Honda CRF 250 Rally

Zou zeggen houdt ook eens een sabatical, of heb je liever dat ik stop met posten?
Huh ? Ik denk dat je mijn post verkeerd opvat...

Het is een mooie omgeving en ik hoop dat het hier ook zo snel mogelijk weer mooi weer wordt ! :)
En dat k door het werken natuurlijk niet zoveel vrije tijd heb en met het laatste bedoel ik dat het jammer is dat sommige mensen niet kunnen werken omdat corona roet in het eten gooit.

sorry
 
Ik kijk stiekum een beetje naar een xt 350 (moet ik wel eerst mijn soes kwijt)
Is dat wat?
Lijkt mij zwaar genoeg om op straat mee te kunnen, en licht genoeg om wat off road te doen
All road vind ik ook heerlijk, maar heb 2 rotte knieen, dus letterlijk in kgs te zwaaf voor mij
Dat zijn onderhand zeldzame klassiekers, duur en lastig met onderdelen. Dan zou je wellicht beter voor een DR350 kunnen kijken, die rijden net even iets beter, en ook luchtgekoeld en bulletproof.
 
Laatst bewerkt:
Neemt niet weg dat een motor aankicken wel heerlijk is.

Tijdje terug met een XR600 gedaan. Ding wou maar niet aan, steeds geknooi en in een keer had ik de slag te pakken, trap je m naar onder en dan komt er beweging in. Heerlijk gevoel is dat.
Ik zag dit filmpje laatst over de procedure. Zelfs z'n vriendin van 1.60 kickte die dikke 600 aan.
 
Hij heeft echt geweldige filmpjes. Hij is pro motorcrosser geweest en rijdt nu met een xr600 tussen de 450's.
 
Ik kijk stiekum een beetje naar een xt 350 (moet ik wel eerst mijn soes kwijt)
Is dat wat?
Lijkt mij zwaar genoeg om op straat mee te kunnen, en licht genoeg om wat off road te doen
All road vind ik ook heerlijk, maar heb 2 rotte knieen, dus letterlijk in kgs te zwaaf voor mij
Omdat je een xt leuk vind, of zoek je iets goedkoops? Er staat een drz400 met kapot blok op MP en er staat ook een drz400 blok op MP. Daar zou je een motor van kunnen bouwen.
 
Omdat je een xt leuk vind, of zoek je iets goedkoops? Er staat een drz400 met kapot blok op MP en er staat ook een drz400 blok op MP. Daar zou je een motor van kunnen bouwen.
De meest geschikte offroad is de e-versie, meestal in suzuki geel uitgevoerd.
 
Dat is 'gewoon' de oude '90s KLR die voor sommige markten nog altijd gemaakt wordt.
Ja, alhoewel ze van een terugkeer spreken want hij was sinds 2018 uit productie in de US maar in Europa al lang niet meer.
Komt ook niet naar Europa:



 
Ze hebben wel een aantal updates gedaan, maar ik zie idd nergens iets staan ivm euro5.
 
Huh ? Ik denk dat je mijn post verkeerd opvat...

Het is een mooie omgeving en ik hoop dat het hier ook zo snel mogelijk weer mooi weer wordt ! :)
En dat k door het werken natuurlijk niet zoveel vrije tijd heb en met het laatste bedoel ik dat het jammer is dat sommige mensen niet kunnen werken omdat corona roet in het eten gooit.

sorry
Zand erover, groetsels vanuit Thailand, en sterkte met de coca cola🤟
received_113680023926026.jpeg
 
Zand erover, groetsels vanuit Thailand, en sterkte met de coca cola🤟Bekijk bijlage 1589324
Dat beetje bagage achterop je motor, is dat alles wat je in Thailand hebt, of heb je een thuisbasis en neem je alleen iets mee voor een kort tripje ?
Mooi gezicht weer: er staan wat auto’s, scooters en motoren, maar er rijdt niks op de weg. Geen file geen stress geen agressie.
 
Ik heb net nog een filmpje gekeken van die Thai met badeendje. Nu gaan ze met 3 Thai en 1 Europeaan naar Laos. Ik versta geen woord Thais, en eigenlijk gebeurt er niet veel, maar ze hebben veel lol en het is allemaal heel gemoedelijk.
 
Ik heb net nog een filmpje gekeken van die Thai met badeendje. Nu gaan ze met 3 Thai en 1 Europeaan naar Laos. Ik versta geen woord Thais, en eigenlijk gebeurt er niet veel, maar ze hebben veel lol en het is allemaal heel gemoedelijk.
Eigenlijk zou je tenminste eens of een paar keer in je leven een half jaartje sabatical moeten nemen en zoiets gewoon doen.
 
Gister een tijdje Singapore naar Birma spoorlijn gevolgd waar zo'n tienduizend Nederlanders tijdens wo2 over vervoerd zijn,voor mij een indrukwekkende omgeving, er ligt een mooi zandpad, piste naast, dus lekker makkelijk navigeren, in de kleine dorpjes en nederzettingenzijn ze duidelijk geen buitenlanders gewend, af en toe ga ik van de piste af als ik leuke paden zie, ik krijg nu echt weer dat rallly rij gevoel, ben nu alleen, dus kan nu offroad lekker helemaal los gaan, volle camelback en tank, live is beautiful.
20210127_162542.jpg
20210127_160915.jpg
 
Maar snap niet zo goed dat de motor niet naar links of rechts gaat, als ze zo op die voetsteun leunt, met op en afstappen. XD
Dat zal deels komen doordat het een erg zware motor is. Als je met je bovenlijf boven de motor hangt of zelfs een beetje er overheen dan compenseer je het gewicht van je beide benen aan dezelfde kant van de motor. Als dit allemaal in 1 vloeiende beweging gaat dan heeft de motor geen tijd om om te vallen.
 
Dat zal deels komen doordat het een erg zware motor is. Als je met je bovenlijf boven de motor hangt of zelfs een beetje er overheen dan compenseer je het gewicht van je beide benen aan dezelfde kant van de motor. Als dit allemaal in 1 vloeiende beweging gaat dan heeft de motor geen tijd om om te vallen.
Dat is waar.. daarvoor zal je veel moeten oefenen. Maar, wel handig als je het kan. Ik verneem het ook wel dat als ik wat bagage achter op heb, ik amper nog op de motor kom :P Maar, dat zal in loop van tijd wel verbeteren.
 
Dat is waar.. daarvoor zal je veel moeten oefenen. Maar, wel handig als je het kan. Ik verneem het ook wel dat als ik wat bagage achter op heb, ik amper nog op de motor kom :P Maar, dat zal in loop van tijd wel verbeteren.
Ze staat met haar lijf zo dicht mogelijk tegen de motor zodat haar gewicht niet sterk naar 1 kant leunt. En het is niet te zien, maar ze laat de motor een beetje naar de andere kant leunen waardoor het massa middelpunt van motor + jonge dame precies op de lijn tussen de wielen valt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan