Honda Hornet 900 kopen met 100dkm?

Rick h

Rookie
7 apr 2023
7
15
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week mijn rijbewijs en ben al vanaf dag 1 gek op de Hornet!
Zojuist een proefrit gemaakt op de 900 uitvoering met 100dkm, hij heeft de complete historie en is van de 1e eigenaar geweest.
De Yamaha dealer verkoopt hem.
Hij reed verschrikkelijk lekker!
Wat zeggen jullie?
Gr Rick
 
Tsja.....aan de ene kant is het een Honda....mits regelmatig correct onderhoud is het te doen....aan de andere kant 100k is niet niks.....lastig.
Is dit de enige 900 die er te koop staat?

Is een 600 niks voor je?
 
Wellicht 600 ook idee hoor, dit was wel zo’n waanzinnig fijn ding!
Onderhoud is wel echt top bijgehouden
 
Er staan er genoeg te koop met minder km's....zowel de 900 als 600.
Persoonlijk zou ik zelf voor minder km's gaan, maar dat ben ik.
 
Ik heb een tijdje gereden op een Suzuki GSX600F uit 1999 geloof ik. Had 92 duizend kilometer op de teller, reed echt als nieuw. Je kan, mits de prijs goed is, altijd een gokje wagen. Goed onderhoud met een betrouwbaar blok doet wonderen.
 
Er staan er genoeg te koop met minder km's....zowel de 900 als 600.
Persoonlijk zou ik zelf voor minder km's gaan, maar dat ben ik.
Waarvan het maar de vraag is of die km.standen daarvan kloppen en wat de staat daarvan is.

Van deze betreffende honda weet je de km.stand, weet je de complete onderhoudshistorie en weet je nu ie bij een yamaha dealer staat dat je ook een -naar mijn indruk dan- betrouwbare dealer staat die zelf ook achter de motor staat, gezien ie niet gelijk naar de handel is verdwenen na inruil.

Met goed onderhoud, hoeft die km.stand helemaal niks te zeggen en is ie op zn minst even goed als dezelfde motor die evenveel heeft gereden maar waarvan de km.stand 50dkm is teruggedraaid, de onderhoudsboekjes- en historie een grote gok is maar die wel duurder is vanwege de lagere tellerstand.

Overwegen waard dus als de prijs ernaar is :Y, maar hou wel rekening met een flinke afschrijving als je m zelf weer wilt verkopen of inruilen als je m zat bent.
 
Laatst bewerkt:
Onderhoud zegt veel maar niet alles. Bij 100k kunnen bijvoorbeeld de vorkpoten ingesleten zijn. Had ik bij mijn (destijds) 7 jaar oude R100RS met 120k op de teller. Dat soort dingen is uiteraard prima op te knappen maar leg wat geld opzij voor soortgelijke slijtage.
 
Op afstand is het lastig zeggen, maar ik heb 50k op de 900 en een vriend van mij 92 en bij goed onderhoud en de goede prijs zou 100k mij niet tegenhouden. Staat van de rest is uiteraard wel van belang. Vering(olie), lagers enz…
 
Mijn 1e Honda VFR750F had 105,000km tot een tegenligger linksaf sloeg. TL.
Mijn huidige heeft 60,000km.

Mijn Honda VF500F2 staat nu op 106,000km en daar komt ook nog steeds bij.
Elke 6000km verse olie en inspectie nokkenassen en klepspeling. It is a good one!
 
Je kan hem gewoon kopen lijkt mij. Wel kunnen inderdaad wat slijtagedelen op zijn. Balhoofdlagers, achterbrug lagers, remschijven, ketting tandwielen, banden en vering. Ik zou daar wel naar vragen bij de garage. Als dat goed is en de prijs is niet te hoog dan zou ik hem niet laren staan om de kilometers.
 
Ik zeg doen, en een bedrag achter de hand houden mocht iets stuk lopen en verder rijden en genieten…

Ben benieuwd of je slaagt….. :?
 
Mijn vorige Honda VFR 1200X verkocht met 130.000 km op de teller.
Altijd netjes onderhoud gehad en alleen snelweg km's, ook altijd voorzichtig op temperatuur gereden. (zelf nieuw gekocht)
Degene die hem kocht betaalde 3000 eur minder dan een gelijkwaardige met 40000 op de teller.

Gewoon een goede koop, geen drup olie in verbruik en gewoon een motor zonder problemen.
Die Honda blokken lopen als een zonnetje.

Vaak ben je te bang ;)
 
Beste mensen,

Het is geluk hoor!
De Hornet staat mooi te glimmen in de garage:)
Complete documentatie vanaf dag 1 zit er bij( 1e eigenaar).
Ketting tandwielen zgan, balhoofdlager vervangen vorig jaar, vering is dik in orde en een set nieuwe banden eronder!
Remblokken zijn ook nog meer dan driekwart.
olie is 6dkm geleden gedaan wat ik zo terug kon vinden,dus die moet wellicht nog even gedaan worden.
De rest van de vloeistoffen zijn kraakhelder.

Enige wat ik nog zoek en wil doen tzt is een houdertje op het stuur voor de mobiel, en op de voorvork op het gietijzer van de buitenkant wat roestaanslag verwijderen, iemand tips?


En niet onbelangrijk, dit ding rijdt als een naaimachine! Heb er pas 300km mee gereden maar wat fijn zeg!!!
ik durf het gas nog niet zover open te trekken maar dit is echt een kanon volgens mij!

gr Rick
 
Mooi, als je olie vervangt dan ook gelijk remvloeistoffen vervangen als je nergens dat op papier kunt terugvinden.
 
Wat men al zegt, de vooral ook niet-slijtage delen goed bekijken, als uitlaat (bochten), vering e.d.
Tegenwoordig is 100 dkm niet extreem voor eender welk blok, tenzij competitieracer o.i.d.

Met de huidige cylindercoatings is een blok vaak net ingereden, korte afstanden, niet op bedrijfstemperatuur komen emz/ zijn schadelijker.

In ieder geval minder kans op spinnenwebben in carbs, vogelnest in luchtfilter, roest in tank, verdroogde slangetjes, en meer rust-roest verschijnselen.

En als je gevoel bij objectiever proberen te kijken niet goed is: er is er vast elders nog eentje/

Succes en veel rijplezier! :]
 
Gemaakt! Boutje bij de achterrem pedaal was te strak aangedraaid.
Volgende vraag… een witte led koplamp, kan dat in de hornet zonder te veel moeite? Er zit nu een h4 halogeen in meen ik…wil graag dat witte licht :) hoe doe ik dat?

Dank !
 
Gemaakt! Boutje bij de achterrem pedaal was te strak aangedraaid.
Volgende vraag… een witte led koplamp, kan dat in de hornet zonder te veel moeite? Er zit nu een h4 halogeen in meen ik…wil graag dat witte licht :) hoe doe ik dat?

Dank !
Nu bijna een half jaar en heel veel goed weer later,...hoeveel staat er nu op en hoe bevalt het?
 
Terug
Bovenaan Onderaan