Honda Dominator weer ontgrenzen

jokertje

MF veteraan
29 aug 2002
1.158
0
Best
Ik ben waarschijnlijk van plan om een Dominator 650 uit Duitsland te halen, daar zijn ze toch zeker €500,- goedkoper. Nu vind ik in Duitsland zeer veel Dominators die begrensd zijn op 25 kW. Nu is mijn vraag hoe die motoren begrensd zijn en of ze makkelijk en goedkoop weer 'op te voeren' zijn. Zijn ze dan ook eerst erg lui of valt dat mee?

Zijn ze trouwens ook makkelijk echt op te voeren? Normaal levert zo'n machientje ongeveer 45 pk, maar hoe moeilijk en duur is dat naar bijvoorbeeld 55 pk te brengen?

Alvast bedankt voor jullie reakties.
 
Waarschijnlijk begrenst in de carburateur... andere gasschuif en sproeier en vast nog wel wat anders. In Duitsland kan je vast wel een kitje krijgen om het op vol vermogen te laten draaien. Maar voor 500 euro zou ik niet een motor helemaal uit duitsland halen... pas vanaf 1000 euro verschil..

Vergeet niet dat je die rit moet maken, een vrije dag moet nemen, RDW kosten moet betalen, BPM moet betalen enz enz.

Uiteindelijk zal je waarschijnlijk niet zoveel 'winst' hebben.
 
Ik heb een Dommi en heb deze laten knijpen.
Bij mij hebben ze de inlaat vernauwd middels een ander stuk hard rubber. je moet je voorstellen dat er op die manier dus minder power de motor inkan en dus ook eruit!

Het kostte mij destijds 125 gulden om te laten omzetten naar licht, het kan volgens mij geen kwaad om het zelf te doen(terugzetten naar zwaar he) en niet je papieren te laten veranderen. Maakt voor niemand verschil!
 
Ik heb een Dommi en heb deze laten knijpen.
Bij mij hebben ze de inlaat vernauwd middels een ander stuk hard rubber. je moet je voorstellen dat er op die manier dus minder power de motor inkan en dus ook eruit!

Het kostte mij destijds 125 gulden om te laten omzetten naar licht, het kan volgens mij geen kwaad om het zelf te doen(terugzetten naar zwaar he) en niet je papieren te laten veranderen. Maakt voor niemand verschil!

Het maakt wel degelijk verschil je kentekenbewijs klopt niet meer en hier kan je een bekeuring voor krijgen !

Maar voor 500 euro verschil zou ik al die moeite niet gaan doen. Motor moet weer in normale toestand gebracht worden, geimporteerd worden, BMP over betaald worden en dan nog eens 2 weken wachten op je papieren.
 
Het maakt wel degelijk verschil je kentekenbewijs klopt niet meer en hier kan je een bekeuring voor krijgen !

Maar voor 500 euro verschil zou ik al die moeite niet gaan doen. Motor moet weer in normale toestand gebracht worden, geimporteerd worden, BMP over betaald worden en dan nog eens 2 weken wachten op je papieren.

Ja ok maar hoe kan iemand dat ooit controleren? Bij de Dommi gaat het om 7 kw wat er geknepen word, daar doen ze echt helemaal niets aan hoor!
 
Ja ok maar hoe kan iemand dat ooit controleren?
nixweiss.gif

Bij de Dommi gaat het om 7 kw wat er geknepen word, daar doen ze echt helemaal niets aan hoor!
 
Alvast bedankt voor jullie reakties! :}

Ik heb een vol rijbewijs, vandaar dus ook dat die begrenzer er dan af moet.
Hier ligt Duitsland om de hoek (woonplaats Enschede), dus die afstand maakt voor mij niets uit. Ik moet ook de precieze kosten nog even uitrekenen, maar volgens mij kan ik zeker nog wel voordeliger uitzijn. En vrije dagen zat als ambtenaar... :-)

Probleem is wel dat ik een motor in Duitsland wil kopen en mijn huidige motor in Nederland wil verkopen. Ik heb dus geen motor voor inruil. Dat aspect moet ik ook nog even mee nemen. En om een goede financiele kostenoverweging te maken heb ik ook de kosten nodig om weer naar vol vermogen terug te kunnen keren.
 
Jokertje,

Omdat je toch in Enschede woont, bel Edgar Stijner van Motorservice Edgar Stijner in Enschede (Jurgen van Dijk Motoren). Hij weet echt alles van begrenzen/ontgrenzen. Bel 053 431 22 36, of ga er even langs, Het Lentfert 102

Jurgen heeft trouwens ook veel motoren voor een hele scherpe prijs en je hebt geen gezeik met partikulier verkopen van je eigen fiets.

(en nee, ik heb geen aandelen in die zaak, ben gewoon een hele tevreden klant, al jaren (vroeger Motorpaleis Piet van Dijk))
 
Jokertje,

Omdat je toch in Enschede woont, bel Edgar Stijner van Motorservice Edgar Stijner in Enschede (Jurgen van Dijk Motoren). Hij weet echt alles van begrenzen/ontgrenzen. Bel 053 431 22 36, of ga er even langs, Het Lentfert 102

Jurgen heeft trouwens ook veel motoren voor een hele scherpe prijs en je hebt geen gezeik met partikulier verkopen van je eigen fiets.

(en nee, ik heb geen aandelen in die zaak, ben gewoon een hele tevreden klant, al jaren (vroeger Motorpaleis Piet van Dijk))

Bedankt! :}
Ik zal er binnenkort eens even langs wippen.
Zit Motorservice Edgar Stijner bij Jurgen van Dijk Motoren in?

Off Topic:
Als je in Hengelo woont waarom ga je dan naar Van Dijk motoren en niet naar Wout Broer? :?
 
Edgar zit bij Jurgen in.

Persoonlijk vond ik Piet van Dijk en vind ik nu Jurgen/Edgar een prettiger zaak dan WB. Je kunt er in ieder geval altijd een betere deal maken (ga zelf maar eens proberen). Daarbij is Edgar gewoon een erg goede monteur.

Let op: dit is mijn mening, ik wil verder niets ten nadele zeggen van WB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan