Honda CRF 250 Rally

Maar, denk wel dat ik echt andere banden eronder wil laten zetten. En ik hoor soms verschillende meningen erover. Je kan dus zoals voor als achter een totaal andere band erop hebben.

Nu zat ik dus al te kijken naar de Michelin tracker voor de voorband en achterband, maar is dat goed in de modder en zand ? Want, daarvan hebben we echt teveel in nederland, dus daarop gebaseerd wil ik banden die daar beter in zijn, dan de michelin anakee wild.

Of de
Mitas XT-754, Kwam ik ook nog tegen net..

Maar als jullie nog andere suggesties hebben, kom dan maar door.

En ja, soms ligt het ook aan de rijder, en heb je niet banden die overal goed in zijn. Maar, wel banden die beter zijn in modder en zand, dan bijv op de weg?
De xt-754 is een massieve band met giga-noppen en die het overal wel goed doet, op straat ook nog wel. Je hebt er iig veel voorwaartse tractie mee in modder en zand en slijt niet hard. Ik rij er al jaren mee tijdens de otr's.

Je zou ook nog de metzeler mc360 kunnen overwegen, die hebben behoorlijke noppen en zijn straatlegaal, metzeler is geen b-merk. Je kan ze ook omdraaien qua rij richting en gaan ze langer mee.


Maar met al die banden is het wel belangrijk dat de prestaties alleen merkbaar zijn met lagere luchtdruk.
 
Laatst bewerkt:
De xt-754 is een massieve band met giga-noppen en die het overal wel goed doet, op straat ook nog wel. Je hebt er iig veel voorwaartse tractie mee in modder en zand en slijt niet hard. Ik rij er al jaren mee tijdens de otr's.

Je zou ook nog de metzeler mc360 kunnen overwegen, die hebben behoorlijke noppen en zijn straatlegaal, metzeler is geen b-merk. Je kan ze ook omdraaien qua rij richting en gaan ze langer mee.


Maar met al die banden is het wel belangrijk dat de prestaties alleen merkbaar zijn met lagere luchtdruk.
Dankje en voor de video ! Ik ga de benoemde banden eens bekijken en de reviews etc. Ik kan gelukkig wel wat lucht laten ontsnappen uit de band, en zodra ik weer naar huis ga oppompen. Ik heb trouwens wel een TUBE band, maar ga er vanuit dat allebij banden daar om kunnen.
 
Ik dacht dat alle noppenbanden geschikt zouden zijn voor een binnenband en sommige noppenbanden ook tubeless kunnen.
Maar misschien heb je wel gelijk en moet je er op letten of er een binnenband in mag.
 
Haha, hoe diegene in dat filmpje rijdt, zo rijdt ik niet. En soms zijn het ook niet de banden, maar vooral de rijder. Alleen, heb ik de michelin anakee wild, en dat zijn nou niet echt noppen te noemen. Nja, grove noppen. Maar, ik moet wel iets hebben wat zich meer ingraaft.
 
Dankje en voor de video ! Ik ga de benoemde banden eens bekijken en de reviews etc. Ik kan gelukkig wel wat lucht laten ontsnappen uit de band, en zodra ik weer naar huis ga oppompen. Ik heb trouwens wel een TUBE band, maar ga er vanuit dat allebij banden daar om kunnen.
Ja, een tube binnenband, normale binnenband dus gaat daarmee. De mc360 zal niet erg bijzonder zijn op straat, maar wel goed in terrein. Het blijft een compromis. Goed dat je je jezelf goed informeert. Wel belangrijk, banden. Misschien kun je een mini-voetpompje meenemen tijdens je ritten. J
 
Ja, een tube binnenband, normale binnenband dus gaat daarmee. De mc360 zal niet erg bijzonder zijn op straat, maar wel goed in terrein. Het blijft een compromis. Misschien kun je een mini-voetpompje meenemen tijdens je ritten.
Deze banden zijn 40/60 ( straat ) denk ik. Denk dat ik dat aantal liever omgedraaid heb. Ik heb al een op accu luchtcompressortje. Er is teveel zand en modder in nederland, en ik wil de banden hebben, die daar voor zijn gemaakt. Dat maakt het voor mij ook iets makkelijk. xD
 
Ik dacht dat alle noppenbanden geschikt zouden zijn voor een binnenband en sommige noppenbanden ook tubeless kunnen.
Maar misschien heb je wel gelijk en moet je er op letten of er een binnenband in mag.
Misschien zijn die tubeless het meest ideaal bij banden met zachte wangen of compound. Heb er niet veel verstand van.
 
Deze banden zijn 40/60 ( straat ) denk ik. Denk dat ik dat aantal liever omgedraaid heb. Ik heb al een op accu luchtcompressortje. Er is teveel zand en modder in nederland, en ik wil de banden hebben, die daar voor zijn gemaakt. Dat maakt het voor mij ook iets makkelijk. xD
Nee, ze zijn veel meer terreingericht dan 40/60 heb ik begrepen. Wordt zelfs voor cross/enduro gebruikt verklaren ze hier.
Heb je bandenklemmen?
 
Laatst bewerkt:
Dankje en voor de video ! Ik ga de benoemde banden eens bekijken en de reviews etc. Ik kan gelukkig wel wat lucht laten ontsnappen uit de band, en zodra ik weer naar huis ga oppompen. Ik heb trouwens wel een TUBE band, maar ga er vanuit dat allebij banden daar om kunnen.
Met welke banden druk rijd je nu? Ik rijd zelf meestal 1.6 bar op de weg en 1.2 bar in het zand. Dit scheelt heel veel met in het zand/blubber te rijden. Ik neem altijd een klein fietspompje en een digitaal druk metertje mee. Die gebruik ik alleen als ik denk een langere tijd op bepaalde wegen te rijden.
 
Met welke banden druk rijd je nu? Ik rijd zelf meestal 1.6 bar op de weg en 1.2 bar in het zand. Dit scheelt heel veel met in het zand/blubber te rijden. Ik neem altijd een klein fietspompje en een digitaal druk metertje mee. Die gebruik ik alleen als ik denk een langere tijd op bepaalde wegen te rijden.
Welke motor rijd jij, en maakt dat uit voor de bandenspanning? Ik kan me voorstellen dat een CRF250L zachter voor zijn banden is dan een KTM690. En dat je daarom met een CRF250L met een lagere bandenspanning kunt rijden.
 
Nee, ze zijn veel meer terreingericht dan 40/60 heb ik begrepen. Wordt zelfs voor cross/enduro gebruikt verklaren ze hier.
Heb je bandenklemmen?
Ik bedoelde eigenlijk mijn banden O-) Nee, heb geen bandenklemmen helaas.. Maar, misschien kan ik dat bij de bandenwissel erin laten maken. Moet ik dat ff vragen
 
Met welke banden druk rijd je nu? Ik rijd zelf meestal 1.6 bar op de weg en 1.2 bar in het zand. Dit scheelt heel veel met in het zand/blubber te rijden. Ik neem altijd een klein fietspompje en een digitaal druk metertje mee. Die gebruik ik alleen als ik denk een langere tijd op bepaalde wegen te rijden.
Hij staat standaard op 1.6. Is 1.2 niet te zacht ? .ben bang dat mijn binnenband dan eruit gaat.
 
Welke motor rijd jij, en maakt dat uit voor de bandenspanning? Ik kan me voorstellen dat een CRF250L zachter voor zijn banden is dan een KTM690. En dat je daarom met een CRF250L met een lagere bandenspanning kunt rijden.
Ik rijd op een crf250l 😀 banden druk is 22psi volgens het boekje, net iets meer als 1.5 bar
 
Hij staat standaard op 1.6. Is 1.2 niet te zacht ? .ben bang dat mijn binnenband dan eruit gaat.
Nog geen problemen mee gehad, je moet natuurlijk niet met 1.2 bar op snelweg gaan rijden. Je kan ook experimenteren en steeds een beetje verder verlagen en kijken wat het doet met het weggedrag.
 
Hoe doe je dat dan eigenlijk ? Want ik heb weleens verbindingsstukken ertussen zitten en daarbij rijd ik weleens harder dan 60 km per uur....
Dan stop ik even en pomp ik snel de banden weer wat op. Gaat vrij snel en makkelijk met een hoog volume mountain bike pompje.
 
Dan stop ik even en pomp ik snel de banden weer wat op. Gaat vrij snel en makkelijk met een hoog volume mountain bike pompje.
Maar, neem aan dat je dat niet doet bij elke verharde ( onverharde ) pad je dat doet ? Welk pompje gebruik je ? Is misschien ook wel handig voor mij. Want, die accu oplaadgeval is ook een keer leeg natuurlijk.

Lijkt me nogal wat gedoe eigenlijk.... xD Maargoed, als je daardoor wel die ene verschrikkelijke zandbank en of modderpoel door moet en t werkt beter, dan tja.. :P
 
Maar, neem aan dat je dat niet doet bij elke verharde ( onverharde ) pad je dat doet ? Welk pompje gebruik je ? Is misschien ook wel handig voor mij. Want, die accu oplaadgeval is ook een keer leeg natuurlijk.

Lijkt me nogal wat gedoe eigenlijk.... xD Maargoed, als je daardoor wel die ene verschrikkelijke zandbank en of modderpoel door moet en t werkt beter, dan tja.. :P
Nee, niet bij elke overgang van verhard naar onverhard 😀 Terug naar huis ofzo over verharde wegen. Als ik een dag ga rijden met gemixt verhard en onverhard dan rijd ik ook wel de hele dag met 1.4 bar. Beetje mixen, soms ook te lui voor 😀 met lage spanning een beetje rekening houden met bochten en rem afstand
 
Ik rij met otr's 0.7 of 0.8 voor en 0.7 bar achter. Ligt ook een beetje aan wat voor type band je hebt. Elke band heeft z'n eigen ideale druk. Meeste banden voor zacht terrein hebben een harde compound en erg stijve wangen. Om dan een beetje footprint te hebben kun je ze met relatief weinig luchtdruk rijden, vooropgesteld dat je klemmen hebt. Klemmen rijden op de weg bij hogere snelheden meestal niet zo lekker, het stuitert een beetje. Je kan uitbalanceren, en zelfs met 2 klemmen per wiel rijden, maar ik heb dat nooit geprobeerd. 1.2 bar rijden met een xt754 resulteert doorgaans in veel wielspin. Alsof er geen noppen aan zitten.
 
Dus, het is ergens wel handig om wielklemmen te hebben ? Maar, het hoeft dus niet zolang je maar niet onder de 1,2 bar gaat ? .Als we het over de MC360 hebben bijvoorbeeld. Natuurlijk wel rustig aan rijden op verharde wegen en snelheid gepast houden.

Kan eigenlijk de bandenspanning van de michelin anakee wild niet vinden. Maar, vaak stellen we ze toch lager in dan wat er word voorgeschreven.

Andere noppen zou wel iets helpen waarschijnlijk, denk dat ik er dan maar tussen in ga zitten 1,4 of zo, zoals @m_bruins dat doet.
 

Hij moet nog even goed verwerken. Volgende keer nog secuurder highlights maken denk ik . Video's worden veel te lang.
Ik vind mijn eigen droge woorden soms best grappig eigenlijk........ 8)7

Duurt wel lang voor dat die de goede kwaliteit heeft.. moie.
 
Laatst bewerkt:
Dus, het is ergens wel handig om wielklemmen te hebben ? Maar, het hoeft dus niet zolang je maar niet onder de 1,2 bar gaat ? .Als we het over de MC360 hebben bijvoorbeeld. Natuurlijk wel rustig aan rijden op verharde wegen en snelheid gepast houden.

Kan eigenlijk de bandenspanning van de michelin anakee wild niet vinden. Maar, vaak stellen we ze toch lager in dan wat er word voorgeschreven.

Andere noppen zou wel iets helpen waarschijnlijk, denk dat ik er dan maar tussen in ga zitten 1,4 of zo, zoals @m_bruins dat doet.
Geen idee wat de minimale druk zonder wielklemmen zou zijn, maar als ik met 1.2 ej meer bar rij, zou dat op de weg prima zijn, maar soms redelijk griploos in terrein, ik zou dan ook minder grip op randen hebben en er lastig overheen komen. Grip komt niet alleen van noppen, maar ook vooral van de voetprint en de mogelijkheid voor een band om zich te zetten naar de oneffenheden, ook zodat noppen onder een idealere hoek staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan