Hallo hornet rijders,
ik wil al een paar jaar een hornet 900 kopen (zooooon leuke fiets). nou heb ik er ééntje op het oog echter met schade:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1
is deze toevallig van iemand hier op het forum geweest? zo ja vroeg ik me af wat er precies mee is gebeurd. boonstra geeft aan lichte rijdbare glijschade maar dat kan bij hun ook synoniem zijn voor: voorvork krom,frame krom.
wil natuurlijk een beetje goedkoop rijden (krengen zijn duur :O )en los van bovenstaand kan ik zelf alles maken.
alvast bedankt!
groetjes,jeroen
Hallo hornet rijders,
ik wil al een paar jaar een hornet 900 kopen (zooooon leuke fiets). nou heb ik er ééntje op het oog echter met schade:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1
is deze toevallig van iemand hier op het forum geweest? zo ja vroeg ik me af wat er precies mee is gebeurd. boonstra geeft aan lichte rijdbare glijschade maar dat kan bij hun ook synoniem zijn voor: voorvork krom,frame krom.
wil natuurlijk een beetje goedkoop rijden (krengen zijn duur :O )en los van bovenstaand kan ik zelf alles maken.
alvast bedankt!
groetjes,jeroen
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar kan je niet beter 500 euro doorsparen en gewoon een nette 900 halen?
Renthal ultra low zou moeten passen met huidige bekabeling.Had nog een stuur liggen van mijn andere motor. Dit stuur wil ik plaatsen op mijn honda Hornet 04. Echter de bekabeling is te kort iemand tips? Hoe het makkelijk is t om dit te verlengen. Of een tip welk breder stuur wel past?
[afbeelding]
Dit stuur is 79 cm Breed zit wel een flinke knik in van 15 cm, misschien dat een recht breed stuur wel kan?
Eens met beide. Het geld dat je in het herstel van die ene motor moet stoppen, kan je beter bij de koop van een goede motor leggen waaraan je niets hoeft te herstellen. Is het absoluut waard.Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar kan je niet beter 500 euro doorsparen en gewoon een nette 900 halen?
Ik ben het met hem eens. Ze kunnen glijschade zeggen, maar wie weet is er wel meer aan de hand dan glijschade.
Ik ben met mijn vorige motor ook aardig onderuit gegaan en had ook behoorlijk glijschade. Maar helaas toch veel meer aan de hand dan alleen glijschade. Voorvork was krom aan 1 kant en zo kan ik er nog een paar dingen opnoemen.
Denk goed na, winter komt eraan. Vaak willen ze dan van hun motor af en wie weet maak je een mooi dealtje.
Die 1 a 2 pk die een filter brengt ga je niet kunnen vergelijken onderling. K&N, hiflo, BMC, allemaal ongeveer hetzelfde volgens mij. Grootste voordeel van dergelijke filters is in mijn optiek dat ze langer meegaan en dat je ze kan onderhouden.Iemand ervaring met de volgende filter: hiflo luchtfilter vergeleken met k&n?
Hiflo Filtro Luchtfilter voor Honda CB 600 F Hornet [PC34A] (1998-2001)
hallo hallo,
even een update. uiteindelijk toch de schade hornet gekochtben er eerrrrruuug blij mee. schade valt allemaal wel mee (voor de prijs waar ik hem voor meenam iig)
tot nu toe gefixt:
-nieuwe koppelingshendel
-bout rechtgebogen van stuurgewicht en opnieuw gespoten
-nieuwe handvatten
-nieuw dynamodeksel
-nieuwe valdoppen
-het hele zooitje aan het schoonmaken en ontdoen van de tireshine. ik zal natuurlijk fototje uploaden als die weer gereed is
echter ik heb het volgende probleem
de deuk in de tank heb ik netjes glad gekregen dus ik dacht overspuiten die hap. netjes kleurcode op het frame gevonden en aan de hand daarvan de kleur besteld. maar zie nu die is vele malen lichter!
nou is mijn vraag of iemand dezelfde kleur heeft maar misschien met een andere kleurcode? de hornet in het algemeen is in deze kleur gemaakt maar vindt het maar vreemd dat ie niet klopt. hij ziet er niet uit alsof die overgespoten is. (of het was een heeeele goede vakman.)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
alvast bedankt voor de reacties
Iemand ervaring met de volgende filter: hiflo luchtfilter vergeleken met k&n?
Hiflo Filtro Luchtfilter voor Honda CB 600 F Hornet [PC34A] (1998-2001)
Onverbrande benzine, die ontbrandt door de hete uitlaat.Als ik het gashendel flink doorhaalt, schieten de vlammen uit de demper.
Is dat normaal met een hornet met open demper? of is die dan te rijk afgesteld
https://youtu.be/hFwK5r3UU_Y
Ja daar lijkt dan wel op. Originele lak dan 'meten' en potje laten maken?bedankt voor de complimenten
@LeMarc, klopt helemaal. echter de foto is na 3 lagen. en daarnaast is bewuste overspray op de orginele lak (om de plamuur rand onzichtbaar te maken) ook lichter. dit zou dan niet mogen. het is inderdaad lastig te beoordelen. ik heb hem even buiten gehad maar daar is het wel degelijk 2/3 tinten lichter van kleur.
wat kleur verschil/overgang is natuurlijk normaal. (vooral als je gespoten stuk donkerder is dan de orignele lak vanwege oudheid/weersinvloeden) mijn ervaring (niet dat ik professional ben ofzo maar al aardig wat gespoten) verteld echter dat dit wel teveel afwijkt.
Mooi ding, leuk kleurtje ook!Sinds vanmorgen ook eigenaar van een Hornet uit 2009 (ABS + 6K KM)!
Enorm blij met mijn aankoop ;D