Honda CRF 250 Rally

Zit je daar zomaar met "Zen en de kunst van het motoronderhoud" in je bagage zeg! Da's toch geen boek voor jou? Of beoordeel ik je nu slecht? Zelf vind ik het een prachtboek, een meesterlijk boek, en niet zozeer omwille van de schrijfstijl of de avonturen, maar echt wel om de boodschap: kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit! En ook hoe onze geld-geoërienteerde maatschappij daaraan al decennia aan tenonder aan het gaan is.
Hahaha, ja zomaar.....je hebt een scherp oog, of het een boek voor mij is, tja, ik lees het gewoon erg graag, zeker op reis, waarom weet ik niet, en dat maakt ook niet uit, ik heb er een bepaalde affiniteit mee, misschien omdat ik jaren lang door de midwest gezworven heb, toen het daar nog erg rustig was, voordat er toeristen kwamen, devils tower, wounded knee, band lands, effin, ik kreeg het boek ooit eens door een vriendin van mij in m'n hand gedrukt, misschien lees ik het graag omdat het er nu niet meer is zoals het er ooit was, en ik op motoren rondtoer, en ik graag een fles whiskey, naast m'n kampvuurtje ergens onder de big sky mocht zippen, een meesterwerk, ja, ik denk het, heerlijke pil, als de handy uit staat:}
 
Winter is coming,.... Hoe en waarmee beschermen jullie je motor tegen pekel?
(Of gewoon spoelen met koud water?)
 
Winter is coming,.... Hoe en waarmee beschermen jullie je motor tegen pekel?
(Of gewoon spoelen met koud water?)
Toen ik het nog deed, dan spoot ik hem na élke rit af met gewoon koud (regen)water. Uit een gewone tuinslang. Het zout wegspoelen dus. Dat vond ik genoeg. Ik kende iemand die wel zo ongeveer heel zijn motorfiets met tectyl inwreef, om dan in het voorjaar weer enkele uren bezig te zijn om dat goedje te verwijderen. Die was ook happy :-)
 
Zoiets, maar dan liever nog wat lager en verder naar voren.

Zoiets 8-)

IMG_1608.jpeg
 
Winter is coming,.... Hoe en waarmee beschermen jullie je motor tegen pekel?
(Of gewoon spoelen met koud water?)
Bij de strandraces waar ook veel zout komt kijken, wordt er nog wel 's diesel of WD40 gebruikt. Ik heb zelf 2 x WD40 gebruikt en dit heeft goed z'n werk gedaan, bijna geen enkel zoutspoor achtergebleven. Misschien is diesel nog beter.
 
Winter is coming,.... Hoe en waarmee beschermen jullie je motor tegen pekel?
(Of gewoon spoelen met koud water?)
Ik laat mijn motor binnen staan. Moeilijk als het een dag mooi weer is in de winter, maar ik ben lui en heb geen zin in pekel bloemkolen op mijn motor.
 
Net de aflevering van Noraly bekeken. Leuk dat ze haar tocht naar Alaska op Alaska gaat hervatten👍🏻
Seizoen 2 heb ik gevolgd, net als 3,4 en 5.
 
Ik snap het hele idee van 'seizoenen' niet, als het niet over seizoenen gaat. Het is een reeks, meer niet. Op een willekeurig moment beginnen, met een willekeurige tussenpose. Seizoen slaat nergens op.
 
Naar verluidt verdiend ze in ieder geval tonnen per jaar geloof ik.
Als je doelt op YouTube inkomsten, dat kan sterk variëren. Kans is klein dat er alleen maar rijke Europeanen en Noord-Amerikanen naar haar kanaal kijken.

Ze val vast prima verdienen maar een paar ton geloof ik niet zo.
 
Als je doelt op YouTube inkomsten, dat kan sterk variëren. Kans is klein dat er alleen maar rijke Europeanen en Noord-Amerikanen naar haar kanaal kijken.

Ze val vast prima verdienen maar een paar ton geloof ik niet zo.
Toch wordt dat wel zo geschat. Ze is al aardig bekend geworden en verdiend ook aan merchandise.
 
Nog even m'n Big Wing verhaal afmaken....
De nieuwe 300 Rally bevalt nu eigenlijk veel beter dan de eerste produktie run, nu hebben ze weer hetzelfde kwaliteits plastic krasvaste kappen als voorheen op de 250 Rally en de L, ik was eigenlijk zo ontzettend stoked om deze te kopen.
Ik ben even na het strand gereden om af te koelen, want ik vindt het altijd moelijk om afscheid te nemen van mijn vertrouwde motor, een vriendschap en vindt het moeilijk om los te laten, zoals een kwaliteits relatie die je niet zo maar kunt beeindigen.
Motorrijden is namelijk voor mij veel meer dan het rijden van A naar B, ik kan na een rit nog uren zitten kijken naar m'n fiets, op een klapstoeltje, met een peuk, nog even nagenieten, iets van de ziel van de berijder gaat in de motor, ii heb dat altijd zo ervaren, als je kwalitatieve momenten hebt beleefd, dan is een nieuwe aanschaf niet de garantie dat dit opnieuw gaat plaatsvinden.
Dit is waarschijnlijk de reden waarom ik, en ook anderen hun eigen motorfiets over de hele wereld verschepen of vliegen.
 
In het filmpje doet ze toch anders voorkomen,....geen geld om de achtervering aan te pakken🤔

Met zoveel viewers en subscribers heb je echt wel geld om dat te doen. Ze heeft iig cash genoeg om haar nieuwe motor naar zuid-amerika te laten invliegen. Geld was niet de hoofdreden om de vering nu niet te doen. Er was niet genoeg tijd, en de motor zou mss te hoog worden. Ze is gewoon een hardwerkende professionele ondernemer met een eigen concept. Je kan voor 79, 95 zelfs een cursus Vlog maken bestellen bij haar academy..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan