Honda CRF 250 Rally

Je hoeft niet op te nemen met 1440p, opschalen in je video software en dan uploaden is voldoende :) ik neem met 1080p op met 30fps (sony AS200V 1080p camera). Hier kun je wel het verschil zien in kwaliteit:

Dit was mijn eerste bewerkte video, hier herken je duidelijk het verlies in kwaliteit ten opzichte van het originele materiaal:

1080p, minimale compressie:

zelfde video, geupscaled naar 4k met minimale compressie:

Als je bij beide videos kijkt naar 'statistieken voor nerds' onder de rechter muisknop dan zul je bij beide videos een andere codec zien, VP09 voor 4K en AVC1 voor HD. De VP09 codec geeft het beste beeld. Bij het exporteren/renderen maak ik altijd gebruik van QuickTime H.264, met alle settings op zo hoog mogelijk. Daarna heb je alleen nog te maken met de youtube video codecs, die het beste werken als je bron video zo weinig mogelijk compressie heeft (is zo groot als mogelijk op je lokale video editing software).
Het Noord Duitse deel is eigenlijk best wel fantastisch mooi zeg, waar is dit ergens in Noord Duitsland?
ik heb twee jaar geleden rond Berlijn gereden, vindt die bossen eigenlijk wel prachtig mooi, is me heel goed bevallen.
 
Het is uiteindelijk toch gewoon de normale setting geworden met 60 fps. Op een of andere manier wou de software niet het filmpje in 4k naar mijn pc zetten. ( te weinig ruimte ) terwijl die nog 100gb over heeft en hij moest tussen de 5,5 en 17,1 gb hebben....................

Nou goed, duurt even voor die erop staat. Is toch weer 35 minuten lang geworden en 60fps neemt meer tijd in beslag.
 
Het Noord Duitse deel is eigenlijk best wel fantastisch mooi zeg, waar is dit ergens in Noord Duitsland?
ik heb twee jaar geleden rond Berlijn gereden, vindt die bossen eigenlijk wel prachtig mooi, is me heel goed bevallen.
Ja, ik was zelf ook positief verrast door dit Duitse deel van de TET. Dit is in het oostelijke deel van Duitsland, tussen de Elbe en de Poolse grens. Ik heb zelf ook wel eens wat routes gemaakt in dit deel van Duitsland, vooral rond Berlijn zit nog wel wat onverhard. Maar de Duitse linesman heeft hier een hele mooie route door noord oost Duitsland gemaakt. 30% is ongeveer onverhard, maar de rest van de wegen zijn ook niet echt strak asfalt 😁
 
Wel jammer dat het beeld elke keer zo lelijk wordt. Of komt dat door 30 fps of zo ? volgende keer maar op 60 zetten.....
Je bedoeld misschien dat gedeeltes ineens eventjes tijdelijk wazig zijn. Dat noemen ze ghosting en komt vaak voor op youtube. Daar valt wel h.e.e.a. over te googlen. Ik heb het zelf nooit helemaal kunnen weg krijgen.
 
Je bedoeld misschien dat gedeeltes ineens eventjes tijdelijk wazig zijn. Dat noemen ze ghosting en komt vaak voor op youtube. Daar valt wel h.e.e.a. over te googlen. Ik heb het zelf nooit helemaal kunnen weg krijgen.
Hmm oke.. nja het valt vast nog wel een beetje te optimaliseren. Maar, voor de rest word het er maar mee doen.

Vind het trouwens jammer van t weer.... heb de smaak namelijk wel te pakken nu.
 
Ja, ik was zelf ook positief verrast door dit Duitse deel van de TET. Dit is in het oostelijke deel van Duitsland, tussen de Elbe en de Poolse grens. Ik heb zelf ook wel eens wat routes gemaakt in dit deel van Duitsland, vooral rond Berlijn zit nog wel wat onverhard. Maar de Duitse linesman heeft hier een hele mooie route door noord oost Duitsland gemaakt. 30% is ongeveer onverhard, maar de rest van de wegen zijn ook niet echt strak asfalt 😁
Ja, ik vondt dat eigenlijk ook wel een verrekte mooie omgeving, ik heb nog hele stukken door weilanden en grote zandvlaktes langs en rond de Elbe? denk ik, gereden prachtig was dat werkelijk geen hond te zien, en vriendelijk volk daar allemaal, tweetakt auto's, mooie grote bossen, en ouderwetse goedkope simpele restaurantjes, dat in Duitsland niet onverhard mag worden gereden is ook wel een beetje overdreven denk ik.
Ik heb er eigenlijk beter door het zand geragd dan ooit in Holland de laatste jaren dan, geen verbods bord gezien _O-
 
Hmm oke.. nja het valt vast nog wel een beetje te optimaliseren. Maar, voor de rest word het er maar mee doen.

Vind het trouwens jammer van t weer.... heb de smaak namelijk wel te pakken nu.
Is je upload gelukt en heb je nu minder ghosting?
 
Nee joh, ben gewoon 7 uur bezig met 1 upload. vorige keer was het meer gb en ongeveer 2 uur en 45 minuten. Mijn uploadsnelheid is met de helft minder vandaag.. snap er helemaal niks van. Maar internet is vandaag ook 1x uitgevallen, dus het is even helemaal scheittt
 
Hmm oke.. nja het valt vast nog wel een beetje te optimaliseren. Maar, voor de rest word het er maar mee doen.
Met 60 fps zijn je films kwalitatief een stuk beter en als je wat stukken in slowmotion wilt dan ziet dat er ook goed uit.
Buiten youtube, als je je filmpjes over 10/20 jaar nog eens terug kijkt dan zal je blij zijn dat je ze in de hoogst mogelijke kwaliteit hebt opgenomen :Y
Maar het kost wel meer geheugen op je SD kaartjes en tijd maar als je de upload aanzet voordat je je bed instapt dan is het 's morgens klaar en hoef je niet te wachten.
30 fps kan natuurlijk ook maar je filmt geen stilstaande objecten maar rijdt op een motor en iedere fractie van een seconde verandert je omgeving dus die wil je die zo hoog mogelijk hebben voor de details.

Hier wat tips voor Youtube uploads, ms handig..

 
Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, het grens gebied Myanmar - Thailand is 2600 km lang een prachtig gebied vol met paden, en trails, onherbergzaam af en toe, maar heerlijk rijden en prachtige vergezichten, potentie voor een TAT (Trans Asia Trail) als die er nog nie is, een indruk, was toch weer effe als een vis in t water, als de regen komt is het nog prachtiger.....
 
Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, het grens gebied Myanmar - Thailand is 2600 km lang een prachtig gebied vol met paden, en trails, onherbergzaam af en toe, maar heerlijk rijden en prachtige vergezichten, potentie voor een TAT (Trans Asia Trail) als die er nog nie is, een indruk, was toch weer effe als een vis in t water, als de regen komt is het nog prachtiger.....
Helemaal goed :t
Heb je nog het originele zadel erop liggen of..?
 
Hij staat er eindelijk op.

Kwaliteit blijft hetzelfde. Volgende keer toch maar proberen om 4k te doen( zo groot mogelijk ) hopelijk is de uploadsnelheid dan ook beter en weet het software wel dat ik genoeg ruimte heb..xD
Leuk rijden daar !
Je was zo te zien niet de eerste die via de bosjes ging op 28:00 ;)
 
Leuk rijden daar !
Je was zo te zien niet de eerste die via de bosjes ging op 28:00 ;)
Nee klopt... haha :P Gelukkig ging ik de situatie eerst overzien om te kijken hoe ik het ging doen. Ik ga de volgende keer gewoon hetzelfde pad weer nemen. Alles nog een keer weer doen en dan hopelijk heb ik de tijd om nog iets verder te rijden. Alleen ik moest ook alweer pissen en er was niet zo snel een tankstation in de buurt. En om nou de motorfiets op 30 meter afstand van mij te hebben en ik plassen in de bosjes, vind ik ook niet echt een fijn idee. maar, 1x plassen zorgt er wel voor dat ik op zn minst weer 3 uur vooruit kan... xD
 
Als je moet, dan moet je.

Ik vind je filmpje erg leuk en snap nu waarom ze het ghosting noemen. Jammer dat YT dat doet.
Ik vind vooral de moeilijke stukken leuk waar je gaat praten, dan beleef ik het met je mee.
De omgeving, rust en ruimte is heerlijk.
 
Als je moet, dan moet je.

Ik vind je filmpje erg leuk en snap nu waarom ze het ghosting noemen. Jammer dat YT dat doet.
Ik vind vooral de moeilijke stukken leuk waar je gaat praten, dan beleef ik het met je mee.
De omgeving, rust en ruimte is heerlijk.

Ja, over het algemeen praat ik eigenlijk niet zo heel veel. Maar, soms lul ik weleens in mijzelf. Dat is vooral denk ik omdat ik het spannend vind.
Soms ben ik bang dat ik gekke dingen zeg of zo, en dan moet ik dat er weer uit filteren, of dat ik teveel lul en dat mensen dat niet leuk vinden of zo. :P

Maar, misschien moet ik voortaan maar gewoon zeggen wat er op 't hart staat als ik weer eens '' een lastige situatie '' tegen kom. Maar moet zeggen, hoe vaker je ergens langs komt of hoe vaker je meerdere situaties gehad hebt, des te meer je bekend er mee raakt en dan durf je op den duur ook meer.

Ik had daar waar ik de bosjes in ging, ook langs het water gekund. Maar, dat vond ik toch te sketchie. Dus, dan maar de bosjes in en een stukje modder pakken.
Denk eerlijk gezegt dat ik al wel ietje minder bang ben geworden om te vallen, en weet niet zo goed hoe dat kan......... Iniedergeval mocht ik gevallen zijn daar in die modderpoel waar ik in de spoor moest gas geven, dan had me dat vast geen zeer gedaan. Of ik moest al wel echt als een debiel het gas opentrekken, maar ik weet ook dat, dat je niet verder helpt. En bij het zand gedeelte, vind ik het gewoon eng dat de motor zo intens onder mij beweegt, terwijl dit waarschijnlijk nog wel mee valt. Alhoewel, over het algemeen kan zacht zand je ook niet echt pijn doen.

Had wel in het filmpje ook, ergens een beetje op 't eind, waar ik bocht naar bocht had. om in de bocht al gas te geven, dat is een leuk effect voor het achterwiel die glijdt dan weg.... dat voelt wel leuk trouwens. O-)
Ik denk dat ik ook wel een keer in de regen erop uit ga. Niet met een plens bui, maar gewoon regen druppels. xD Ga nog wel 100000x dat stukje route rijden, dus op den duur vlieg ik erover heen. Regen is nog niet het ergste, vind de wind het minste. Vanaf windkracht 5 vind ik het niet zo leuk meer.
 
4K maakt de file nog groter, dus de uploadsnelheid zal er niet beter van worden. Wat je wel kunt proberen is eerst even een kort clipje, voordat je een lap van dik een half uur uploadt. Het is maar een test, maar dat maakt de boel wel een stuk makkelijker. En dan bij terugkijken wachten tot het helemaal geladen is. Oftewel: tot de tijdbalk helemaal lichtgrijs is. Het komt wel vaker voor dat Youtube ook even nodig heeft om je te geven wat je wil hebben. Eenmaal de balk vol, krijg je ineens veel betere kwaliteit.

Ik kijk mijn uploads ook altijd veel te snel terug, dan is 'ie nog bezig en laat enkel super low res zien. Dat wordt pas beter als 'ie uitgekauwd is op de hele film.

Hopelijk is dat het.
 
4K maakt de file nog groter, dus de uploadsnelheid zal er niet beter van worden. Wat je wel kunt proberen is eerst even een kort clipje, voordat je een lap van dik een half uur uploadt. Het is maar een test, maar dat maakt de boel wel een stuk makkelijker. En dan bij terugkijken wachten tot het helemaal geladen is. Oftewel: tot de tijdbalk helemaal lichtgrijs is. Het komt wel vaker voor dat Youtube ook even nodig heeft om je te geven wat je wil hebben. Eenmaal de balk vol, krijg je ineens veel betere kwaliteit.

Ik kijk mijn uploads ook altijd veel te snel terug, dan is 'ie nog bezig en laat enkel super low res zien. Dat wordt pas beter als 'ie uitgekauwd is op de hele film.

Hopelijk is dat het.
Nee, de kwaliteit word niet beter dan dit.

Het is gewoon raar dat ik maar 15 mpbs upload snelheid had, want normaal is dat 30-35 mpbs. Dan gaat het een stuk sneller. Mijn vorige filmpje van 45 minuten was er ook binnen 2 uur en 45 minuten door. En deze duurder gewoon dik 8 uur ? zoiets iniedergeval.

Ik ga het nog wel proberen in 4k, moet alleen mijn software niet zeggen dat er niet genoeg ruimte is, als dat er wel is. :P
 
Hij staat er eindelijk op.

Kwaliteit blijft hetzelfde. Volgende keer toch maar proberen om 4k te doen( zo groot mogelijk ) hopelijk is de uploadsnelheid dan ook beter en weet het software wel dat ik genoeg ruimte heb..xD
Prachtig mooi Malissa, gaat al goed joh!!

mooie omgeving en lekker guur weer voor onverhard rijden, heerlijk, dit is de beste training, goed hoor!
Je hebt een viewer vanuit Thailand.. _O- :W
 
Prachtig mooi Malissa, gaat al goed joh!!

mooie omgeving en lekker guur weer voor onverhard rijden, heerlijk, dit is de beste training, goed hoor!
Je hebt een viewer vanuit Thailand.. _O- :W
Bedankt :) Ik kijk jouw filmpjes ook weer heel anders dan hier. Maar, veel dingen hebben hun charmes.
 
Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, het grens gebied Myanmar - Thailand is 2600 km lang een prachtig gebied vol met paden, en trails, onherbergzaam af en toe, maar heerlijk rijden en prachtige vergezichten, potentie voor een TAT (Trans Asia Trail) als die er nog nie is, een indruk, was toch weer effe als een vis in t water, als de regen komt is het nog prachtiger.....
Dat wordt wel even heel wat anders met die klei daar. Misschien heb je het al eens meegemaakt.
mud.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan