan de grens dus als ik daar 30/40% aan zou kunnen verbeteren zou dat voor mij genoeg zijn.

Graag gedaan joh, met betere vering kan de crf wel 100 procent beter rijden, laatst toch wel een paar dagen in m'n rug gehad omdat de achtervering over een knip hard doorsloeg, auw momentje, genoeg schokbreker know how in Nederland om dat goed en niet al te duur op te lossen.
 
Binnenkort een 10k onderhoudsbeurt gepland voor mijn Rally. Inclusief nieuwe ketting, de vorige eigenaar heeft er mee in de duinen van Marokko gespeeld en dat is merkbaar aan de status van de ketting. Verder overweeg ik de aanschaf van een YSS rear shock en een seat concepts zadel.
 
Binnenkort een 10k onderhoudsbeurt gepland voor mijn Rally. Inclusief nieuwe ketting, de vorige eigenaar heeft er mee in de duinen van Marokko gespeeld en dat is merkbaar aan de status van de ketting. Verder overweeg ik de aanschaf van een YSS rear shock en een seat concepts zadel.

Doe je die bij een Honda dealer, en wat kost dat ongeveer als ik vragen mag?
Was hier ongeveer 21 euro kwijt voor de grote beurt, inc olie en alle filters, en remvloeistof.
Ketting nog niet gedaan maar zit er nu ook aan te komen.
Heb wel de nieuwe standaard irc banden weer gemonteerd, die zijn veel beter dan de oude (productie datum 2020), zachter rubber en betere grip.

Ga je de yss met low en highspeed monteren?
 
Doe je die bij een Honda dealer, en wat kost dat ongeveer als ik vragen mag?
Was hier ongeveer 21 euro kwijt voor de grote beurt, inc olie en alle filters, en remvloeistof.
Ketting nog niet gedaan maar zit er nu ook aan te komen.
Heb wel de nieuwe standaard irc banden weer gemonteerd, die zijn veel beter dan de oude (productie datum 2020), zachter rubber en betere grip.

Ga je de yss met low en highspeed monteren?

21 euro 🙃

Ja, bij Honda dealer. Dit wil ik vanwege de lage kmstand en restwaarde.
Ik ben voor beurt incl filters, olie en nieuwe ketting ruim 300 euro kwijt.
Maar het grootste component is de arbeid a 2,5 uur x 65 euro.
 
21 euro 🙃

Ja, bij Honda dealer. Dit wil ik vanwege de lage kmstand en restwaarde.
Ik ben voor beurt incl filters, olie en nieuwe ketting ruim 300 euro kwijt.
Maar het grootste component is de arbeid a 2,5 uur x 65 euro.

Valt voor Nederlandse begrippen eigenlijk nog wel mee.
Grappig detail hier vindt ik dat je geen uren betaald, alleen de materialen, en je geeft de monteur gewoon een fooitje.
 
Goed plan! Of toch de Tjechische Inpreda kopen...?
Grappig, wist helemaal niet van deze winkel af. Ik zie dat je daar de zadel hoezen zelf over je originele zadel moet nieten. Die optie heb je bij seatconcepts ook, scheelt 100 canadese dollars.
 
Grappig, wist helemaal niet van deze winkel af. Ik zie dat je daar de zadel hoezen zelf over je originele zadel moet nieten. Die optie heb je bij seatconcepts ook, scheelt 100 canadese dollars.

Inpreda heeft meer leuke spullen voor de Rally. Voor wat betreft het zadel; ik twijfel wat aan de kwaliteit bij Inpreda. Dat lees je ook op advforum. Ik denk dat seat concepts de enige goede optie is als je een ander zadel wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan