Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda Forza 125

Dat is een goede. Ik had hem online gekocht maar weet niet meer waar. Is ondertussen jaren geleden.Omdat hij niet op de SH300 pastte heb ik hem aan mijn dochter gegeven voor op de brommert. Zal er eens een foto van maken als ze weer eens langs komt.
 
Die Honda Vision 110 heeft idd net zo'n ellendige schijf. De maat van dat slot wat je laat zien is 14mm. Ben benieuwd of dat er doorheen gaat. Heb hier nu geen lichte Honda staan om het te meten. Maar goed, als jij een ART4-schijfslot hebt gevonden die wel past, dan is dat alleen maar mooi meegenomen!
 
Rechts lijkt mij of een doden man knop die ineens zwart is geworden,
of de hoog laag schakelaar voor het scherm inderdaad.
 
Als zo'n geweldige future als verstelbaar windscherm er op zou zitten dan zou dat toch wel het vermelden waard zijn toch? (aanvulling onder aan pagina)

@ Sossa
De rechterknop is idd. een soort van doden man knop, start/stop geval.
De text die letterlijk op de knop staat luid:
"Idling" en naar beneden "Idling Stop"
E.a. kun je in HD makkelijk spotten in het YT clipje hieronder van SALON DE PARIS.


Mvg. Jan

Aanvulling:
Hier onder in het artikel wordt wel over een "adjustable screen" gesproken, dus mogelijk is het scherm dus wel manueel bedienbaar.
Honda unveils new Forza 125 scooter

 
Laatst bewerkt:
Ik had ook zeker niet verwacht dat het windscherm electrisch verstelbaar zou zijn, maar het is goed nieuws dat het i.i.g. verstelbaar blijkt te zijn!
 
Jammer dat ze (weer) eerst met een 125cc versie beginnen, een 150cc zou in NL meer welkom zijn. Een 200cc uitvoering zou ik helemaal toejuichen. Zou mooi tussen de Pcx150 en de Forza300 passen.
Ik weet, dit is wishfull thinking, maar markttechnisch zou dit een heel goede zet zijn!
 
Tja, 125cc kiezen ze voor de Belgische markt en hier dan de A1-markt (die bijzonder klein is). Maar de Forza 300 is er ook, dus ik zie het probleem niet (al is die dan niet start/stop, maar dan koop je een SYM Joymax 300i ABS met start/stop). Overigens heeft SYM een Joymax 125i met start/stop, ik denk dat ik die volgend jaar een keer ga proberen voor een testverslag.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die A1 markt vanzelf groeit ik was laatst hier in Ehv bij een scooterzaak en daar was 1/3 motorscooter in de werkplaats.

Voorheen stonden er slechts 1 of 2 te koop.

Mochten ze ooit de snorscooter verbieden zal hij helemaal explosief groeien tenslotte wie gaat er brommer rijden als je toch een helm op moet.

Een 1 daagse cursus A1 kost je 350 - 450 euri
 

Ik baalde er ook van dat er niet zo'n slot op mijn Forza past, maar aan de andere kant til je bijv. een MSX/PCX e.d. zo op. Aan de ketting (incl. paal bijv.) lukt dat niet.
Daarom heb ik de mijne maar gewoon all-risk verzekerd. Al die extra handelingen pffff
 
Tja, 125cc kiezen ze voor de Belgische markt en hier dan de A1-markt (die bijzonder klein is). Maar de Forza 300 is er ook, dus ik zie het probleem niet.
Die 125cc snap ik, daar is een markt voor. Maar voor >125cc is een grotere markt, zet dan ook meteen een 150cc versie op de markt of liever nog een 200cc.
Natuurlijk de Forza300 is er ook nog, maar die is met €5899 toch een flink stuk duurder en is ook groter en een stuk zwaarder. Dat moet je maar willen!
Een Forza150/200 zou m.i. maximaal tussen de €3750 (150cc) en de €4800 (200cc) mogen kosten om concurrerend te zijn.
 
Ronaldoe21; Bij een MSX kan je moeilijk een ketting kwijt

VulcanScoot; De 125cc zal al richting 4800 euro ofzo gaan, toch? Dan gaan 150-200cc richting prijs van de 300. Maar wie weet komt het.. bij de PCX is het ook gelukt.
 
Als de Forza125 richting €4800 zal gaan, dan wordt ie behoorlijk kansloos. Een nieuwe Pcx150 kost nu €3000 of een Yamaha Xmax250 €5500 en een Kymco DT 300i abs zelfs nog geen €5000!
Die Forza125 is zeker een hele mooie motorscooter, maar voor zoveel geld? Jammer!
 
Ik weet niet of het zo is, ik dacht zelf aan €4000-4199 als mooie prijs, maar toen kwam iemand anders met een hogere prijs in Frankrijk. Meer dan mijn genoemde bedrag lijkt me niet interessant, maar wie ben ik...
 
Misschien valt het mee met de prijs, wat me opvalt is dat in landen waar je met een B rijbewijs op een 125cc kan stappen de prijs nogal aan de hoge kant is, in vergelijking met de 250 of 300 cc. Versie.
En in landen waar je eerst een A rijbewijs moet halen om er op te mogen de prijs wat gedrukt wordt.
Ondanks de Nederlandse BPM.
 
Laatst bewerkt:
Net zoiets als de MP3's ( ) zijn hier ook belachelijk duur omdat je er met je B rijbewijs op mag.
 
Laatst bewerkt:
Die zijn inderdaad niet om te betalen, behalve dan de yamaha tricity 125 , waar zelfs een a1 automaat rijbewijs bij zat.
 
+1 We kunnen ons druk maken over prijzen, maar laten we eerst maar afwachten en hopen dat dit mooie scootertje een reële prijs krijgt.
 
Als dit prachtige model ook in een 300 versie komt ga ik bijna twijfelen toch maar weer over te stappen op een scooter
 
net even bekeken op de site van Honda, de prijs is 4799 euro.