@Hanzzzz
Ja inderdaad als ik daarna ga tanken rijd hij de eerste 100km weer prima.
Ik heb de accu niet opgeladen gehad.
Ik ga eens kijken naar de spanningsregelaar aangezien 3 mensen dat al zeggen.
Ik heb zelf geen verstand van motoren dat is mijn probleem ook. Maar ik heb de motor vorige week weggebracht naar mijn oom die er iets meer verstand van heeft en had hem proberen te maken. Die zegt net ook dat de spanningsregelaar goed is dus dat is het niet.
Hoe kan ik controleren of het de benzinepomp/benzinecircuit is? (misschien een domme vraag maar heb geen idee). De laadspanning was in orde is doorgemeten vorige week.
Dat kan je beter aan iemand anders overlaten dan.
Het wordt wel heel lastig om je te helpen als je zelfs basisvaardigheden en kennis ontbreekt.
Haha totaal onnodig dit, maar als jij hier een harde piemel van krijgt, good for you!
Er zit geen benzinepomp op hoor ik van mijn oom. Iemand nog ideeën die ik kan laten uitzoeken?
Ik weet dat ik er geen verstand van heb maar als er tips zijn die ik kan laten onderzoeken dan scheelt dat altijd, anders ben ik behoorlijk veel geld kwijt als ik alles moet laten uitzoeken, alvast bedankt
Dus ik ben het eens met jou en dan moet ik daar een harde piemel van krijgen?
Zit er een benzine kraan op met een reserve? Rijd de motor wel door na 100km als je hem op reserve zet?
Ja als ik hem dan op reserve zet dan start ie weer en rijd ie wel weer door, slaat wel snel af bij stoplichten en kruisingen daarna. Maar dat klopt wel hij rijd dan wel weer.
Nu komen we ergensJa als ik hem dan op reserve zet dan start ie weer en rijd ie wel weer door, slaat wel snel af bij stoplichten en kruisingen daarna. Maar dat klopt wel hij rijd dan wel weer.
Nu komen we ergens
Welke motor en welk modeljaar gaat het over? Je zegt een Hornet dus een CBR zal het niet zijn, de Hornet is de CB 600 F. Met benzinekraan dus ik gok zo een model van voor 2008 met carburateurs, de PC34 of PC36.
Wat dan wel erg opvalt is dat ie al op 100 km na het tanken op reserve moet. Volgens wikipedia heeft de CB600F een tankinhoud van 16-17 liter. Meestal is een liter of 4 reserve, kan me nauwelijks voorstellen dat je motor 1:8 rijdt. Hoeveel kun je bijvullen als je tankt nadat ie is uitgevallen?
Ok, de benzinekraan zit volgens mij aan de tank gemonteerd. Er steekt in de tank een of twee buisjes met aan het uiteinde filters. Die buisjes zitten aan je benzinekraan vast. Die filters zitten verstopt.
Dus tank verwijderend. benzinekraan loshalen. filters schoonmaken of vervangen.
Heeft dat het probleem opgelost?Dit is gebeurd, is vorige week uitgevoerd, ze zijn vervangen.
Heeft dat het probleem opgelost?
Er zijn motoren met een benzinepomp die zonder pomp nog wel de bovenste helft van de tank leeg krijgen (zwaartekracht), als de pomp uitvalt is de onderste helft niet bruikbaar. Dit speelt zover ik weet niet bij de Hornet, heeft die überhaupt wel een benzinepomp?
Dan nog, bij constante gasstand blijft ie lopen, bij extra gasgeven valt ie uit én bij stationair lopen valt ie uit?
Dat een motor uitvalt bij stationair kan ik me voorstellen.
Dat een motor gaat stotteren bij flink gasgeven kan ik me voorstellen.
De combinatie heb ik zo geen mogelijk oorzaak voor ogen.
Is er iets gebeurt vlak voor dit gedrag begon? LED knipperlichten gemonteerd? Met hogedrukspuit afgespoten? In de stromende regen gestaan? Iets, ook al lijkt het op het eerste gezicht totaal niet relevant.
Ik heb trouwens het idee dat 15 liter op 175/200 km best veel is. Rij je zo sportief of lust de Hornet wel een slok? Er is vast een Hornet topic waar het doorsnee verbruik van een CB600 bekend is.