Honda Integra scooter-motor

Zonder enig DCT probleem meer dan 26000 km en voornamelijk is S rijdend (en af en toe manueel afschakelen om te vertragen, want opschakelen doet de bak automatisch rapper en beter dan ik zelf kan ) ; de D stand gebruik ik enkel wanneer het waterglad is of er modder op de weg ligt. Heb er bij mijn dealer naar geïnformeerd en bij hen is het problem nog niet opgedoken. Hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt en kijk uit naar jouw beslist nuttige uitleg.
 
Voor de verandering vandaag, en ook wegens kl**e-weer :r , de wagen genomen.
Morgen, uiterlijk woensdag, breng ik hem binnen voor nazicht.
Op het NC-forum (engelstalig) hebben meerdere rijders last van dit probleem

Another DCT stuck in gear

Eerst was er sprake van een oplossing na vervangen van een sensor, maar als ik goed gelezen heb, blijf het probleem zich sporadisch voordoen.
Enige oplossing totnutoe is contact af en op zetten. -O- |(
 
Procedure om DCT te resetten (uit het Engels forum):

Put the clutch in N, switch-off the engine.

- While pressing D, switch the ignition on, wait until the yellow symbol of the engine desapears in the dash-board, then let go D.

- Press in fast sequence: DDNDN.

- In the dash, the letters D and S should apeear at once.

- Turn on the engine, but don´t accelerate!

- After a few seconds, the letters D and S go out.
 
Gisteren de Integra kunnen ophalen.
Oorzaak was een defect asje in de DCT.
Nr 6 op onderstaande techn. fiche



Als je het mij vraagt is dit onderdeeltje erg under-engineerd, dit is een standaard zeskant boutje M10 met op de zeskant een extra asje op gepuntlast.
Dit exta asje was van de bout los gekomen waardoor dit in samenstelling nr 27 verschoof met schakelproblemen als gevolg.

Kosten om dit te maken, 130€, vielen heel goed mee. Honda heeft de kost van het asje op zich genomen *O* en de dealer heeft maar een 2-tal werk-uren aangerekend :}
Met het feit dat ik verleden maand een onderhoud van ca 600€ daar heb laten uitvoeren, hebben ze ook rekening gehouden.
Dit is ook leergeld voor de dealer, het was de eerste keer dat een DCT hebben opengemaakt.
 
Hallo
Hetzelfde probleem gehad, op 32000 km een maand na de garantie
Motor pas na de derde keer hersteld
Een achttal werkuren moeten betalen
Onderdeel ( zou iets van 10 euro kosten) ook 'gratis' gehad
Ik heb het moeilijk met het feit dat ik de zoekkosten heb moeten betalen
Nu kent Honda het probleem en kan anderen helpen
Hetzelfde verhaal in Duitsland gevonden
Is dus wel degelijk een constructiefout
Groetjes
Luc
 
Toch jammer, net als bij de burgman 650 geen op zich zelfstaande probleem.
Het verschil met de burgman is dat de dct ook in de 1200 crostourder zit. De vfr1200 de nc modellen etc. Dus is inderdaad de vraag of dit alleen bij de integra voordoet of ook bij alle andere modellen?
 
Zo, vandaag test gereden op integra 2016.

Eerst het negatieve:
-veel lawaai rond de helm (ben 1.80)echt veel eigenlijk, meer dan op vespa gts met klein schermpje of husky strada met mine ktm schermpje, bederft de pret. Nu snap ik waarom sommige motorrijders verschillende schermen kopen. Vroeger nooit gemerkt op mijn motorfietsen met schermen( vfr, k100, k1100)Rij niet met oordoppen, maar hier lijkt het me wel nodig.

Positief:
-gewoon tof die dct zeker in stand S, er zijn er 3,maar wist niet hoe dus denk ik stand 1.
-goede remmen, had ik echt niet gedacht (korte abs interval)
-zacht redelijk zwaar geluid.... alleen gehoord bij stilstand wegens teveel wind rond helm
-goede wegligging, kan je bijna meer sure place-en (valt wel een beetje in de bocht, waarschijnlijk tov van huidige motor)
-vering ook goed, veilig gevoel, nog comfortabel.
-snel zonder het te voelen, mag natuurlijk nog sneller:-)
-ja zuinig is zeker goed

conclusie:
Verschrokken van de wind turbulentie, dus nog niet gekocht.
Wat 1 negatief punt kan doen hé om niet te kopen of was ik iets aan het zoeken...
Was hem al aan alle(betaalbare) modifs aan het denken die zou willen doen....

Morgen C600 sport testen....
 
@ Jempie

Mooi dat beide ritjes zo kort op elkaar zijn.
Houd danook het ritje van vandaag nog even goed vast in de bovenkamer, dan kun je morgen gaan vergelijken.

Jou beleving klinkt best wel goed :]

Ik dacht dat de Integra maar 1 remschijf voor had zitten,
dus Ok om te horen dat je het desondanks goed vond remmen.
Als je het vergelijkt met legio scooters die vanaf 400cc dubbele schijfremmen voor hebben zitten lijkt het namelijk wat krap.

Veel plezier gewenst met de 2e ronde
 
Laatst bewerkt:
@ ferry34
Ja, sorry de nieuwe 2016 c650 sport...

@Webengine

T'ja ik stond echt versteld van de rem, 1 schijf toch heel doseerbaar, krachtig en in combinatie met de goede vering stopte hij heel goed. Heb zo'n 3 maal de abs bewust laten ingrijpen en deze heeft maar heel kleine onderbrekingen. Blijf er ook nog aan denken hoe hij zo leuk kon stoppen zonder high-tech met 1 schijf en zijn gewicht, ook niet trekken naar 1 kant. Terwijl ik er ook geen voorstander van ben.

Ik hoop morgen objectief te kunnen zijn, want emotioneel ligt mijn voorkeur bij bmw, stom hé? Maar prijs is zo verschillend. En ik wil dat hij dit ook in de praktijk kan bewijzen dat hij het waard is en dat is eigenlijk niet mogelijk met een ritje van een uur. Dus ik denk niet dat hij dit bedrag kan goedmaken.Allé hoe kan hij dit bedrag verantwoorden... ik denk niet buiten zijn naam in de omgang en emoties van de mens ,.. oh een bmw...
Verdorie zie me hier schrijven...
Heb wel niet de uithouding kunnen testen en dat moet toch volgens mij beter zijn met 2 schijven... koeling.
Hij stopte beter dan mijn Husky tr 650 strada, ook 1 schijf, lichter van gewicht, maar wel langere en te zachte veerweg (niet progressief genoeg)
 
... ... Ik hoop morgen objectief te kunnen zijn, want emotioneel ligt mijn voorkeur bij bmw, stom

Ja dat is ook een beetje dat stoute waar ik het eerder over had, een verstandig mens kiest misschien voor het befaamd degelijke Honda.
Dat stukje verstand ligt bij mij nog wel eens gecompliceerd

Eigenlijk zijn het 2 compleet verschillende scooters, en hebben ze allebei, wel wat
waar wat voor is te zeggen.
Ik ben zelf "nogthans" meer fan van een conventionele cvt, omdat ik dat wat overzichtelijker vindt, maar misschien moet ik wat met de tijd mee?
Mijn Mitsubishi met dct doet het namelijk voortreffelijk.


Ik ben zelf erg gek op goede remmen, wat mij eerder opviel bij de BMW is dat de remmen het nog niet zo tof deden, waarbij ik moet zeggen dat er nog geen 100km op die BMW stond, en ik
heb zelf 2jr. geleden mee gemaakt dat mijn remmen echt een aantal kilometers nodig hadden om flink te gaan bijten... ik weet zeker dat na inrij/rodage de remmen het beter zouden doe.

Om het leuk te maken heb ik de gegevens van de remmen bij elkaar gesprokkeld zo dat je precies weet wat wat is.

Hier de remmen specificaties van beide modellen:

Honda:
(Honda is veelal gecombineerd remmen systeem, deze waarschijnlijk ook?)

Voorwiel 17 inch:
320 mm enkele remschijf met 2-zuiger remklauwen
en sinter metalen remblokken, ABS

Achterwiel 17 inch:
240 mm enkele remschijf met enkel-zuiger remklauw
en sinter metalen remblokken, ABS



BMW
(is dacht ik geen gecombineerd remmen systeem)

Voorwiel 15 inch:
270 mm hydraulisch bediende dubbele schijfremmen met zwevende
remklauwen met 2 zuigers en sinter metaal blokken

Achterwiel 15 inch:
270 mm Hydraulisch bediende schijfrem met zwevende
remklauw met 2 zuigers, Rem voor rijden blokken organisch
Met kabel bediende schijfrem met zwevende remklauw
met 1 zuiger, Parkeerrem.


De ABS modules zijn niet de zelfde
Ik kan er even niet zo 1,2,3 uitkomen welke types beide gebruiken.
Vaak wordt Bosch gebruikt, en dan serie versies hoger als 9,2
Maar er zit sowieso verschil tussen een gecombineerde abs module type,
en een gescheiden abs module type,
dus vandaar dat ze denk ik wel verschillen in karakter.


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Tja die ruit van de honda mag geen reden zijn om hem niet te kopen. Daar een andere ruit zo gekocht en gemonteerd is.
Net wat jij zegt voelt niet snel maar toch is hij echter sneller dan de bmw dat was de 700 al en de 750 is nog sneller. Sterker nog hij is in de sportiefste sportstand een fractie sneller dan de aprilia srv.
850 en ja je hebt alweer gelijk als je zegt kan altijd sneller. En weet je wat dat kan ook omdat de honda 750 omwillen van lage brandstof een tandje groter voor heeft dan de 700. Vandaar dat hij nog wel sneller is dan de 700 of wel 670cc maar dat deze verschil kleiner is dan de 75cc grotere broer zou moeten zijn. Beste remedi is bij de koop van de 750 de voortandwiel van de 700 erop laten zetten dab is hij minimaal net zo snel als de srv850 met een jcosta eronder.
Die ene schijf voor is de bezuiniging want op de 700 zit er nog twee schijven voor. Toch remt hij volgens de testen niet slechter dan de 700.
Als jij in s1 hebt gereden dan heb je in de tamste sportstand gereden want s3 is het meeste sportief.

Morgen of nu is het al morgen heb jij een veel grotere snelheids beleving op de bmw. Logisch want de hele scooter is lager. Toch is hij in de practijk dus trager dan de honda. Maar hij heeft een hoger top. 165 a 170gps voor de honda.
180 gps voor de bmw waarbij ervoor de bmw te zeggen is dat met een powrcomander hij richting de 200 gps gaat.
Dus of 900 euro voor een mooie akra of 350 euro power commander +125afstellen dan ga je van 60 pk richting de 65 a 70 met een top van 200 gps.
Die remmen van bmw zijn ook goed hoor.
Keuzen keuzen keuzen.

Ik weet niet wat je electronische aan de honda kunt doen want ik kan mij voorstellen met het feit dat die zi snel bij 6000 rpm in de toeren springt daar dezelfde voordelen te halen valt
 
Hallo allen. Ik rij nu toch al 17,500km rond op een NC700d die me uitermate goed bevalt en nu lees ik in een reactie van Sossa, dat de DCT in stand 'S' 3 settings heeft! Dat wist ik nog niet. Hoe weet ik welke stand ik rij en hoe kan ik deze naar wens wijzigen?

Ik heb technisch alleen een IXIL Hyperlow demper geplaatst en rij verder nog helemaal standaard. Echter nog geen enkel mankement gehad en rij veelal het onderste uit de kan.
 
Welkom fijn dat hij goed bevalt. Ik vind hem een van de lekkerste sturende scooter.
die s1 s2 s3 geld voor de 750 en niet voor de 700.
 
Toch jammer. (Niet dat mijn Integra het nodig heeft natuurlijk) Maar wel een goed idee eens een proefritje te maken op de 2016 uitvoering. ^_^
 
jij zegt dat die het niet nodig heeft.
het grote publiek zegt daar iets heel anders over.
er zijn namelijk2kampen bij de nc kampen.
de ene kamp zegt die d stand is veel te soft en te snel in zijn 6.
die s stand is leuk maar nog steeds niet sportief genoeg.
die kritiek kregen ze ook bij de 750 al was het daar al iets beter geregeld door het grotere cilinderinhoud.
aan de andere kant werd het voordeel van de grotere inhoud op weer een beetje teniet gedaan door ervoor te zieken om de voortandwiel van de 750 een tandje groter te maken dan de 700.
een hele grote groep hadden liever gezien dat die gewoon hetzelfde was gebleven waardoor de trekkracht nog groter zou zijn geweest
ik behoor persoonlijk tot deze groep mensen.

de 2de groep die dachten er juist dan weer heel anders over.
die d stand die kan nog net door de beugel.
die zijn juist blij met de 17 voortandwiel van de 750 of zouden net zo goed op de 670 rond kunnen blijven tuffen.
die vinden het verschil tussen de d stand en de s stand juist veeeel te groot en zouden dus liever een iets mindere sportieve s stand hebben. die tussen de s en de d stand in zit.
jij hoort waarschijnlijk bij deze groep,
honda heeft hierin heel slim gespeeld.
die heeft besloten dat we niet groep 1 of groep 2 tevreden gaan want dan verlies je dus een van de twee.\nee we bedienen gewoon beide groepen en maken dus een s1 stand die tussen de oude s en de d stand is.
s2 stand die gelijk is a oude s stand.
s3 stand die dan weer net sportiever is dan de oude s stand.
vind ik dus heel slim. dan behoor ik nog tot die kleine groep die gelijk de voortandwiel van de 700 zou bestelen om de vreugde compleet te maken.
 
LOL
Je hebt het duidelijk royaal uitgezocht.
Maar ik behoor tot geen enkel kamp. Ik rij gewoon wat ik mooi vind en de 750 vind ik minder mooi dan de 700. Ik heb er mijn eigen styling aan gegeven en meet mezelf eigenlijk alleen aan het dagelijkse straatverkeer. Dus vind ik de 700 gewoon lekker snel.
Tevens vind ik de kleine veranderingen de aankoopprijs niet waard.
Ik ben tevreden zo.

Proefrit op de 750 viel me tegen trouwens!
Zaten Bridgestone banden onder. Brrrrrrrrr .... Pilot Road 4 is de oplossing ^_^
 
ik vind de integra een geweldige scooter, voor mij zou een 80 pk dct integra gelijk redenen zijn om over te stappen op deze scooter en de gp800 van de hand te doen.
waren het niet dat ik met een gp1000 heb.
je hebt toch best kans dat een bmw of intgra 80 pk mij na een proefrit toch de gp de deur uit zou doen.
maar goed dit zit er zeker de komende 10 jaar er niet in.
aan de andere kant de fire blade dct daarvoor zou ik mijn gp ook inruilen.
en als die goldwing niet zo duur waren dan zou ik zelfs een goldwing 1800 dct wel boven de gp verkiezen.

het mooiste is de Kawasaki turbo met dct haha maar nu dwaal ik wel erg af.
 
GP1000? GP800 gemodificeerd met 2x 500cc cylinders van de Nexus? Tevreden? Jammer van de stuur eigenschappen van de GP800. Die zijn beduidend minder toch. (Eigen ervaring als voormalig GP800 eigenaar). Ik mis de GP800 niet. Zijn top was meer. Zijn bagage gelijk en verder was het de mindere. En het rijklaar houden was een drama! Nee ... ik ben heel gelukkig met mijn NC700d. Veel rijplezier met weinig onkosten. ^_^
 
inderdaad 2x de 492cc van de nexus of mp3 zo je wil.
het gewicht is inderdaad een isue. maar ik moet zeggen dat ik dat wel gewend was omdat ik van de burgman 650 af kwam en die is nog zwaarder.
al moet ik zeggen dat die velen malen beter stuurt dan de gp.
maar de gp zit nu qua gewicht ongeveer tussen de 25 en 30 kg lichter dan orgineel.
ik ken ook iemand met een gp en die merkt echt merkbaar verschil tussen de zijne en de mijne qua gewicht.
hij weegt nu dus minder dan een c600 bmw.
er zitten verstelbare voorvork veren in.
een ohlins achterveer er is bijna niets orgineels meer aan.
hij rijd motorisch velenmalen beter dan orgineel.
niet omdat hij nu zo veel harder gaat. maar vooral de manier dat hij zijn vermogen afgeeft.
al moet ik zeggen dat die ander gozer niet wist hoe snel hij van mijn gp af moest stappen na een rondje rijden omdat hij hem veel te snel vond in vergelijking met zijn eigen gp.

de overstap naar de integra snap ik wel zeker daar ik de integra veel fijner vind dan de burgman.
alleen het vermogen schoot voor mij te kort maar niet in vergelijking met de burgman650.
het is een mooie scooter in plaats van de burgman.
maar om vanaf mijn gp naar de 700 of 750 te gaan is toch een andere verhaal voor mij.
de integra is voor mij de vervangende motor als die met 80 pk geleverd zou worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan