Honda MSX125

Het zadel van mijn wr was nog stukken harder, bij de msx krijg ik last na een tijd mede door die band die rond het zadel zit. Maar meestal gebruik ik mijn msx voor kleinere ritjes, dan heb ik geen last :P

Hoe zit het ondertussen met jouw msx Gerdien, nog nieuws?
 
Ik heb die band om het zadel eraf geknipt. Was een rotding.

Ik heb nog niks gehoord van de monteur, ik ga hem morgen eens bellen.
 
Mijn MSX staat nu al meer dan 2 weken bij de motorzaak hier in het dorp, maar hij is er nog niet aan begonnen. Kan nog wel een week of meer duren. Hij heeft het druk, zegt hij.
Waarom nemen motorzaken opdrachten aan als ze er geen tijd voor hebben?
Toen ik haar bracht zei ik dat ik er geen haast mee had en dat ie niet de volgende dag klaar hoefde te zijn. Maar dit? Dat had ie wel kunnen zeggen toch? :?
 
Mijn MSX staat nu al meer dan 2 weken bij de motorzaak hier in het dorp, maar hij is er nog niet aan begonnen. Kan nog wel een week of meer duren. Hij heeft het druk, zegt hij.
Waarom nemen motorzaken opdrachten aan als ze er geen tijd voor hebben?
Toen ik haar bracht zei ik dat ik er geen haast mee had en dat ie niet de volgende dag klaar hoefde te zijn. Maar dit? Dat had ie wel kunnen zeggen toch? :?

Nooit zeggen dat je er geen haast mee hebt. Zomer is het seizoen waar motozaken het hele jaar op draaien dus dan ist altijd druk.
 
Twee weken is wel erg lang, dit is dezelfde zaak die 'm heeft getuned? Ik zou dan extra tijd voor de klant maken (desnoods wat langer door na werktijd) waar ik het blok van heb vern**kt door iets niet te doen, waar wel om gevraagd werd.
 
Nee, dit is een andere zaak, dit is geen tuner.

Ik heb nu een datakabel en als de motor terug is zet ik een map op mijn api tech fuel controller. De verkoper van de kit heeft een map voor mij laten maken. Goede service van Monkey Father (Finbro) uit Thailand.
En dan hoeft ie niet meer naar een tuner toe.
 
Laatst bewerkt:
evengoed dubbelchecken op een dynobank MET air-fuel meting, klimaatomstandigheden zijn hier anders en dat heeft invloed. Een enkele run kan je een hoop kosten schelen.
 
Ik heb hier allerlei rood plaatwerk liggen die jullie mogen hebben! Grateloos!!
Ik heb trouwens voortandwieltje tandje kleiner genomen, scheelt enorm! Natuurlijk geen hogere top, maar kom nu in zn vier vrij gemakkelijk op toeren waardoor hij nu ook met tegenwind gewoon sowieso 100 rijd en 110 is ook geen probleem. Voor mij hard genoeg en hij rijd ook wat feller nu.
 
Wow Monomuis.

Dat is een agressieve motor .. 180cc! :)

---
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Remuz, dat had ik bij mijn VanVan ook gedaan, maar hij maakte meer touren en het gaf meer vibraties. Ik ben terug gegaan naar het originele tandwiel.
 
Iemand nog een Iron man voorbeeld nodig?

11813305_668417539926547_7913413428848982693_n.jpg
 
De kleppen zijn gesteld van mijn MSX en hij start weer gewoon, zegt de monteur.
De ECU en de TPS resetten durft hij toch niet aan, dus dat moet ik zelf doen.
Ik ben nog op vakantie en kan de MSX op zijn vroegst zaterdag ophalen.
 
De motor is thuis. Hij start wel, maar blijft niet stationair lopen. Sloeg ook steeds af op weg naar huis. Kleppen zijn gesteld, de uitlaatklep stond zo goed als dicht, volgens de monteur.
Deze week zet ik een andere map op de piggy back fuel controller (soort van Power Commander).
Dan de boel proberen te resetten en kijken wat ie doet.
 
Het is gefixt, ze doet het weer. :)

Ik heb een map geupload naar de Api controller en de ECU heb ik gereset.
Liep daarna meteen weer gewoon.
Ik had online hulp van een Thaise jongen en een daarna een Amerikaan. Lang leve de messengers op de telefoon.
Ik heb meteen een eindje gereden, was heerlijk. :]
 
Leuk om te horen, Gerdien! Hoe hard gaat ze nu? Mijn msx zit nu aan 3300 km waarvan er 1750 door mij gereden zijn. Mijn pcx daarentegen zit nu aan 6300 km allemaal door mij gereden op een half jaar tijd.
 
Ik heb nog niet voluit gereden, de ECU moet nog instellen/leren. Dus even afwachten nog.
 
Dag oma! :W

De MSX is bij RZ Racing in Geldrop en wordt optimaal getuned. Die man is een vakman en heeft ervaring met tunen van een MSX.
Er zit een nieuwe stand alone ECU op die beter afgesteld kan worden. :)
 
Laatst bewerkt:
Ramon van RZ Racing in Geldrop heeft er 125 km mee gereden op GPS, zegt hij.
Hij tuned de motor rijdend met een laptop op het stuur, dus het is nogal intensief.
Ze koelt nog niet voldoende en dat wordt nu opgelost met een sterkere oliepomp. Ramon is er nog mee bezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan