Honda Integra scooter-motor

Daar ga je nog spijt vn krijgen :Y
Maar toch proficiat met de verkoop, is nog redelijk vlot gegaan.

Een maandje na de verkoop en ik kan in alle eer en geweten zeggen dat ik geen grijntje spijt heb. Integendeel dan wat ik zelf ook schrik voor had. Het rijden op de oldtimer K100rt als hoofdvervoermiddel en mijn Tomos brommertje voor de kleine verplaatsingen in en net rond de stad, bevalt me zodanig goed dat ik eindelijk gemoedsrust heb gekregen. Vroeger was ik steeds bezig met rond te kijken naar een volgende motor/scooter en nooit heb ik een 100% goede klik gehad. Nu wel!
Ik ondervind wel enkele electrische storingen op de K100rt, die met zekerheid het gevolg zijn van enkele jaren stilstand en te zoeken zullen zijn in de massacontactjes. Maar ik rij daar zoooo graag mee dat ik die storingen voor lief neem en van elke kilometer geniet. Aangezien ik zelf niet erg handig ben, gaat de motor voor grondige check up binnen binnenkort en hopelijk daarna nog vele jaren onbezorgd rijgenot.
Zoals jullie zien blijf ik het draadje hier ook volgen en blijf de Integra de allerbeste motorscooter vinden waar ik ooit mee gereden heb (en ik kan ondertussen al aardig vergelijken).
Veel veilige kilometers gewenst voor de doorrijders, maar blijf voorzichtig!
 
Nou ridingman,

je BMW problemen kun je beter in een ander deel van het motorforum 'bespreken'. Hier hebben wij dat soort problemen niet ^_^ En ik weet niet of ik voor iedereen praat, als ik zeg dat je toch een beetje klinkt als een boer met kiespijn. Rijden op zo'n lomp en zwaar ding ipv. op een dynamische Integra en dit afdoen als geen gemis ... Succes en veel geluk met de BMW. (Zul je volgens eigen beschrijving ook nodig hebben)
 
Jammer dat je zo bot reageerd hoor Jebike. Gelukkig is dit niet de mening van de andere leden hier aanwezig, want ik heb altijd met iedereen (ongeacht waar men mee rijdt) een zeer goede en leuke verstandhouding gehad.
 
Jammer dat je zo bot reageerd hoor Jebike. Gelukkig is dit niet de mening van de andere leden hier aanwezig, want ik heb altijd met iedereen (ongeacht waar men mee rijdt) een zeer goede en leuke verstandhouding gehad.

:Y

Overigens nu je aan de kust woont kun je morgen makkelijk even naar het strand rennen en die eerste duik even mee pakken, als "madam theridingman" dan thuis klaar staat met de handdoek kun je zo weer fris en droog het nieuwe jaar in.

Alvast de beste wensen voor 2015 *D

Met vriendelijke groet WebEngine
 
:Y

Overigens nu je aan de kust woont kun je morgen makkelijk even naar het strand rennen en die eerste duik even mee pakken, als "madam theridingman" dan thuis klaar staat met de handdoek kun je zo weer fris en droog het nieuwe jaar in.

Alvast de beste wensen voor 2015 *D

Met vriendelijke groet WebEngine

Dat is inderdaad traditie die nieuwjaarsduik, maar toch echt te koud voor mij, brrrrr

Ook vanuit de Belgische kust, voor IEDEREEN een heel gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst *:)
 
Inderdaad een botte reactie gelukkig niet tekenend voor de grote meerderheid van de motorscooter gedeelte zoals theridingman al beschrijft.
Veel geluk volgende jaar met je bmw en blijf ons verblijden met je aanwezigheid ongeacht wat je ook rijd.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een botte reactie gelukkig niet tekenend voor de grote meerderheid van de motorscooter gedeelte zoals theridingman al beschrijft.
Veel geluk volgende jaar met je bmw en blijf ons verblijden met je aanwezigheid ongeacht wat je ook rijd.

Hoezo botte reactie ?!!? :?
Wie 'vergelijkt' er hier nu de Honda Integra met een BMW k100rt en zegt vervolgens dat de Integra alles behalve een gemis is ?!!?
Ik hoopte hier juist gelijk gestemden qua motorkeuze te treffen ... vreemd hoor. :?

Natuurlijk aan iedereen de beste wensen en een voorspoedig MOTORSCOOTER seisoen toegewenst. :]
 
Laatst bewerkt:
Gelijk gestemden betekent toch niet dat iemand met een andere mening maar gelijk op moet ...... naar een andere topic, omdat zijn motor hart ergens anders licht?
hij heeft altijd een hele fijne bijdragen hier gehad.
en omdat hij zijn bmw boven de integra stelt(wat ik nooit zou kunnen gezien het briljante concept van de integra) zou hij dus gelijk maar waardeloos zijn voot deze topic.
als mensen in het ook leven zo makkelijk opzij gezet worden dan krijg ik altijd de kriebels.
En ik zou niet met mij zelf kunnen leven als ik mijn mening hierover niet zou uiten.
respect voor een ander anders dan jezelf of naasten valt duidelijk niet voor iedereen mee.
terwijl het in wezen niet zo moeilijk is.
je kijkt in de spiegel en denkt als ik nu te horen zou krijgen wat ik nu van plan ben die ander te gaan vertellen.
Zou ik dat dan leuk vinden en gerespecteerd voelen?
Nee niet echt dus ga ik een ander dus niets aan doen wat ik ook niet aangedaan wil worden.
 
Natuurlijk heb ik nooit gezegd, dat 'theridingman' nu niet meer welkom is. Waar komt dat doordraven vandaan? Ik vind alleen dat je wel on topic moet blijven.

En vindt jij het handig om BMW problemen te melden / bespreken op een Honda Integra topic?

En preken aanhoren doe je in de kerk. Hier wordt hopelijk straks weer lekker gekeuveld over NC700 / 750 D's en alles omtrend deze fantastische motorscooters. Daarvoor bezoek ik dit topic.
En mijn motto zegt precies wie en wat ik ben ...
 
Men praat in een topic over meer dan alleen maar de vervoer middel waar je op rijd.
dat is het fijne van een open topic.
de hoofdzaak is de scooter en af en toe neem je een zij pad en gaat het over hele andere dingen.
En dan kom je weer ontopic.
Daar is toch niets mis mee?
jij doet toch ook gezellig mee in een bmw c600 evolution topic en neemd een zij weg over je gereden electriche auto.
daar struikeld toch niemand over?
laten we het hier nu even bij houden en weer gezellig worden.
ik zal je pm nu even gaan lezen :]
 
Iedereen heeft zijn mening nu kunnen geven. De mijne is dat ik hier nog blijf komen, net omdat ik met de mensen hier zo een goede band heb en ik jullie niet kan missen, zelfs al heb ik geen Integra meer. IK haat ruzie's, dus aub, praat over wat je wil zolang het maar gezellig is. :]
 
Okee. Excuus aan 'theridingman'. Was niet mijn bedoeling iemand buiten een topic te zetten. Dacht alleen dat ze 'Theridingman' op het BMW motor topic beter konden helpen met de electrische probleempjes aan z'n fiets. Maar opmerkingen gaan hier vaak een eigen leven leiden, als ze verkeerd geinterpreteerd worden.

Volgt er hier iemand de Parijs-Dakkar? ^_^
 
Parijs Dakar, zie ik soms . las net dat er Pool dood was gevonden bij zijn motor , helm had hij niet meer op.
zo hard rijden op die zand en hobbel paden, gaat mijn verstand een beetje te boven.
tenzij je graag in een rolstoel terecht komt.
 
Ondertussen mijn k100rt bij de dealer afgezet, problemen gingen mijn zeer beperkte technische kennis te boven. Massa contacten waren zeer slecht, ook regelaar geeft rare metingen. Dus dealer heeft contacten opgeschuurd, een extra massakabel bijgelegd, nieuwe regelaar geplaatst, ook nieuwe koolborstels in startmotor preventief vervangen en ook iets in de contactdoos van de dashboardlampjes vervangen. Nu ook geconstateerd dat de rempomp lekt en te slecht is om te reviseren dus nieuwe besteld (wordt dinsdag gemonteerd). Regelaar kost 30euro, rempomp 190euro, nog wat klein materiaal en werkuren en eigenlijk valt de herstelling al bij al heel erg goed mee. Hierna ga ik normaal gezien nog heel veel jaren plezier hebben, voorgaande was louter een gevolg dat hij de afgelopen 6 jaar stil heeft gestaan. Want met 40000km is de motor amper ingereden.
 
40.000 km dan kan er nog wel 60.000 bij, maar dan krijgen bmw's wel problemen zei mij een verstokte bmw rijder.
die bmw k100rt was wel vele jaren een fenomeen.
 
Laatst bewerkt:
Niet alle BMW's zijn hetzelfde hoor.


De eerste K serie (lijnblok, liggend in lengterichting) staat bekend als uitermate betrouwbaar. Die van TRM is naar wat ik lees één van de betrouwbaarste die je kunt krijgen. Die dingen rijden nu nog volop, juist bij doorrijders.

De problemen waar van gesproken wordt zijn van daarná, en dan met name bij de 8 kleps boxers van de beginjaren.
 
Laatst bewerkt:
zat laats in een taxi op cran canaria keek ik op de teller 890 000 km zag ik staan was een mercedes
vond ik best veel
 
Ja mijn collega had ook over de 1200cc en 1300cc 2 cilinders die na 100.000km problemen krijgen
of behoorlijk hoge kosten voor onderhoud.
de k blokken zijn van voor 1990 dacht ik en erg best.
 
Volgens mijn dealer die al 30jaar in het vak zit, en dus ironisch genoeg, begonnen is in het bouwjaar van mijn moto, zijn de K75/100 blokken de allerbeste die bmw ooit gemaakt heeft. Bij regelmatig onderhoud en olie op pijl houden, gewoon niet stuk te krijgen. Nu het electrisch systeem is hersteld en onderhouden, de rempomp vervangen en ook de veringen gaan vervangen worden, zijn de meeste gevoeldige punten behandeld en is hij klaar voor eigenlijk onbeperkt veel kilometers en rijgenot. Enkel aan de benzinepomp zou waarschijnlijk nog wel stuk kunnen gaan (is ook een typisch kwaaltje) maar verder zit de motor zodanig goed in elkaar dat bmw er te weinig aan verdiende en nooit nog zulke degelijke motoren geproduceerd heeft daarna. Gelukkig is dit type motor vroeger heel erg veel verkocht geweest, ook heel veel aan overheids- en hulpdiensten, zodat er nog relatief veel onderdelen voor te krijgen zijn. Dus deze motor zou wel eens de allerlaatste ooit kunnen zijn voor mij.
Zeker gezien dat ik nu echt een zomer/hobby rijder ben geworden. Waar ik vroeger elke dag, ongeacht welk weer het was, moest rijden voor woon/werk, gebruik ik hem nu nog uitsluitend voor plezierritjes bij mooi weer.
Ik had deze bmw al voordat ik de Integra verkocht hoor. De Integra is uiteraard wel vele malen betrouwbaarder en minder onderhoudsgevoelig, daarom had ik die ook voor woon/werk elke dag. Maar nu, tja... verhuisd naar de kust, vlak bij mijn werk gaan wonen (echt heel erg dicht ertegen, ik kan net het gebouw niet zien liggen van thuis) en hier aan de kust is het openbaar vervoer (waar ik uiteraard gratis mee rij als buschauffeur) zeer goed geregeld, dus heb ik mijn motor eigenlijk nog maar zeer weinig nodig voor dagelijkse verplaatsingen. En ik heb nog altijd mijn Tomos brommertje. Dus Kaatje is echt een pleziervoertuig geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan