Het reservoir is ook drukloos. Het vangt alleen de vloeistof op die onder overdruk uit de radiator geperst wordt.Een VF750C is een supermagna en die was er nog niet in 1982.
Overigens heb ik het nooit onderzocht, maar op het KV reservoir van mijn Magna's zit een gewoon klemdopje en ik denk daarom dat het systeem niet met overdruk werkt.
Een VF750C is een supermagna en die was er nog niet in 1982.
Overigens heb ik het nooit onderzocht, maar op het KV reservoir van mijn Magna's zit een gewoon klemdopje en ik denk daarom dat het systeem niet met overdruk werkt.
Heb geen reservoir maar echt de radiateur zelf
originele radiator ?
vanonder de vuldop zou een dun darmpje moeten vertrekken naar het expansievat. Zit daar een darmpje/pijpje/waar gaat het naar toe ?
Dat is normaal dat dat dan overloopt wanneer hij warm wordt. Water/koelvloeistof zet nu eenmaal uit bij verwarmen. Vandaar ook de functie van een expansievat--> opvangen van expanderend water en weer terugvoeren wanneer dit weer afkoelt. Dit is NOODZAKELIJK voor het goed functioneren van het systeem.Alleen een dun slangentje wat normaal opgevangen wordt door t expansie vat hangt nu gewoon los.
Dat is normaal dat dat dan overloopt wanneer hij warm wordt. Water/koelvloeistof zet nu eenmaal uit bij verwarmen. Vandaar ook de functie van een expansievat--> opvangen van expanderend water en weer terugvoeren wanneer dit weer afkoelt. Dit is NOODZAKELIJK voor het goed functioneren van het systeem.
Geen ruimte voor een expansievat
VF750C was de chopperversie met Honda's eerste V4 750 en is uitgekomen in 1982. Dat was geen Supermagna maar een gewone Magna. VF750C 1982 - Google zoeken:
kv reservoir vs radiator ??? Radiator 84 for 1984 VF700C AC | USA sales region, , 13698314-788485
en ik ben nog nooit een waterkoelsysteem tegen gekomen dat niet onder druk stond. en al helemaal zeker niet op eendert welke japanner. die zijn slim genoeg.
Als je goed kijkt zie je een roze slangetje van de bovenkant van de radiator naar de onderkant van het vaatje lopen.
Ik vermoed dat die verder niet aangesloten zit. Dat is de ontluchting van het expansievaatje meer niet.
Dit is wel strak ja. Alleen vraag ik me af waar de overdruk slang op terug komt. Of is het slangetje van overdruk ook gelijk retour? Dus als hij koud wordt weer aanzuigt. Heb maar 1 aansluit nippel.
zo heb ik het zelf ook gemaakt van een aluminium bierflesje wat ik ooit ergens vond.
nee hoor, werkt ook zonder expansie vat prima wanneer de radiator het hoogste deel van het koelsysteem is. Dan zit er alleen koud wat lucht bovenin de radiator. Soms zit echter de thermostaat in die luchtbel en kan het verkeerd gaan.Dat is normaal dat dat dan overloopt wanneer hij warm wordt. Water/koelvloeistof zet nu eenmaal uit bij verwarmen. Vandaar ook de functie van een expansievat--> opvangen van expanderend water en weer terugvoeren wanneer dit weer afkoelt. Dit is NOODZAKELIJK voor het goed functioneren van het systeem.
nee hoor, werkt ook zonder expansie vat prima wanneer de radiator het hoogste deel van het koelsysteem is. Dan zit er alleen koud wat lucht bovenin de radiator. Soms zit echter de thermostaat in die luchtbel en kan het verkeerd gaan.
Geloof me zot, ik snap wat je bedoelt, maar ik ken deze motoren goed genoeg om te weten dat dat hier niet goed gaat.nee hoor, werkt ook zonder expansie vat prima wanneer de radiator het hoogste deel van het koelsysteem is. Dan zit er alleen koud wat lucht bovenin de radiator. Soms zit echter de thermostaat in die luchtbel en kan het verkeerd gaan.