Honda Integra scooter-motor

Ik ken verschillende BMW rijders met verschillende modellen.
En tot er met de 1200 gs of k1300 etc.
Iedereen is er unaniem over eens dat bmw haar beste blokken tot er met de k1100 rt de betrouwbaarste zijn.
alles wat daar boven en nieuwer is komt nooit meer in de buurt van de k75 en de k100 of 1100.
Uitzondering voor de gs1150 die schijnt er net binnen het rijdje van betrouwbaarheid te passen.
maar goed dit onderbouw ik niet concreet alleen vanuit mijn vrienden kring en wat dealers.
 
Motorrad is nu bezig met een 100.000km test voor de NC700 (ik meen voor de X, maar in onze NC lijn zijn alle blokken gelijk) Ik ben benieuwd, of ons blok ook betaalbaar blijft, na deze kilometerstand.

O-)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe prijs integra 2015 9999€ Belgie?? Amai dat is toch een serieuze stijging...

Welke verschillen?
-achterbrug mooier?
-ietjes andere stroomlijn?
-...
 
Klopt niet voor Belgie. Voor de Integra is de cataloogprijs 8999€ en nu met het salon komt het op 7999€ wat hetzelfde is voor de SW-T600.

Mvg

Ehooghe
 
Zo, het brommertje ligt aan de lader. Dacht dat het via de 12v aansluiting kon maar deze doet niks zonder contact.
Moest dus ff een accessoire kabeltje van de Multimate aan de accupolen vastmaken. Kon mooi met zekering achter afdekplaatje en daarna halverwege zijkant van plaatje er onderdoor. Niks hoeven knippen. De 3 klikkers bovenaan gingen er gewoon weer in.
Zou eigenlijk standaard moeten zijn.
 
Ik had mijn standaard 12V stekkertje rechtstreeks aan de batterij laten aansluiten bij mijn 1ste onderhoud. Is wel wat arbeidsintensiever dan een nieuw kabeltje trekken van de batterij, maar ik vond dat mooier en praktischer. Al is dat bij de Integra niet echt noodzakelijk een (druppel)lader, want ook na enkele weken van stilstand, start hij gewoon van de 1ste keer, zonder bijladen.
 
Ik overweeg de stuur van mijn Integra te verhogen en iets naar mij toe te brengen, met van die tussenblokjes. Heeft iemand hier reeds ervaringen mee?
Zijn de kabels etc hier lang genoeg voor?
Bvd.
 
Zoekende op: "Honda NC700D Handlebar Risers" kom je eigenlijk alleen maar de verhogers tegen voor de X/S series.
Is ook wel een beetje logisch want de Xs series hebben in tegenstelling tot NC700D Integra geen plastic stuur-covers, en dat is zonder extra werk net even eenvoudiger om te realiseren.

Die X/S series kunnen dan ook straffeloos m.b.v. "Handlebar Risers" tussen de 25 á 50mm. worden opgehoogd, en zelfs indien noodzakelijk het stuur ietsie naar het lichaam toe laten komen.

Dus enigszins ingewikkeld om dit beide te gelijktijdig op een D serie te realiseren.
Het is overigens wel mogelijk maar is dan 'waarschijnlijk' net even meer werk dan alleen montage van enkel en alleen de "Handlebar Risers" om een simpele ophoging te realiseren.
Kleine aanpassing t.b.v realisatie voorwaartse hoek zit mogelijk o.a. in je plastic stuurcovers, ik heb echter jou type brommer nog nooit in het echt bestudeerd, dus weet alleen globaal hoe e.a. er uit ziet.

Ik ga eens even aankijken of jij hier een concreet antwoord van iemand op krijgt.
Krijg je dat niet, dan kun je zelf wel al vast redelijk eenvoudig enkele testjes uitvoeren om t.b.v. 'Handlebar Risers' de opwaartse/voorwaartse mogelijkheden te bekijken.

Mvg. Jan *D
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook die vraag aan mijn Honda dealer gesteld, maar die zei dat het niet mogelijk was. Maar dat is ook geen garantie want hij monteerde enkel de dingen die "plug and play" waren.
 
Als je kabels genoeg ruimte hebben moet het gewoon kunnen
Ja het is iets meer werk omdat er wat plastiek in de weg zit dan wanneer je een kaal stuur hebt
Het plastiek zit aan het stuur en gaat gewoon mee omhoog
 
Het plastiek zit aan het stuur en gaat gewoon mee omhoog

Hou er wel rekening mee dat Guido dubbel op wil, naast omhoog wat redelijk makkelijk is te realiseren wil hij ook naar voren ;)



Stuur lineair omhoog conform 'Handlebar Risers' lengte redden de kabels het waarschijnlijk wel.
Zoals ik al aangaf is dat ook vrij eenvoudig te controleren, gewoon kabelbinders op stuur t.b.v. elec. bedrading tijdelijk iets lossen en stuur kolom losschroeven.
Vervolgens stuur op 'Handlebar Risers' hoogte houden en vork links om, rechts om draaien om max. remkabel uitdraai te testen.
Testen moet altijd want je weet maar nooit.

Vraag ook eens aan jou tour maatje Marco, die heeft meen ik ooit gezien te hebben op zijn X ook Handlebar Risers zitten.
Nu heeft een X wel niet zoveel met 'D integra' te doen, maar beetje chatten er over kan nooit kwaad.

Het tricky stukje speelt zich dus voornamelijk af in het feit dat Guido ook naar voren wil ;)

Eerste wat in mij opkomt hoe veel komt hij naar voren tekort voor zijn armen ?

Bij extreem kantelen van stuur zijn er diverse zaken waar rekening mee moet worden gehouden, zoals o.a. de waterpas stand van rem-pot reservoirs, en die pikkies in de diverse stuur klampen etc. etc.
Maar daarvoor moet je eerst weten hoeveel voorwaartse cm. er nodig is.

Alles is mogelijk dus deel de mening van TheRidingman zijn garagist niet.
Dit laat hij echter zelf ook al een beetje door schemeren.

Voorbeeld:

Extreem genomen kun je zelfs een nieuw bovenkantje met stuur á-la Honda pcx plaatsen.
Maar die dingen zijn pittig aan de prijs, eentje voor mijn Kymco die heel mooi CNC gevreesd is met aluminium stuurtje kost in Taiwan bijna 400 euro's.

Dit is maar een voorbeeld om aan te geven dat het mogelijk is, maar zo extreem hoeft het financieel helemaal niet te worden met een D Integra.
 
Laatst bewerkt:
De vraag van Guido is wel duidelijk, echter de reden niet. Mogelijk is het "probleem" op te lossen door iets met het zadel te doen.
 
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Mijn probleem (of nog niet gewend).. Ik zit graag wat achterover / relaxed, daarbij de benen wat rechter.
Mijn armen zijn echter daarvoor te kort.. kan simpelweg niet lekker bij het stuur. Rechter, voor mijn gevoel voorover, gaan zitten lost het probleem wel op maar is een houding die (nog) niet bij mij past.
Misschien toch maar aan wennen dan.
 
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Mijn probleem (of nog niet gewend).. Ik zit graag wat achterover / relaxed, daarbij de benen wat rechter.
Mijn armen zijn echter daarvoor te kort.. kan simpelweg niet lekker bij het stuur. Rechter, voor mijn gevoel voorover, gaan zitten lost het probleem wel op maar is een houding die (nog) niet bij mij past.
Misschien toch maar aan wennen dan.

Lees het topic maar meer eens door en je zal zien dat je niet alleen bent met dit probleem. Dit is trouwens één van de redenen dat ik uiteindelijk geen Integra meer heb. Zelfs na een zadelaanpassing was het niet opgelost. Ik hoop dat jij wel kan wennen uiteindelijk.
 
Goedendag.
Ik heb gelezen dat jij een ander achter tandwiel op jou NC gezet hebt.
Ik heb een NC700 Integra met achter 39 tanden,ik zou ook graag naar 41 tanden gaan,maar heb al bij diverse winkels geïnformeerd en kan alleen maar een 43 tands tandwiel kopen.
Mijn vraag aan jou is waar komt jou 41 tands tandwiel vandaan ?

Mvg Ronald Mens




Het kettingwiel van 41 tanden (origineel 39) zit erop. En ik ben niet een klein beetje enthousiast. Het effect is eigenlijk precies zoals ik verwacht en gehoopt had. Een tijdje geleden zei iemand op het Forum, eigenlijk zou er een D min 1/2 moeten zijn. En dat omdat je eigenlijk steeds aan het schakelen was tussen de "te" lange D en de korte S. En dat wat vervelende aspect is nu bij mij verdwenen. Ik doe nu eigenlijk het meeste in D. Niet omdat de schakelpunten veranderd zijn: je valt nog steeds terug naar 2000 toeren, en begint daar dan ook weer mee bij opschakelen, maar omdat het omhoog gaan in toeren van de motor nu sneller gaat. De Integra kan prima bij 2000 toeren rijden maar bij dat punt mis je de levendighed wanneer je iets meer gas geeft. Nu merk je die vertraging niet omdat iets meer gas hem meteen (veel sneller dan voorheen) naar 2500 toeren brengt en dan trekt hij door. En dat is precies wat ik zocht. Ik kan deze kleine modificatie aan iedereen aanraden. De scoot voelt levendiger aan. Waar ik voordien bang voor was dat met het grotere kettingwiel alles bij een veel hoger toerental plaats vindt. Nee daar merk je niets van. Ik heb er nog niet veel mee gereden maar alles vindt nog steeds plaats tussen 2 en 4000 toeren (bij mijn woonplaats=geen autobaan). En dat klinkt bij deze motor gezond. Ik weet nu dat de sensor voor de snelheidsdisplay aan het kleine kettingwiel van de motor zit, dat betekent dat de scoot niet weet hoe hard de fiets echt gaat tov het motortoerental. Dat verklaart ook naar mijn mening dat de schakelpunten (tov toeren) niet veranderd zijn. Dat betekent ook dat de display een hogere snelheid aangeeft dan de werkelijkheid. (geen bekeuringen voor snelheid). Hoeveel het scheelt weet ik niet. Misschien kan iemand vertellen de toeren/snelheid relatie bij de originele ratio. Ik zie D6 3000toeren en 100km/uur. Ik ben benieuwd. Misschien ook voor 140km/uur op de teller. (heb ik nog niet genoteerd)
Ik heb een praatje gemaakt met een andere Honda dealer (70km verder) en hij zei dat de ratio veranderen voor hun een heel gewone zaak is. Mijn Honda dealer had het grotere kettingwiel ook gewoon op de plank liggen. En heeft het ook veel op de 700 gedaan. Garantie dat is hier helemaal geen punt, niks aan de hand.
Ik ben erg blij en kan het iedereen echt aanraden om het meteen te doen. Ik heb uiteindelijk 70 euro totaal betaald voor de hele modificatie. Het wiel is ongeveer 8 mm naar voren gekomen. Dus volgens mij de kleinste modificatie met goed gevolg. Hierbij foto van oud en nieuw en foto van alleen nieuw gemonteerd.[afbeelding]
[afbeelding]
 
Welkom op MF audimonteur :)

rvandereem zit in Italië en is sinds november vorig jaar niet meer online geweest.
En ik meen me te herinneren dat hij zijn tandwiel via zij garagist heeft.
Als hij het kan krijgen kan jij het ook is mijn moto ;)

Mvg. Jan
 
Hallo Jan.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels al wat huiswerk gedaan en ben er achter gekomen dat het achtertandwiel van een nieuwe CB500 de zelfde steek heeft en wel in 41 tanden leverbaar is.
Ik heb deze besteld en gemonteerd.
Het geeft inderdaad een hele verbetering,en moet alleen wel rekening hoeden met een teller afwijking van 5km/uur bij 100km per uur.
De motor neemt veel soepeler
op.

Groetjes Ronald mens.

Welkom op MF audimonteur :)

rvandereem zit in Italië en is sinds november vorig jaar niet meer online geweest.
En ik meen me te herinneren dat hij zijn tandwiel via zij garagist heeft.
Als hij het kan krijgen kan jij het ook is mijn moto ;)

Mvg. Jan
 
als je geen gps wil, kun je je als je dat echt zou willen eens verdiepen in speedoHealer's en consorte
Dat zijn apparaatjes die een correctie toepassen op de snelheidsweergave.

Happy weekend all :)
 
Laatst bewerkt:
er is aan zo'n sushi-brommer dan ook niet veel onderhoud...
ik heb nu +22000km met m'n integra 700 en zal stilaan mogen beginnen denken aan een nieuw kamwiel, tandwiel en ketting, en eens olie verversen. Voorrem heeft pas op 20000km nieuwe voeringen gehad en achterrem heeft nog overschot . Bij m'n Aprilia Atlantic 400 moesten er iedere 3500 km nieuwe voeringen voor en achter - reed nogal sportief en als je dan niet kan rekenen op een motorrem...
 
Terug
Bovenaan Onderaan