Honda CRF 250 Rally

Trillingsdempers heb ik geen ervaring mee, Anakee banden had ik op mijn Transalp. Waardeloze offroad band voor in Nederland! Maar misschien daar wel te doen? Een offroad helm met vizier en zonneklep is haast wel een must, shoei is een goed merk maar wel behoorlijk aan de prijs ? Kleppen stellen is idd niet duur,... ik doe het zelf,...dat is nog goedkoper! (Al weet ik niet of je net als mijn vorige motoren de shims kunt ruilen bij de motorzaak?)
Nou sukzes😁 En een goed weekend allemaal 👋
Welke Anakee banden had je?
Ik heb wat zitten googlen en YouTube zitten kijken en kreeg het idee dat de Anakee Wild best een goeie 50/50 band is.
De Anakee Adventure lijkt meer een straatband (80/20) te zijn.
De Anakee 3 is denk ik gewoon een straatband.
 
Stuurtrillingsdempers moeten zwaar zijn. Ik zie op ze op internet van aluminium _O-

Deze zijn lekker zwaar en monteer je in het stuur zodat het stuur niet breder wordt:

 
Welke Anakee banden had je?
Ik heb wat zitten googlen en YouTube zitten kijken en kreeg het idee dat de Anakee Wild best een goeie 50/50 band is.
De Anakee Adventure lijkt meer een straatband (80/20) te zijn.
De Anakee 3 is denk ik gewoon een straatband.
Ik had inderdaad de adventure.
Ik ben toen Heidenau overgegaan.
De wild ken ik niet nooit gezien ook.
Blijft lastig die banden,...jammer dat je ze niet ff mag uitproberen 😁
 
En heeft er iemand hier toevallig een Shoei helm? ik heb een Hornet, en zat te denken om er een grotere crossklep op te monteren, voor in de zon, mijn oude Sinisalo crosshelm heeft geen vizier, en achter auto's of een zand truck, is dat vizier toch wel lekker, op drukke snelwegen, files, en zo, kan je niet even stoppen, is eigenlijk een nieuwe dimensie voor mij op de Rally.
Ik heb de Shoei VFX-WR.
Lekker licht en met een goeie zonneklep.
Cross-bril is natuurlijk wel veel fijner voor de offroad ritjes en dan is een vizier vooral vervelend en benauwd en met open vizier niet veilig genoeg vind ik. Nog los vd stof in je ogen.
Ook in de stad/dorp en binnenwegen vind ik een cross-helm eigenlijk lekkerder rijden.
Voor de snelweg of kou heb ik zo'n "bivak" muts ( Revit Maximus ), is prijzig maar wel gore-tex en zeer ademend en fijn tegen aanvliegende insecten maar ideaal wordt het nooit.
 
Trillingsdempers heb ik geen ervaring mee, Anakee banden had ik op mijn Transalp. Waardeloze offroad band voor in Nederland! Maar misschien daar wel te doen? Een offroad helm met vizier en zonneklep is haast wel een must, shoei is een goed merk maar wel behoorlijk aan de prijs ? Kleppen stellen is idd niet duur,... ik doe het zelf,...dat is nog goedkoper! (Al weet ik niet of je net als mijn vorige motoren de shims kunt ruilen bij de motorzaak?)
Nou sukzes😁 En een goed weekend allemaal 👋

Ja dank je Saien, ik had die Shoei al jaren, hier in het zonnetje vindt ik zo'n grote klep wel lekker.
Mijn motor zit nog in de garantie, dus daarom bij de dealer de minimale checks en het stempeltje.
Ik denk dat het alleen even een check is, hij loopt echt als een zonnetje👍
 
Ik heb de Shoei VFX-WR.
Lekker licht en met een goeie zonneklep.
Cross-bril is natuurlijk wel veel fijner voor de offroad ritjes en dan is een vizier vooral vervelend en benauwd en met open vizier niet veilig genoeg vind ik. Nog los vd stof in je ogen.
Ook in de stad/dorp en binnenwegen vind ik een cross-helm eigenlijk lekkerder rijden.
Voor de snelweg of kou heb ik zo'n "bivak" muts ( Revit Maximus ), is prijzig maar wel gore-tex en zeer ademend en fijn tegen aanvliegende insecten maar ideaal wordt het nooit.

Ja, ik vindt de crosshelm ook veel fijner rijden, helemaal met m'n hoge ruitje, bivak muts gebruik ik ook in de kou, heb ik hier niet nodig.
Zag op de Shoei site zonnekleppen, vraag me af of die er voor mijn Hornet zijn, die klep vindt handig op de snelweg, als trucks stof doen opwaaien of zo....moet maar weer lekker gaan regenen haha..
 
Stuurtrillingsdempers moeten zwaar zijn. Ik zie op ze op internet van aluminium _O-

Deze zijn lekker zwaar en monteer je in het stuur zodat het stuur niet breder wordt:


Haha dank je.

Ik zit me net te bedenken dat de 300 Rally standaard dempers gemonteerd heeft...
De 250 heeft dat niet
Tussen 250 en 300 stuur zit natuutlijk geen verschil, op naar 300 comfort haha
 
Welke Anakee banden had je?
Ik heb wat zitten googlen en YouTube zitten kijken en kreeg het idee dat de Anakee Wild best een goeie 50/50 band is.
De Anakee Adventure lijkt meer een straatband (80/20) te zijn.
De Anakee 3 is denk ik gewoon een straatband.

De standaard Anakee, 10 jaar geleden, beviel heel goed eigenlijk, in Canada gekocht omdat ik geen TKC's kon vinden, onderweg, ik geloof dat het eerste type Anakee was, op gravel waren ze wel snel op, iets van 4000 km versleten.
 
Ik heb net Mitas op mijn crf de Mitas E90.
Geweldig offroad! Maar niet de fijnste straat band😁
Maar ook hier weer heel veel types.
 
Eindelijk een hele vette Honda hrc doorwaai jas gevonden bij plaatslijke dealer, vandaag uitgeprobeerd en werkt heel goed, mijn Revit jas veels te warm voor hier, dus ik reed voor m'n gevoel teveel in m'n t-shirt, ik snap nu waarom de Thai in een Thais motorjas rijden, weer wat geleerd
.
20220123_182336.jpg
 
Met 1 hand filmen tijdens het rijden klinkt eigenlijk als iets wat in Thailand
- of volstrekt genegeerd en algemeen sociaal aanvaard wordt
- of strafbaar is met 2 - 10 jaar cel
Hahaha, nou het is het eerste Hubertje, het maakt niemend eigenlijk niets uit wat je doet tijdens het rijden, dus sociaal aanvaard, ik heb mensen zien barbequen tijdens het motorrijden:]
 
Niet geheel gelukt filmpje met de 250 en 300 Rally, ik ben geen pro, maar toch iets beeld en geluid, en met een hand filmen en rijden, hahaha:]:W
Ja, er zijn vloggers die veel professionelere opnames maken, maar die van jou zijn veel persoonlijker doordat we hier ouwehoeren. Het is net alsof we elkaar hier kennen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan