Honda CRF 250 Rally

Wat een mooie beelden, wat een mooie omgeving en leuk om te zien dat je nu door de sporen durft te rijden :t
Je hebt een poosje geleden MT21 banden laten monteren. Merk je dat die beter zijn voor zand en modder paden?
Ik denk wel dat ze beter grip hebben in modder en zand. Maar, het is vooral mijn eigen kunnen en durven. Je moet weten en voelen hoe je motor rijd en doet in modder en zand en het gevoel van de motor die onder je beweegt , moet je aan wennen. Altijd als de motor iets wat heen en weer slingerde begon ik hem al te knijpen, maar dat is nu iets minder. Dan nog zijn het geen wonder banden die mij in diep zwaar zand op 2 banden houdt, maar dat is logisch.
 
Aanbod is nooit groot geweest. Voor een nette oudere crf 250 l vragen ze nog gemiddeld rond de €4000. Dat is overigens de prijs die mijn eerste Crf250l ongeveer gekost heeft.
Had ik deze nu te koop aangeboden had ik niks afgeschreven :)
 
Aanbod is nooit groot geweest. Voor een nette oudere crf 250 l vragen ze nog gemiddeld rond de €4000. Dat is overigens de prijs die mijn eerste Crf250l ongeveer gekost heeft.
Had ik deze nu te koop aangeboden had ik niks afgeschreven :)
CRF begint een beetje een cult status te krijgen volgens mij, ik kan ook gewoon nog hetzelfde krijgen wat ik voor m'n 2019 Rally betaald heb, maar ik houd 'm gewoon lekker.
 
Ben nog steeds dik tevree met de CRF. Laatst toch weer de 140 aangetikt en ik had het idee dat er nog wel wat inzat. Ik had het geluk dat er in de buurt 1 op marktplaats kwam bij een particulier, 2018 met 700km erop voor 4650 euro. Sindsdien zie ik bijna niks meer op MP voorbij komen.
 
Dat ziet er erg goed uit, zal wel prima rijden met het zwaartepunt zo centraal, waar heb je de tassen gekocht als ik vragen mag?
Bartang op de Harskamp Veluwe. Echtpaar heeft wereldreis gemaakt op Crf250l .
leuke producten in winkel. ( geen aandelen :) )
ergens ook te lezen hoe ze motoren hebben aangepast voor hun wereldreis.
Over ons
 
komt dan wel een beetje op t zelfde neer toch. ik heb zelf al zo'n mini tasje achterop. dus mocht ik dit willen, dan zou ik zelf wel die kriega adapter kopen
Als tassen moeizaam te verwijderen zijn laat je ze makkelijker zitten.
bij offroad rijden worden ze snel smerig. Dan is het handiger en schoner ( als je in Hotel verblijft ) om snel even de schone tassen eruit te halen. Lijkt mij.
Tassen voorkomen beschadigingen aan de motor bij vallen.
 
Als tassen moeizaam te verwijderen zijn laat je ze makkelijker zitten.
bij offroad rijden worden ze snel smerig. Dan is het handiger en schoner ( als je in Hotel verblijft ) om snel even de schone tassen eruit te halen. Lijkt mij.
Tassen voorkomen beschadigingen aan de motor bij vallen.
:^
 
De motor is weer vies van de modder xD Binnenkort weer een nieuw filmpje.

Ben blij dat ik de motor straks bij huis gelijk kan afspoelen ( als ik ben verhuist ) want nu staat ze af en toe een paar dagen met aangekoekte modder. Nou ben ik waarschijnlijk van plan ( als mijn knieën het trekken ) om deze week nog een paar keer te gaan, dus dan word ze weer vies.

Maar vind het niet een prettig idee om het zo verwaarloost achter te laten.
 
De motor is weer vies van de modder xD Binnenkort weer een nieuw filmpje.

Ben blij dat ik de motor straks bij huis gelijk kan afspoelen ( als ik ben verhuist ) want nu staat ze af en toe een paar dagen met aangekoekte modder. Nou ben ik waarschijnlijk van plan ( als mijn knieën het trekken ) om deze week nog een paar keer te gaan, dus dan word ze weer vies.

Maar vind het niet een prettig idee om het zo verwaarloost achter te laten.
Ik zou hem niet teveel wassen hoor Malissa, is niet goed voor de motor, benieuwd naar je filmpje :W
 
Ik zou hem niet teveel wassen hoor Malissa, is niet goed voor de motor, benieuwd naar je filmpje :W
Wat is eigenlijk de juiste manier om een off-road motor te wassen?
Eerst afspuiten met een hogedrukspuit niet op lagers, luchtfilter, injectie en elektra spuiten. Daarna blijft er nog steeds een bruine waas achter. Als je die te lijf gaat met spons en shampoo, dan maak je hele fijne krasjes waar het vuil de volgende keer sterker aan hecht. Of valt dat mee?
En wat doe je met de ketting? Is het een o-ring ketting? Vroegâh kookte ik hem uit in een frituurpan. Dat zal tegenwoordig vast anders zijn. Heeft de ketting überhaupt nog een visje?
 
Wat is eigenlijk de juiste manier om een off-road motor te wassen?
Eerst afspuiten met een hogedrukspuit niet op lagers, luchtfilter, injectie en elektra spuiten. Daarna blijft er nog steeds een bruine waas achter. Als je die te lijf gaat met spons en shampoo, dan maak je hele fijne krasjes waar het vuil de volgende keer sterker aan hecht. Of valt dat mee?
En wat doe je met de ketting? Is het een o-ring ketting? Vroegâh kookte ik hem uit in een frituurpan. Dat zal tegenwoordig vast anders zijn. Heeft de ketting überhaupt nog een visje?
Ja, haha, de frituurpan ken ik nog, en met een biertje erbij, andere tijden, ik gebruik nog wel steeds het visje voor de ketting, lekker makkelijk, en heeft me nog nooit gefaald, ik ben eigenlijk niet zo'n wasser, ketting doe ik een beetje met een sopje, en ik gebruik af en toe een beetje Putoline kettingspray, dat trekt het zand en vuil niet aan, maar ik wissel toch elk half jaar ketting en tandwielen, hier in Thailand laat ik 'm af en toe wassen, die kunnen dat echt goed, maar ik weet het ook niet, gouden regel in het wereldreizen is de motor zo min mogelijk wassen.
Die Fransen in de Dakar deden het altijd met het luchtpistool.
 
Wat is eigenlijk de juiste manier om een off-road motor te wassen?
Eerst afspuiten met een hogedrukspuit niet op lagers, luchtfilter, injectie en elektra spuiten. Daarna blijft er nog steeds een bruine waas achter. Als je die te lijf gaat met spons en shampoo, dan maak je hele fijne krasjes waar het vuil de volgende keer sterker aan hecht. Of valt dat mee?
En wat doe je met de ketting? Is het een o-ring ketting? Vroegâh kookte ik hem uit in een frituurpan. Dat zal tegenwoordig vast anders zijn. Heeft de ketting überhaupt nog een visje?
Hahaha

Wat ik altijd doe is eerst het dikste modder eraf spuiten. En dan inderdaad met spons en shampoo de boel weer een beetje glimmend maken xD Maar, waarschijnlijk is de boel goed afspoelen ook voldoende, aangezien het binnen de kortste keren weer vies is. De ketting spoel ik ook altijd goed af en daarna vet ik die weer in met https://www.oliehandel.nl/motul-c3-...OtP7bxj-P-xso7i0MXHKRL-pgaAiBmEALw_wcB#182=22

Ketting is o-ring
 
Wat is eigenlijk de juiste manier om een off-road motor te wassen?
Eerst afspuiten met een hogedrukspuit niet op lagers, luchtfilter, injectie en elektra spuiten. Daarna blijft er nog steeds een bruine waas achter. Als je die te lijf gaat met spons en shampoo, dan maak je hele fijne krasjes waar het vuil de volgende keer sterker aan hecht. Of valt dat mee?
En wat doe je met de ketting? Is het een o-ring ketting? Vroegâh kookte ik hem uit in een frituurpan. Dat zal tegenwoordig vast anders zijn. Heeft de ketting überhaupt nog een visje?
Ik spuit hem na elke rit af onder de hoge druk, dan even borstelwassen met sop en dan afspoelen. De onderkant van de spatborden en swingarm spray ik soms een beetje in met wd40, dan spuit je het meeste er zo af. Achterwiel en spaken is vaak vettig door het invetten van de ketting, en was ik met een aerosol ontvetter. De ktm schoonmaken duurt altijd lang, de crf gaat altijd supersnel, da's een motor waar je overal makkelijk bij kan.

De ktm heeft een X-ring, de crf een crossketting. Visjes werden vaak gebruikt, en nog steeds bij 2 takten. De meeste 4 takten (en vooral de dikkere) hebben geklonken kettingen.
Ik heb een tijdje met een visje gereden op m'n ktm, maar een schakel brak daar vorig jaar en ik had geluk, ik reed toen even in jeans met gympies op een bouwterrein. Dus weer terug naar klinken.
 
Laatst bewerkt:
Mooie tassen. Ik vraag mij af of je er hinder van hebt tijdens het rijden en of deze gemakkelijk te verwijderen zijn. Zijn er passende binnentassen verkrijgbaar ?
Alternatief ?? Kriega OS-BASE Adapter

Uitgebreid onderzoek gedaan naar een set voor de CRF. Kwam op Enduristan, Kriega of Mosko-Moto uit. Is allemaal goed spul in mijn ogen.
Kriega en Moskomoto zijn systemen met een base/adapter, Enduristan is los zonder "houder". Ik zal moeten gaan ervaren of dit de juiste keuze is.
Voordeel van een base zou kunnen zijn dat het wat vaster op de motor zit, nadelen zou mogelijk de pasvorm van de universel base op een specifiek motortype. Ik ga in ieder geval Enduristan testen! :)
 
Dit is ook leuk. Een AJP PR5 in adventure uitvoering.
250cc watergekoeld, blok losjes gebaseerd op de oer-XR250, maar dan met moderne vering, modern chassis enz.

FB_IMG_1621974953777.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan