Honda CRF 250 Rally

FF voorstellen
Frans. Gepensioneerd. Woon in Achterhoek waar veel smalle wegen en zandpaden. Wel steeds meer verboden voor motoren. Door de week geen probleem. Ik gedraag mij daar altijd netjes, stoppen voor ruiters en zo. Nooit commentaar. omgeving is nog steeds Ideaal om even mijn sinds kort in bezit zijnde CRF 300l te pakken en om de omgeving te verkennen. Stukje geschiedenis. Eerste motor was een okergele Suzuki DR500 ( ik meen in 1988 , 1 cilinder, kick start, thuis laten bezorgen door toemalige motorhuis Safe in Rotterdam, € 3333 ). Direct crosslaarzen gekocht om mijn scheenbeen te beschermen. Niet gehinderd door kennis mij zelf het offroad rijden aangeleerd, toen regelmatig met mijn kinderen achterop alle zandpaden zoekend in de directe omgeving. Wel rustig rijdend hoor. Indertijd wilde ik weten hoe het voelde om schuine berm/talud naast oprit snelweg op en af te rijden. Stopte er een motoragent. Sprak mij vermanend toe. Kon merken dat hij het wel begreep.
De Suzuki na 2 jaar ingeruild voor een Kawasaki KLR600 ( wegens gedoe met regelmatig afslaan DR500, dan soms moeite met weer moeten aantrappen. De KLR was toen een moderne offroad met, belangrijk voor mij, een startknop.. Niks afgeschreven bij deze transactie :) . Is mij hierna nooit meer gelukt. Sindsdien vele motoren gehad waaronder enige BMW GS-en ( 1100, 1150, 1200 ). Met de 1100 GS was ik overigens trendsetter. Je zag ze toen (1997 ) bijna niet. Toen een ondergewaardeerde motor. Lelijk ding met die rare snavel werd mij soms ongevraagd verteld). Met de GS -en ieder jaar wel naar buitenland zoals Oostenrijk, Dolomieten of Noorwegen geweest. Verder Honda XL 600, V Storm 650, Kawasaki Versys en ( 2 x eerder ) een Crf 250 l gereden.
Altijd off road liefhebber geweest, dat wil zeggen rustig rijdend ieder zandpad willen inslaan dat ik tegenkwam. genietend van weg maar vooral ook de omgeving. Indertijd 3 offroad cursussen gevolgd waarvan 2 bij Bert Apeldoorn En 2 VRO cursussen in Almere.
Gelukkig nooit een serieus ongeval meegemaakt. Wel vele bijna ongevallen.
Gezien mijn leeftijd nu geen GS- meer. Te zwaar voor offroad. Zeker als ik mij weer vastreed op een steeds smaller wordende weg. Of het achterwiel ingravend in zand zodat de motor vanzelf rechtop bleef staan. Niemand in de buurt. Zwoegen was dat. De CRF-en altijd weer ingeruild vanwege beperkte vermogen. Dat stoorde uiteindelijk. Kon geen langere ritten maken.Vorig jaar mijn nieuwe yamaha T700 na 3 maanden helaas weer verkocht. Topzwaar. Kwam ik achter na aankoop. Met name vervelend met ernaast lopend in en uit de stal halen. Mijn huidige Vstrom weegt meer kilo’s maar daar heb ik dat veel minder bij. Verder een heerlijke motor Die Teneree. Nu ( beetje decadent voelt dat ) een Vstrom 650 voor de langere ritten en een crf300l voor rondom bij huis. Even uitwaaien. Even snel naar de stad. Die combinatie is fijn. Niet van plan de crf nu nog weg te doen. Maar..... ervaring leert zeg nooit nooit.
CRF 300 l inmiddels paar weken thuis. Nog geen 300 km mee gereden. stuurverhoger gemonteerd en tasje achterop. Door lage gewicht wendbaar als een fiets. Op dit forum reeds veel meegelezen. Veel you tube films crf gezien.
nou, een heel epistel geworden zie ik. Misschien tot ziens ergens.
 
Waar in canada ? Ik ben daar wel eens gaan kijken , Ontario , ze houden van ,, jumpen,, lijkt wel een supercross met al die schansen.
Overigens , een Nederlander won de wedstrijd 😋
Nou dat ben ik niet geweest....... _O- in het oosten van Canada, Nova Scotia, New Brunswick, New Foundland en Labrador, en een tijdje in Washington state, aan de westkust van de verenigde staten, ik heb daar wel veel opgepikt wat rijden en rijtechniek in het algemeen betrefd vindt ik, ik heb gemerkt dat Amerikanen op tecnniek rijden, en dat ook graag oefenen in de praktijk. vondt ik wel leuk daar.
 
FF voorstellen
Frans. Gepensioneerd. Woon in Achterhoek waar veel smalle wegen en zandpaden. Wel steeds meer verboden voor motoren. Door de week geen probleem. Ik gedraag mij daar altijd netjes, stoppen voor ruiters en zo. Nooit commentaar. omgeving is nog steeds Ideaal om even mijn sinds kort in bezit zijnde CRF 300l te pakken en om de omgeving te verkennen. Stukje geschiedenis. Eerste motor was een okergele Suzuki DR500 ( ik meen in 1988 , 1 cilinder, kick start, thuis laten bezorgen door toemalige motorhuis Safe in Rotterdam, € 3333 ). Direct crosslaarzen gekocht om mijn scheenbeen te beschermen. Niet gehinderd door kennis mij zelf het offroad rijden aangeleerd, toen regelmatig met mijn kinderen achterop alle zandpaden zoekend in de directe omgeving. Wel rustig rijdend hoor. Indertijd wilde ik weten hoe het voelde om schuine berm/talud naast oprit snelweg op en af te rijden. Stopte er een motoragent. Sprak mij vermanend toe. Kon merken dat hij het wel begreep.
De Suzuki na 2 jaar ingeruild voor een Kawasaki KLR600 ( wegens gedoe met regelmatig afslaan DR500, dan soms moeite met weer moeten aantrappen. De KLR was toen een moderne offroad met, belangrijk voor mij, een startknop.. Niks afgeschreven bij deze transactie :) . Is mij hierna nooit meer gelukt. Sindsdien vele motoren gehad waaronder enige BMW GS-en ( 1100, 1150, 1200 ). Met de 1100 GS was ik overigens trendsetter. Je zag ze toen (1997 ) bijna niet. Toen een ondergewaardeerde motor. Lelijk ding met die rare snavel werd mij soms ongevraagd verteld). Met de GS -en ieder jaar wel naar buitenland zoals Oostenrijk, Dolomieten of Noorwegen geweest. Verder Honda XL 600, V Storm 650, Kawasaki Versys en ( 2 x eerder ) een Crf 250 l gereden.
Altijd off road liefhebber geweest, dat wil zeggen rustig rijdend ieder zandpad willen inslaan dat ik tegenkwam. genietend van weg maar vooral ook de omgeving. Indertijd 3 offroad cursussen gevolgd waarvan 2 bij Bert Apeldoorn En 2 VRO cursussen in Almere.
Gelukkig nooit een serieus ongeval meegemaakt. Wel vele bijna ongevallen.
Gezien mijn leeftijd nu geen GS- meer. Te zwaar voor offroad. Zeker als ik mij weer vastreed op een steeds smaller wordende weg. Of het achterwiel ingravend in zand zodat de motor vanzelf rechtop bleef staan. Niemand in de buurt. Zwoegen was dat. De CRF-en altijd weer ingeruild vanwege beperkte vermogen. Dat stoorde uiteindelijk. Kon geen langere ritten maken.Vorig jaar mijn nieuwe yamaha T700 na 3 maanden helaas weer verkocht. Topzwaar. Kwam ik achter na aankoop. Met name vervelend met ernaast lopend in en uit de stal halen. Mijn huidige Vstrom weegt meer kilo’s maar daar heb ik dat veel minder bij. Verder een heerlijke motor Die Teneree. Nu ( beetje decadent voelt dat ) een Vstrom 650 voor de langere ritten en een crf300l voor rondom bij huis. Even uitwaaien. Even snel naar de stad. Die combinatie is fijn. Niet van plan de crf nu nog weg te doen. Maar..... ervaring leert zeg nooit nooit.
CRF 300 l inmiddels paar weken thuis. Nog geen 300 km mee gereden. stuurverhoger gemonteerd en tasje achterop. Door lage gewicht wendbaar als een fiets. Op dit forum reeds veel meegelezen. Veel you tube films crf gezien.
nou, een heel epistel geworden zie ik. Misschien tot ziens ergens.
Welkom hier bij de gezellige Nederlandse CRF-L - Rally liefhebbers ik denk dat een meeting nog wel in de making is zodra het mogelijk is, mooie omgeving daar bij jou, hopelijk binnenkort weer lekker hooken op de crf, en:]
 
Dus einde juni een CRF house warming party? :W
*O*
Ik weet niet of ik dan al een CRF heb. Zolang ik geen CRF heb, voel ik me nog steeds gast en hoor er nog niet echt bij.
Maar ik lees graag jullie belevenissen.
Ik heb het idee dat de CRF250L/300 L Rally niet spectaculair is, maar mij wel op spectaculaire plaatsen kan brengen. En dat maakt de CRF heel speciaal.
 
Ik moet zeggen.... de crfjes zijn niet echt in de omloop op marktplaats. Of je moet het bij een bedrijf nieuw kopen ( of toevallig staat daar wat 2e hands ) Iedereen wil ze houden, of er zijn er niet veel van in NL ?
 
Ben trouwens niet echt fan van Aliexpress.... maar, heb nu toch een onderdeeltje gekocht voor de motor daar weg. Wel te verstaan een voetverbreder voor de zijstandaard.. :')
 
Ben trouwens niet echt fan van Aliexpress.... maar, heb nu toch een onderdeeltje gekocht voor de motor daar weg. Wel te verstaan een voetverbreder voor de zijstandaard.. :')
Ik denk dat ik daar wat handschoenen ga scoren. Originele hier gaan vaak net zo hard kapot. En misschien koop ik ook nog een crossbroek.
 
OH das niet nodig :) de deur is breed genoeg. Je moet alleen even zo'n ommetje maken voor die erin staat. ipv recht vooruit.
Goede keuze in mijn ogen Frans. Ben regelmatig in het Oosten te vinden voor TET kilometers. In juni zelfs een weekje TET gepland. starten omgeving Haaksbergen. Rij zelf op een 250 Rally, vrienden op een 850GS, 800GS en 660 Tenere. Lage gewicht is gewoon een enorm voordeel. Powerbeleving ontbreekt, maar daar kies je voor bij dit type motorfiets!
 
Wat een verschil qua rijden 🤘
Er is zo te zien veel meer vertrouwen te bespeuren. Voor het eerste modderstuk is nog even van ehhhmm en dan is het “fuck it”, gewoon door. En dat is meestal de beste keuze 💪.
 
*O*
Ik weet niet of ik dan al een CRF heb. Zolang ik geen CRF heb, voel ik me nog steeds gast en hoor er nog niet echt bij.
Maar ik lees graag jullie belevenissen.
Ik heb het idee dat de CRF250L/300 L Rally niet spectaculair is, maar mij wel op spectaculaire plaatsen kan brengen. En dat maakt de CRF heel speciaal.
Och ik kan in Nederland op dat moment dan ook niet over een CRF beschikken, dus moet het dan ook op m'n andere motor doen, ik vind dat het meer om de CRF gedachte en de saamhorigheid gaat
 
Ja, het voelt als thuiskomen :)
Moooi, gaat om het gedachten goed, welkom thuis, Daenovo en Freon, jullie horen er gewoon bij, wel of geen CRF, ik ga nog even naar m'n surfspot, er gaat waarschijnlijk een klein windvlaagje komen deze ochtend, nier veel maar hopelijk genoeg om een kilometertje de zee op te varen, zal m'n go pro meenemen🤘
 
Moooi, gaat om het gedachten goed, welkom thuis, Daenovo en Freon, jullie horen er gewoon bij, wel of geen CRF, ik ga nog even naar m'n surfspot, er gaat waarschijnlijk een klein windvlaagje komen deze ochtend, nier veel maar hopelijk genoeg om een kilometertje de zee op te varen, zal m'n go pro meenemen🤘
*O*
 
Wat een verschil qua rijden 🤘
Er is zo te zien veel meer vertrouwen te bespeuren. Voor het eerste modderstuk is nog even van ehhhmm en dan is het “fuck it”, gewoon door. En dat is meestal de beste keuze 💪.
Bedankt! Maar dat kan ik zelf ook wel vernemen dat het iets beter gaat. Ligt er ook wel aan hoe ik me voel en hoe het weer is. xD
 
Vanochtend nog maar even gaan planken, ipv de Rally, extra vroeg opgestaan om een beetje het Robinson Croezo gevoel te krijgen, ticket omboeken bij de KLM was gratis.
Waar eens een surfschool was is nu niemand meer, ik mag van de eigenaar gewoon m'n ding doen, al was het voorheen wel leuk om al die surfbusjes hier te zien staan.
20210522_084906.jpg
 
Kwaliteit moet nog even laden...en snap niet waarom er randen om zitten. Ach ja _O- Ik rij ook liever...
Wat een mooie beelden, wat een mooie omgeving en leuk om te zien dat je nu door de sporen durft te rijden :t
Je hebt een poosje geleden MT21 banden laten monteren. Merk je dat die beter zijn voor zand en modder paden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan