Honda CRF 250 Rally

Weer zo'n gave oude tempel ontdekt op de Rally midden in het bos waar al jaren niemand geweest was, met veel apen en honden, en een monnik, boven op een berg.
20220314_162737.jpg
20220314_162645.jpg
20220314_162721.jpg
 
Wzt doet zo'n monik hele dagen buiten tempel boenen?
Het hangt er van af, in sommige tempels kun je als je geen geld noch levensdoel hebt aankloppen voor onderdak en dan draai je in het programma mee, dat houd in min of meer in s'ochtends vroeg uit bed, heel vroeg, uurtje of 4, en eerst een paar uur mediteren, dan een rondje door het dorp lopen, en giften ontvangen van dorpelingen die langs de weg staan, dat is meestal een of een paar maaltijden, flesje water, en de personen in kwestie dan zegenen voor een prima dag, die knielen dan meestal, worden gezegend, maken een praatje, de levensdoeloze wordt dan een beetje bijgepraat in de boedistische leer en vindt zowel onderdak als levens invulling, en heeft een leuke en gezellige ochtend wandeling.
Dan eenmaal terug in de tempel wordt er gezamelijk gegeten, de dieren krijgen ook te eten, als die er min of meer wonen, dit zijn meestal zwerf honden, maar in sommige gevallen kunnen dat ook varkens, koeien, zwerfkatten, apen of zelfs olifanten zijn en dan overdag, ja dan wordt er inderdaad geboend, plantjes water geven, in de middag siesta, en s'avonds vroeg naar bed, en op dorpsfeesten zijn de monikken meestal wel aanwezig en lopen dan uren verhalen te vertellen via een zeer luide PA installatie, terwijl de rest van het dorp mau mau (teut) worden.

Deze tempel was duidelijk een beetje onbereikbaar, vanwege de in zeer slechte staat zijnde bergweg (alleen met enduro bereikbaar) van de bewoonbare wereld, en de monnik was kennelijk in z'n eentje en niet voorbereid op een passant, liep eerst een partij te mekkeren toen de aanwezige honden hem waarschijnlijk uit z'n middagdutje geblaft hadden na mijn aankomst, dus ik voelde mij een beetje genenant, want hij liep duidelijk met een slaapkop rond, en ik voelde mij wel een verstorende, falang, toerist die duidelijk van de bekende toerist traps afgedwaald was.
Dus m'n motor afgezet, een paar maal peace geroepen, heel respectvol rondgelopen, de hondjes geaaid, weggaan had ook geen zin want de man was toch al wakker, m'n selfies gemaakt, maar op dat moment vondt ik dat ook weer een beetje achterlijk, dus toch maar niet, schoenen uitgetrokken, op m'n knieeen gaan zitten, wat water gedronken en een peuk gerookt.
En toen een paar foto's voor jullie gemaakt, had ik beloofd.

De monnik was ondertussen duidelijk mensenschuw op z'n veranda gaan zitten, toen ik wegging wilde ik de rust niet nog eens verstoren, en tot mijn grote verbazing riep hij heel enthuisiast in het Engels: Good luck, Good Luck!! hij leek blij, en ik riep sabai sabai, good luck to you, de man was blij geweest iemand te zien, ik liet m'n motor in z'n vrij de berg afrollen, de rust stilte en het panorama genietend....en op een bepaalde manier vervuld van een goed karma, de volgende keer zal ik hem een bak nassie en wat voer voor de honden meenemen.
 
Effe dagje heerlijk sleutelen tussen al dat noppen staal, al valt er aan de Rallly doorgaans niks te doen, Garmin gps aan sluiting, en morgen naar Garmin Bangkok voor laatste Topo Asia maps en inreach satteliet antenne ontvanger zodat we elkaar kunnen volgen in remote gebied waar geen telefoon dekking is, gewoon stukje veiligheid, en even bij Touratech Thailand langs.
Kijk er naar uit, als voorbereiding op volgende week, en lang niet meer in een stad geweest.
20220315_131504.jpg
20220315_131522.jpg
 
De CRF300L heeft een gaatje in het frame waar het veertje van de voetsteun in haakt.

Als je door de modder rijdt, dan komt er vast een beetje vuil in dat gaatje.
Als je de motor afspuit om de modder te verwijderen dan komt er water in dat gaatje.
Wat doen jullie om te voorkomen dat het frame van binnenuit doorroest?
(Ik heb ooit een motor gehad waarvan het frame van binnenuit was doorgeroest)
 

Bijlagen

  • B30C268C-24DC-4873-A4A7-E6DFBB1C061A.jpeg
    B30C268C-24DC-4873-A4A7-E6DFBB1C061A.jpeg
    98,6 KB · Weergaven: 15
De CRF300L heeft een gaatje in het frame waar het veertje van de voetsteun in haakt.

Als je door de modder rijdt, dan komt er vast een beetje vuil in dat gaatje.
Als je de motor afspuit om de modder te verwijderen dan komt er water in dat gaatje.
Wat doen jullie om te voorkomen dat het frame van binnenuit doorroest?
(Ik heb ooit een motor gehad waarvan het frame van binnenuit was doorgeroest)

Spuit er af en toe wat wd40 in of zo. Dat verdrijft vocht.
 
Er zijn speciale frames voor de binnenzijde van cro mo fietsframes.
Ik zit er aan te denken om het gaatje af te plakken voor er vocht in komt.
Dan moet er dus een andere voetsteun op.
Eerste uitdaging is iets zoeken dat waterdicht afplakt en niet lekt geprikt kan worden.
 
De CRF300L heeft een gaatje in het frame waar het veertje van de voetsteun in haakt.

Als je door de modder rijdt, dan komt er vast een beetje vuil in dat gaatje.
Als je de motor afspuit om de modder te verwijderen dan komt er water in dat gaatje.
Wat doen jullie om te voorkomen dat het frame van binnenuit doorroest?
(Ik heb ooit een motor gehad waarvan het frame van binnenuit was doorgeroest)
Vol spuiten met vet?
En/of zorgen dat water wat er in kan, er ook weer uit kan, eventueel in combinatie van vet binnen in (net als bij auto's in de holle ruimtes)
 
De CRF300L heeft een gaatje in het frame waar het veertje van de voetsteun in haakt.

Als je door de modder rijdt, dan komt er vast een beetje vuil in dat gaatje.
Als je de motor afspuit om de modder te verwijderen dan komt er water in dat gaatje.
Wat doen jullie om te voorkomen dat het frame van binnenuit doorroest?
(Ik heb ooit een motor gehad waarvan het frame van binnenuit was doorgeroest)
Zit dat gaatje echt in het frame of alleen in het opgelaste plaatje?
 
Die gaatjes zijn ter ontluchting bij het lassen.
Er zijn er zeker meer (bv in het balhoofd allicht) en die krijg je echt niet allemaal dicht.
 
Ik weet niet waar je vandaan moet komen. Ik heb mijn Rally bestelt bij Ten Kate in Nieuw Leusen. Dat is voor mij 52 km rijden. Goed genoeg :)
Waarom duurt dat voor jou nog zo lang? Ik zie ze bij verschillende zaken online staan en volgens mij kun je die zo meenemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan