Honda CRF 250 Rally

Ik had gelezen dat als je een motorreis ( leuke routes ) het beste naar Chiang Mai kan vliegen ? En daar een motor huren. Aangezien je eigen motor daarheen laten vliegen behoorlijk wat tijd kost en veel geld ook.
Buiten dat Chiang Mai zelf erg gaaf is, kun je vanaf daar de Mae hong son loop doen, die is idd fantastisch!
 
IMG_4541.JPG
IMG_5046.JPG
IMG_4672.JPG
IMG_5042.JPG
IMG_4760.JPG
IMG_5388.JPG
IMG_4916.JPG

Een Fazer 150 had ik destijds gekocht in Maleisië en daarmee ook door Thailand gereden. Als al deze ellende voorbij is komt er snel weer een nieuw motor avontuur.

Prachtig rijden en heerlijk eten hehe :)
Lichtelijk offtopic natuurlijk ;) maar dit kan ook prima met een CRF hehe.
 
Laatst bewerkt:
T is overal mooi, chiang mai is bergachtig, maar dat kan elders ook
Als je ron d ciang mai off road gaat, zul je vast wat meer moeten oeffenen

@hookeniggy jij zit nu zuid richting maleisie?
Familie zit in prachin buri, ons huis staat in bang saray, 25km onder pattaya

En dat eten hier thuis zit wel goed, we runnen samen een thais afhaal/bezorg restaurant :9~:9~:9~

Zij wil met x jaar die kant weer op, en ik mag mee :Y
Wil wel graav dat beide kinderen zelfstandig zijn, jongste is 14, dus duurt nog een paar jaar
Martin, we zitten in Chumpon province, we mogen op dit moment nog niet naar Pattaya, ze willen het aantal covid gevallen eerst weer terugbrengen naar de 0 , (momenteel 75) , we willen wel door naar Ranong en Trang, grens met Maleisie, alleen is het daar onrustig, weet ik van gasten die daar recentelijk geweest zijn..

Rico, Malissa, een motor huren kost (te) in Chaing Mai iets van een 1000 thb per dag, maar alles schijnt daar plat te liggen, was toeristish..
Ik ben er niet geweest omdat ik geen zin had om in elke eetschuur van bierdrinkende oosterburen wil moeten horen wat de beste motor is, en ze horen klagen over Thaise vrouwen, hoe snel ze de Mae Hong Son loop gedaan hebben, en waar ze hun Tattoo gehaald hebben.

De beste plekken zijn die waar je niks over leest.

Er staan dagelijks 4 KLM kisten op Bangkok bkk airport schijnen medische spullen en vaccins en zo heen een weer te vliegen.
Thailand valt onder de veilige landen naast Nieuwzeeland en IJsland en zo, dus ik hoop wel dat de overheid dat zo houd.

Martin, ik heb vrienden in Deventer...die weleens Thai lusten...

Inmiddels steeds meer kebab achtige zaakjes, het eten wordt steeds lekkerder, en de mensen vriendelijker, men is hier dudelijk geen toeristen gewend, dus men is oprecht geinterresseerd, vroeg ingecheckt en voor 40 bht heerlijk gegeten, dit is min of meer zover we mogen gaan.
1610698986422.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rico, Malissa, een motor huren kost (te) in Chaing Mai iets van een 1000 thb per dag, maar alles schijnt daar plat te liggen, was toeristish..
Ik ben er niet geweest omdat ik geen zin had om in elke eetschuur van bierdrinkende oosterburen wil moeten horen wat de beste motor is, en ze horen klagen over Thaise vrouwen, hoe snel ze de Mae Hong Son loop gedaan hebben, en waar ze hun Tattoo gehaald hebben.
Oh, dat valt nog wel mee. Vliegtickets waren ook zo'n +- retour 300-700 ligt eraan waar je land.

Maar, zoiets zou ik nooit alleen doen, liever dan met 2 of meer man en het is gezelliger en je kan elkaar helpen.

Een rustig plekje vind ik zelf ook wel lekker. Ik zou het ook niet prettig vinden om het continu over motoren te hebben of mensen die half aangeschoten zijn etc etc. Gewoon lekker chill half dagje rijden, daarna eten en savonds nog wat bij praten met een drankje en een hapje of zo.
 
of iets van TUI regelen. Heb je ook onderkomen. Moet je alleen wel dicht bij een plaatst zitten die motoren verhuurt. Heeft wel weer mijn voorkeur. :)
 
@Malissa1993 niet georganiseerd gaan, veel te strak geregeld en geen vrijheid
Gewoon ticket kopen en gaan (wel thuis voorbereiden)
@hookeniggy mooi gebied, idd niet te xuidelijk gaan, is al jaren onrustig, schijnt olie te zitten en het zuidelijk deel tegen maleisie is islamitisch ipv boeddhistisch, das een groot verschil, ook regelmatig bom aanslagen, zou er weg blijven
Ons restaurant zit in apeldoorn, we wonen in deventer
 
Het lijkt me fantastisch :]
Ik moet eerst nog leren met zo weinig bagage op reis te gaan.
Beetje ervaring met een 1-pittertje op een zandpad kan ook geen kwaad.
Hoe modern is Thailand? Kun je in elk dorp geld uit de muur halen? Hebben ze overal wifi?
Dromen mag toch?
 
Gebruikers review van een Thaise 300L.
3 weken in bezit en 400 kilometers op de teller.
Hij heeft 'm niet lang in originele staat gereden :)

Ohhh what to do what to do.. op zich ben ik hartstikke tevreden met mn 250. Zal het echt een wereld van verschil zijn?
 
@Malissa1993 niet georganiseerd gaan, veel te strak geregeld en geen vrijheid
Gewoon ticket kopen en gaan (wel thuis voorbereiden)
Wij zijn in die verre buitenlanden altijd van het gemak. Lekker een groepsreis met een volgauto voor bagage met daarin in ook nog een monteur voor ongemakken. Vooral in Madagaskar van pas gekomen, uiteindelijk door crashes zaten de auto's vol met reizigers en reden gidsen en monteur op de motor.
 
Ohhh what to do what to do.. op zich ben ik hartstikke tevreden met mn 250. Zal het echt een wereld van verschil zijn?
Misschien kun je ergens een proefrit maken en ons het verschil vertellen :)
3pk meer, 2kg minder, lichtere versnelling 1t/m5. Ja, dat zou je moeten voelen. Maar of het een wereld van verschil is? De prijs is geen wereld van verschil.
 
Misschien kun je ergens een proefrit maken en ons het verschil vertellen :)
3pk meer, 2kg minder, lichtere versnelling 1t/m5. Ja, dat zou je moeten voelen. Maar of het een wereld van verschil is? De prijs is geen wereld van verschil.
Misschien moeten we deze zomer maar een grote crf meeting houden. Als 1 iemand dan op zijn/haar 300 komt, kunnen we even wat empirisch onderzoek doen 😄

Het geld en alle upgrades die ik nu al erin heb zitten maakt het lastig, aan de andere kant ben ik een klein kind die nieuw speelgoed ziet.
 
Misschien moeten we deze zomer maar een grote crf meeting houden. Als 1 iemand dan op zijn/haar 300 komt, kunnen we even wat empirisch onderzoek doen 😄

Het geld en alle upgrades die ik nu al erin heb zitten maakt het lastig, aan de andere kant ben ik een klein kind die nieuw speelgoed ziet.
De meeste upgrades kun je overzetten lijkt me.
Maar ik denk dat we je niet meer kunnen overtuigen om 'm niet te kopen zo te lezen *O*

Heb je er aan gedacht om ipv de L de 300Rally te kopen?
Die kun je dan inzetten voor je langere trips en de L hou je dan voor de offroad ritjes in Ned, dat ga ik doen.

Keuzes, keuzes...
 
Mijn ervaring in thailand (al is dat wel een tijd geleden) is dat huurmotoren niet of niet volledig verzekerd kunnen zijn. Dit moet je dus even heel goed checken met het verhuurbedrijf, en ook of het een legaal verhuurbedrijf betreft. Een thais document kan je ook niet zo even lezen. Ook wordt er vaak geen rekening gehouden met langere afstanden af te leggen. Vanzelfsprekendheden zoals hier zijn bij die lokalen daar niet de norm.
 
Misschien moeten we deze zomer maar een grote crf meeting houden. Als 1 iemand dan op zijn/haar 300 komt, kunnen we even wat empirisch onderzoek doen 😄

Het geld en alle upgrades die ik nu al erin heb zitten maakt het lastig, aan de andere kant ben ik een klein kind die nieuw speelgoed ziet.
Ik doe het niet.
Maar, dat is puur vanwege mijn toekomstig beeld. En dat is leren op de crf 250 en later over gaan op een enduro motor.
Nou goed, als dat laatste het uiteindelijk niet word, kan ik zomaar een 300 kopen. :P
 
De meeste upgrades kun je overzetten lijkt me.
Maar ik denk dat we je niet meer kunnen overtuigen om 'm niet te kopen zo te lezen *O*

Heb je er aan gedacht om ipv de L de 300Rally te kopen?
Die kun je dan inzetten voor je langere trips en de L hou je dan voor de offroad ritjes in Ned, dat ga ik doen.

Keuzes, keuzes...
Heeft trouwens de Rally dezelfde zadel als de L ?
 
Heeft trouwens de Rally dezelfde zadel als de L ?
Ja, in de USA wel.
De CRF250L en de CRF250RL hebben beide als seat: 77200-KZZ-900ZD

Edit: In NL ook. Maar nu komt het trieste:
Bij Ron Ayers: 107,07 USD
Bij CMSNL: 420,50 EUR -O-
 
Laatst bewerkt:
De meeste upgrades kun je overzetten lijkt me.
Maar ik denk dat we je niet meer kunnen overtuigen om 'm niet te kopen zo te lezen *O*

Heb je er aan gedacht om ipv de L de 300Rally te kopen?
Die kun je dan inzetten voor je langere trips en de L hou je dan voor de offroad ritjes in Ned, dat ga ik doen.

Keuzes, keuzes...
Denken aan meerdere motoren kopen doe ik de hele dag 😜
 
Ja, in de USA wel.
De CRF250L en de CRF250RL hebben beide als seat: 77200-KZZ-900ZD

Edit: In NL ook. Maar nu komt het trieste:
Bij Ron Ayers: 107,07 USD
Bij CMSNL: 420,50 EUR -O-
Want. stel dat ik de 300Rally neem, als ik geen enduro wil. ( rally is wel hoger geloof ik ? misschien ook wel helemaal geen goed idee hoor, maar ben gewoon beetje aan t denken )
Dan kan ik gewoon mijn aangepaste zadel daarop pleuren. Vandaar de vraag :D

Wat bedoel je eigenlijk met die bedragen ? zadel kopen ?
 
Ja, inderdaad. Een nieuw zadel kopen. Maar dat hoef je waarschijnlijk niet.
Ik weet niet of het zadel van de 300L/300RL identiek is aan de 250.

Volgens mij had ik ergens gezien dat de (hele motor)
300L iets hoger is dan de 250L en de
300RL iets lager dan de 250RL.

Misschien dat de 300 iets meer bodemspeling heeft dan de 250.
Je zou dan de achtervering van de 300 vast wel iets kunnen laten zakken en de voorpoten iets laten doorsteken.
Dan heb je net zoveel bodemspeling als nu op je 250.
 
Laatst bewerkt:
@Malissa1993 niet georganiseerd gaan, veel te strak geregeld en geen vrijheid
Gewoon ticket kopen en gaan (wel thuis voorbereiden)
@hookeniggy mooi gebied, idd niet te xuidelijk gaan, is al jaren onrustig, schijnt olie te zitten en het zuidelijk deel tegen maleisie is islamitisch ipv boeddhistisch, das een groot verschil, ook regelmatig bom aanslagen, zou er weg blijven
Ons restaurant zit in apeldoorn, we wonen in deventer
Ja, dat klopt Martin, vertaald vanuit het Thai, betekend Thailand, vrij land, en dat merk je aan alles, maar dat wist je al.

Het onderlinge respect, de lage criminaliteit, wel eens gehad dat geld uit men broek was gevallen en dat mensen me achternaliepen met de vraag of het mijn geld was, wow, voor 70 eurie per maand huur je al een 125 cc scooter, waar je in principe het hele land mee doorrijd.
Overal goedkope hotelletjes eten, ultramoderne shopping malls die ik nog nooit ergens anders gezien heb.
De hele gave treinen, waar je een scooter/motor tot 150 cc mag meenemen, de mooie natuur, drukke en rustige plekjes.
Je komt hier alleen wel aan van al die lekkere snacks overal...
 
Oh, dat valt nog wel mee. Vliegtickets waren ook zo'n +- retour 300-700 ligt eraan waar je land.

Maar, zoiets zou ik nooit alleen doen, liever dan met 2 of meer man en het is gezelliger en je kan elkaar helpen.

Een rustig plekje vind ik zelf ook wel lekker. Ik zou het ook niet prettig vinden om het continu over motoren te hebben of mensen die half aangeschoten zijn etc etc. Gewoon lekker chill half dagje rijden, daarna eten en savonds nog wat bij praten met een drankje en een hapje of zo.
Oh je was hier al?

Er zijn niet zoveel toeristen meer op dit moment, meeste westerlingen zijn mensen die online engels les geven of mensen die hier al heel lang wonen, of professionals die voor een internationaal bedrijf in Bangkok werken of zo.

Waar ik zit is het nog prima, maar sommige toeristen plaatsen zijn uitgestorven hoor ik.
Zou zelf wel een beetje aanbevelen om eerst op een motor scooter te wennen aan het Thaise verkeer, kun je ook prima mee offroad, voor 2000 tot 3000 thb per maand, 60 tot 70 euro, kan wel rondvragen.
Ik heb het in mijn omgeving, Sam Royot prima naar men zin, er is alles eigenlijk, alleen geen backpakkers reizigers meer, dat was wel leuk.

KLM vliegt nog dagelijks op Bangkok, TUI zou ik niet aanbevelen, omdat die hier een slechte naam hebben (rekening geboekte hotels en resorts niet betaald).

En de 14 daagse quarantene in Hotel (vanaf 600 euro of zo inc eten) daarom geen corona hier en vrijheids beperkende maatregelen.
 
En bij kunstenaar Pieter beland, toffe gast, en helemaal verknocht aan Elvis, lachen, na koffie en een gezellig praatje, laat hij me een National park zien waarvan ik het bestaan niet wist, ook niet te vinden op het web, heerlijke rustige plek, met alleen Thai die een tentje pitchen, en gaan snorkelen, en waar je ook tentjes kan huren, heerlijk rustig, maar een geweldige aangename sfeer.
IMG_20210116_122616.jpg
IMG_20210116_125841.jpg
IMG_20210116_135313.jpg
IMG_20210116_160725.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan