Honda Deauville 650 houdt in.

gerard056

Rookie
15 mei 2007
8
0
Roosendaal
Hallo Motorvrienden, Een vraag waar jullie mij misschien mee kunnen helpen. Ik heb een Honda Deauville 650 uit 2000 Met carburateurs staan . Nu heeft deze motor 2.5 jaar stil gestaan, nieuwe accu geplaatst motorolie en filter vervangen , vervolgens gestart liep eigenlijk wel snel genoeg na zo,n lange tijd stilstand. maar tijdens het proefrijden gaat de motor toch inhouden en het lijkt wel of hij power tekort komt. Stationair loopt hij netjes ( zeker bij opgewarmd motorblok ) slaat niet over of iets van dien aard, bij stilstand het gashendel helemaal open ook geen probleem komt makkelijk naar het max toeren op de toerenteller. Dacht nog even aan de koppeling maar de motor heeft nog geen 30.000 km gereden bij stilstaande motor in zijn 1 gezet en naar voren geduwd ,de koppeling slipt dan niet door maar je hoort de zuigers in beweging komen. Graag jullie advies. mvg. Gerard.
 
Gezien de reactie ( waarvoor dank ) ga ik eerst het volgende proberen, tank en luchtfilter inmiddels verwijderd luchtfilter ga ik vervangen want deze is toch aardig zwart ! het brandstoffilter ook maar gelijk vervangen, De brandstofpomp heeft opbrengst als ik nl de brandstofslang naar de carburateurs loshaal en ik zet er spanning op dan komt er brandstof uit.( dus die is niet defect ) visuele inspectie aan de carburateur levert ook geen rare dingen op bij het creëren van onder druk op de slangen komen de vacuüm zuigers in de carburateurs goed naar boven maw controleren of de rubbers gescheurd zijn is volgens mij dan onnodig. (zuigers hebben maar weinig onderdruk nodig en blijven goed hangen bij constante zachte onderdruk ) Als het bestelde matriaal zoals bv de filters binnen is ga ik met Forte Moto power 1 aan de gang om te kijken of ik de carburateurs inwendig toch wat kan reinigen zonder de zaak open te halen. hiervoor heb ik de vlotterkamers al laten leeglopen dmvde aftapschroef. vervolgens ga ik 1 flacon van 150ml mengen met 0.5 tot 1 liter brandstof en laat dat in de carburateurs lopen daarna een paar dagen laten staan om vervolgens een extra flacon Forte moto power plus 1 toe te voegen aan de brandstof. hopelijk lost dit allemaal de problemen op. De recensies over Forte Moto Power 1 zien er goed uit hopelijk is dat voor mij ook positief. Ik hou jullie op de hoogte.
Gerard.
 
Nou tot op heden nog weinig succes gehad vandaag weer eens gereden zo,n 25 km met veel opschakelen ,
motor houd nog steeds in bij zo,n 4000 toeren , loopt dan langzaam rijdend op naar max 100 km/h en dan draait hij zo,n 5000 toeren van de max 8500
Vreemd genoeg bij stilstaande motor in z,n vrij een draai aan het gashendel loopt ie zo op naar max toeren. zonder een teken van tegenstribbelen. Nu toch maar eens de carburateurs gaan openhalen.
 
Zoals al eerder gemeld zou ik de carburateurs gaan openhalen wat ik dus heb gedaan
de zaak netjes en goed schoon gemaakt met veelvuldig gebruik van een compressor.
De rubbers zagen er goed uit en na het vervangen van de vlotterkamer rubbers de zaak weer gemonteerd. De motor tot volle tevredenheid test gereden, hij trekt weer goed door, in de toekomst eens synchroniseren maar daar is nu nog geen aanleiding voor.
Gerard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan