Denk dat je het best even in de haynes manual kunt kijken daar staat een schema van de bedrading en zou het moeten lukkenBedankt voor de reacties!
Moet wel even aanvullen: motor heeft een oliebeurt gehad toen ik hem kocht een jaar geleden en is toen ook nagekeken. In een jaar rijden geen enkel probleem of mankement gehad, maar normaal onderhoud hoort er nou eenmaal bij. Bougies en luchtfilter neem ik sowieso mee, aangezien ik niet met zekerheid kan zeggen of/wanneer dit gedaan is. Baadt het niet, dan schaadt het ook niet zeg maar.
Ben op zich wel handig, maar heb heel weinig verstand van olie. Was mij wel bekend dat je in principe andere olie voor een motor gebruikt dan voor een auto, maar je kan op merk/type motor zoeken en dan kom je er altijd wel uit. Alleen het 10W30 of 10W40 verhaal was mij niet helemaal 100% duidelijk, net als het half of vol syntheet, maar hier lopen de meningen helemaal van uiteen.Kijk nog wel even op Louis.de, zoekend op dit type motor kom je beide tegen (en nog iets wat de duitsers HC-Synthetic noemen..), maar denk dat ik gewoon deze bestel met een nieuw filter en dan kunnen we er weer tegenaan.
Denk dat je het best even in de haynes manual kunt kijken daar staat een schema van de bedrading en zou het moeten lukken
Misschien draad aangesloten op groot licht schakelaar en killsw nu niet bedraad of gaat dan juist grootlicht aan en zijn ze dus verwisseld?
Welkom WimEven voorstellen: ik ben Wim en sinds afgelopen maandag de trotse bezitter van een Hornet uit 2003.
Afgezien van de redelijk kleine tankinhoud en het ontbreken van een benzinemeter, ben ik in mijn nopjes met m'n motor!
Goedemorgen,
Mogelijk kunnen jullie mij vanuit jullie ervaring helpen!
Heb nu enkele maanden een Hornet (900 uit 2004) en vind het een geweldige motor :-)
Echter heb ik tot nu toe één dingetje wat ik ontzettend vervellend vindt.
Namelijk als ik van z'n 1 naar z'n 2 schakel, dan blijft hij zo nu en dan hangen in de neutraal.
Bij erg rustig wegrijden gaat het goed, echter als ik een keer wat vlotter optrek en doorschakel blijft hij zo nu en dan hangen in de neutraal. En dan moet ik voor mijn gevoel met wat "geweld" de versnelling in zijn 2 trappen wat gepaard gaat met geratel en getik.
Kennen jullie dit probleem? Zo ja, wat is de oplossing?
Alvast bedankt!
Dit is iets wat eigenlijk bij iedere motor kan voorkomen, het is gewoon een kwestie van het pedaal wat harder naar boven duwen bij het schakelen, of beter timen met koppeling/gas los laten.
Dat hij vanuit de neutraal met geweld in zijn twee klapt is ook logisch: Je probeert dan vanuit (bijna) stationair motortoerental de bak in een keer in een hoger toerental te brengen (je achterwiel draait dan immers al op vrij hoge snelheid). De langzaam draaiende 'dog gear' knalt daardoor met een klap in het snel draaiende tandwiel van de tweede versnelling.
Om dit geweld te verhelpen kan je voordat je van de neutraal naar zijn twee schakelt 'rev matchen'. Dit houdt in dat je de koppeling in trekt en wat gas bijgeeft om het motortoerental gelijk te maken het het toerental van de tweede versnelling. Op die manier schiet hij dan soepeler in de versnelling.
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk over heb kunnen brengen, anders hoor ik het nog wel
Welkom Wim!Even voorstellen: ik ben Wim en sinds afgelopen maandag de trotse bezitter van een Hornet uit 2003.
Afgezien van de redelijk kleine tankinhoud en het ontbreken van een benzinemeter, ben ik in mijn nopjes met m'n motor!
Een 900 is onmiskenbaar een Honda, qua betrouwbaarheid en karakter.Goeiemiddag allemaal,
Ik kom hier even storen voor advies. Afgelopen week afgereden voor cat. A na 2 jaar op een A2 rondgetuft te hebben (Yamaha SZR660, 1-cylinder 35kW kleine sporttoer met koppel onderin). 'Gelest' op een CBF600 welke daarmee de interesse voor een naked heeft aangewakkerd, waarbij ik bij de Hornet 600/900 uitkom, met de Fazer 600/1000, CBR600F4 en Suzuki GSR600 als mogelijke alternatieven. Voornaamste doel is stad, woon-werk/uni en in het weekend erop uit.
Proefritten moeten nog gemaakt worden, roze pasje laat ook even op zich wachten. In de tussentijd al beetje rond zitten neuzen op het web.
Mijn vraag hier voor jullie is voornamelijk of de Hornet 900 (waar mijn voorkeur naar uitgaat) geschikt is voor iemand van ca. 1.70m om comfortabel mee te rijden, of het een motor is die zich echt een Honda mag noemen qua betrouwbaarheid en wat de voornaamste zwakke punten zijn waarop bij aankoop gelet moet worden?
Alvast bedankt!
Je kan het pookje eventueel wat lager afstellen, dat je überhaupt meer kracht op het pookje uitoefent en je voet niet onnatuurlijk hoog omhoog hoeft te halen. Ik vind dat over het algemeen erg prettig en vind vaak de standaard 'afstelling' erg onlogisch / niet-ergonomisch.Dit is iets wat eigenlijk bij iedere motor kan voorkomen, het is gewoon een kwestie van het pedaal wat harder naar boven duwen bij het schakelen, of beter timen met koppeling/gas los laten.
Dat hij vanuit de neutraal met geweld in zijn twee klapt is ook logisch: Je probeert dan vanuit (bijna) stationair motortoerental de bak in een keer in een hoger toerental te brengen (je achterwiel draait dan immers al op vrij hoge snelheid). De langzaam draaiende 'dog gear' knalt daardoor met een klap in het snel draaiende tandwiel van de tweede versnelling.
Om dit geweld te verhelpen kan je voordat je van de neutraal naar zijn twee schakelt 'rev matchen'. Dit houdt in dat je de koppeling in trekt en wat gas bijgeeft om het motortoerental gelijk te maken het het toerental van de tweede versnelling. Op die manier schiet hij dan soepeler in de versnelling.
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk over heb kunnen brengen, anders hoor ik het nog wel
Dank je wel voor je snelle reactie!
Dus ik hoef me geen zorgen te maken over een mankement aan de motor, dat is geruststellend!
Het "rev matchen" is een goede tip, als ik het weer mee mocht maken ga ik dat eens proberen.
Heb er zelf ook aan moeten wennen typisch hornet eigenschapje oplossing is wat minder voorzichtig en sneller schakelen.Goedemorgen,
Mogelijk kunnen jullie mij vanuit jullie ervaring helpen!
Heb nu enkele maanden een Hornet (900 uit 2004) en vind het een geweldige motor :-)
Echter heb ik tot nu toe één dingetje wat ik ontzettend vervellend vindt.
Namelijk als ik van z'n 1 naar z'n 2 schakel, dan blijft hij zo nu en dan hangen in de neutraal.
Bij erg rustig wegrijden gaat het goed, echter als ik een keer wat vlotter optrek en doorschakel blijft hij zo nu en dan hangen in de neutraal. En dan moet ik voor mijn gevoel met wat "geweld" de versnelling in zijn 2 trappen wat gepaard gaat met geratel en getik.
Kennen jullie dit probleem? Zo ja, wat is de oplossing?
Alvast bedankt!
Even voorstellen: ik ben Wim en sinds afgelopen maandag de trotse bezitter van een Hornet uit 2003.
Afgezien van de redelijk kleine tankinhoud en het ontbreken van een benzinemeter, ben ik in mijn nopjes met m'n motor!
Dag Wim,
ik ben nu een maand of 6 eigenaar van een hornet uit 2004.
het niet aanwezig zijn van een benzine meter is erg lastig, ik gebruik hiervoor de dagteller.
Bij 200 kilometers, zoek ik een tankstationnetje ;-)
Dag Wim,
ik ben nu een maand of 6 eigenaar van een hornet uit 2004.
het niet aanwezig zijn van een benzine meter is erg lastig, ik gebruik hiervoor de dagteller.
Bij 200 kilometers, zoek ik een tankstationnetje ;-)
Dan loopt ie wel erg rijk! Met die van mij haal ik makkelijk 300 km bij redelijk sportief gebruik.
Dan loopt ie wel erg rijk! Met die van mij haal ik makkelijk 300 km bij redelijk sportief gebruik.
Dan weet ik niet wat ik anders doe, want ik rij er gemiddeld 1 op 18-19 mee, en dan rij ik echt niet milieubewust. Ik heb weliswaar een 2006 model, maar die zijn motorisch identiek aan de 2004...