Honda CRF 250 Rally

Leuk filmpje. Plezier gehad denk ik zo.
Vraag, wie weet welke maat bougie sleutel ik nodig heb voor de 250?
Thanks. klopt. maar wel te warm om zo intensief bezig te zijn. reed liever in mn tshirt.. Maarja......

ligt de bougie dan zo diep en ver in de crf? ik weet dat ik van de vorige motor hem er zo af kon draaiden. dus ben ook wel benieuwd naar dat antwoord.
 
Leuk!
Heb je veel (bij) geleerd qua hoe je staat, techniek etc... of was het (inmiddels) te makkelijk?
Ja veel bijgeleerd. Ondertussen toch maar dat ene boutje voor het stuur maar via een site gekocht. Wel een duur boutje, maar het is maar 1x XD.
Moet het stuur weer verlagen, dat was beter zei die. Anders kan ik niet goed met mijn rug buig en mijn ellebogen buigen. Stuur verhoger is meer voor mensen die boven de 1.75 zijn.

Dus hopelijk als ik het boutje heb kan ik alles beter toepassen. Maar het was zeker niet '' te '' makkelijk. Maar enige ervaring is wel handig ja.
 
Thanks. klopt. maar wel te warm om zo intensief bezig te zijn. reed liever in mn tshirt.. Maarja......

ligt de bougie dan zo diep en ver in de crf? ik weet dat ik van de vorige motor hem er zo af kon draaiden. dus ben ook wel benieuwd naar dat antwoord.
Heb even wat verder gezocht, het is een 16mm maar de bougie ligt erg diep dus je moet eigenlijk met een ratel met lange dop met verlengstuk erop. Ik ga denk ik de totale hoogte nog ff uitdokteren om te zien wat ik mee moet nemen. Als ik water eruit moet laten blazen is het wel handig als ik aan alle kanten passend gereedschap heb.
 
De gewone HD versie is beschikbaar, maar als je geen blokjes wilt zien, even wachten tot de 4k versie is verwerkt.
Malissa, leuk filmpje! 2 jaar geleden ook een training gedaan bij Albert, samen met 2 vrienden. Soms lijkt t of hij ogen in zn rug heeft, hij ziet exact wat je (verkeerd) doet en geeft gepast advies. Mooie basis om op verder te bouwen. Have fun, hopelijk krijg je een nog beter gevoel en beheersing zonder de stuurverhogers.
 
Malissa, leuk filmpje! 2 jaar geleden ook een training gedaan bij Albert, samen met 2 vrienden. Soms lijkt t of hij ogen in zn rug heeft, hij ziet exact wat je (verkeerd) doet en geeft gepast advies. Mooie basis om op verder te bouwen. Have fun, hopelijk krijg je een nog beter gevoel en beheersing zonder de stuurverhogers.
Stuurverhogers zijn er inmiddels al af ! Was nog even wachten op 1 stuurbout, ik had er nog maar 3...... :+ Eens kijken of ik er aan kan wennen om weer zonder te rijden... ze kunnen er altijd nog weer op.

En ondertussen weer wat armer geworden op de spaarrekening. Motorlift is besteld en ook nog wat andere kleine zaken voor onderhoud aan de motor en een waterzak voor in mijn huidige rugtas om niet uit te drogen....... aangezien ik de vorige keer met de 300km moeite had om te stoppen en wat te gaan drinken....... :')
 
Die lift komt op een pallet.. en word bij het werk bezorgd.. nou vraag ik me af hoe ik dat ding mee krijg.... xD ik hoop dat hij los in de auto gewoon kan............. hij weegt zelf 37,7 kg.. maar niet echt bij het formaat verder nagedacht.
 
Die lift komt op een pallet.. en word bij het werk bezorgd.. nou vraag ik me af hoe ik dat ding mee krijg.... xD ik hoop dat hij los in de auto gewoon kan............. hij weegt zelf 37,7 kg.. maar niet echt bij het formaat verder nagedacht.
Misschien nog even snel het aflever adres veranderen?
 
Misschien nog even snel het aflever adres veranderen?
Hij is aangekomen op het werk. nee dat kon niet meer.. maar het is wel goed zo. want ik had die pallet ook niet bijhet huis gekregen ivm hekwerk. Kan de pallets erom weghalen en dan hopen dat het lukt om de doos van 37.7 kg in de auto te bonjouren.
 

Bijlagen

  • IMG-20210820-WA0001.jpg
    IMG-20210820-WA0001.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 10
Hij is aangekomen op het werk. nee dat kon niet meer.. maar het is wel goed zo. want ik had die pallet ook niet bijhet huis gekregen ivm hekwerk. Kan de pallets erom weghalen en dan hopen dat het lukt om de doos van 37.7 kg in de auto te bonjouren.

Heb je gelijk wat voor in de open haard :)
Is het gelukt?
 
Het is gelukt. En heb gelijk een mascotte toegevoegd. Vroeger van mijn opa gekregen ( die is er nu al een hele tijd niet meer ) zat in de kist die mijn moeder mee gaf. :Y maar. zoals je ziet.. is de lift iets te groot, jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Maar, hij valt nu juist heel mooi met de skid plate daar tussen en staat dus zo stevig als een huis. Ik kan ook nog spanbanden erom gooien en vastmaken aan de lift. Iniedergeval, krukje erbij en ik kan mooi sleutelen en banden vervangen ( alhoewel, ik daar nog wel wat extra voor nodig ben dan alleen dit ). Zo gaande schaf je steeds meer aan... :}
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-08-20 at 19.57.44 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-20 at 19.57.44 (1).jpeg
    134,9 KB · Weergaven: 23
  • WhatsApp Image 2021-08-20 at 19.57.44.jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-20 at 19.57.44.jpeg
    212,2 KB · Weergaven: 22
  • WhatsApp Image 2021-08-20 at 19.57.43 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-20 at 19.57.43 (1).jpeg
    286,1 KB · Weergaven: 22
  • WhatsApp Image 2021-08-20 at 19.57.43.jpeg
    WhatsApp Image 2021-08-20 at 19.57.43.jpeg
    278,9 KB · Weergaven: 23
Het is gelukt. En heb gelijk een mascotte toegevoegd. Vroeger van mijn opa gekregen ( die is er nu al een hele tijd niet meer ) zat in de kist die mijn moeder mee gaf. :Y maar. zoals je ziet.. is de lift iets te groot, jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Maar, hij valt nu juist heel mooi met de skid plate daar tussen en staat dus zo stevig als een huis. Ik kan ook nog spanbanden erom gooien en vastmaken aan de lift. Iniedergeval, krukje erbij en ik kan mooi sleutelen en banden vervangen ( alhoewel, ik daar nog wel wat extra voor nodig ben dan alleen dit ). Zo gaande schaf je steeds meer aan... :}
Top!
Lekker droog in je schuur kunnen klussen is heel erg fijn en kan je er een druppel-accu-lader aanhangen als je een paar weken niet kan/wilt rijden.

Draaiwielen wel altijd goed op de rem te zetten hé, zijn geen geintjes als ie gaat rollen/bewegen.
 
Laatst bewerkt:
welke bouten zijn belangrijk om te checken na een bepaalde periode? want kan me voorstellen dat de boel weer eens een slag nodig heeft. nog 1000 km en dan heeft ie een olie ververst beurt nodig, dus dan kan ik dat eventueel meepakken.

Ohw. ik zat naar miles te kijken ipv km. Hij heeft pas met 12.000 nieuwe olie nodig. xD
 
Laatst bewerkt:
welke bouten zijn belangrijk om te checken na een bepaalde periode? want kan me voorstellen dat de boel weer eens een slag nodig heeft. nog 1000 km en dan heeft ie een olie ververst beurt nodig, dus dan kan ik dat eventueel meepakken.

Ohw. ik zat naar miles te kijken ipv km. Hij heeft pas met 12.000 nieuwe olie nodig. xD
Als het goed is, dan hoef je niks te controleren of na te trekken.
Maar het kan geen kwaad om met een momentsleutel alles na te lopen.
 
Laatst is mn crf bij Bolman motoren in Den Haag geweest, kreeg toch een leuk compliment vd monteur dat het leuke motoren zijn. Ook had hij die week een kaartje binnen van 2 klanten die met een crf al de halve wereld rond waren, leuk!
 
Laatst is mn crf bij Bolman motoren in Den Haag geweest, kreeg toch een leuk compliment vd monteur dat het leuke motoren zijn. Ook had hij die week een kaartje binnen van 2 klanten die met een crf al de halve wereld rond waren, leuk!
Geeft dan wel weer vertrouwen, als je weet dat sommige crfjes gewoon al de halve wereld rond zijn gegaan :D
 
Bandje zit op de KLX250s, met dank aan de info van @Malissa1993. Precies de afmetingen die ik zocht 👍
Bekijk bijlage 1668604
Nu ik deze zo zie.. weet ik dat die van mij na 5000 al best wat versleten zijn xD

Ik ben trouwens nog steeds heel tevreden over de banden. Ik gooi ze er denk ik nog een keer om !. maar toch wil ik ook een keer een achterband met wat schoepen proberen voor het zand. Achja, redelijk goedkoop klusje als ik het straks zelf in alle rust kan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan