MC Twenty-Two
Retro Honda Verslaafde
Dag lieve behulpzame MF'ers,
Bij mijn Honda NSR 125 R JC22 uit 1996 heb ik geconstateerd dat de stator onvoldoende spanning levert: ongeveer 10 V AC stationair en 20 V AC bij 3000 RPM over alle fases. Daardoor wordt de accu bij stationair draaien leeggetrokken (<12,7 V DC) en onder belasting is de laadspanning slechts 13,0-13,2 V DC.
De accu is verder gezond en de spanningsregelaar is doorgemeten en werkt (nog) naar behoren.
Ik heb de stator nog niet gedemonteerd omdat er voor nu nog wel mee te rijden valt, maar mijn vermoeden is dat hij er redelijk aangebrand uit zal zien. Daarom wil ik deze graag vervangen.
Ik heb al contact opgenomen met Carmo in Helmond, maar zij kunnen mij helaas niet van dienst zijn met het herwikkelen van de stator of het aanleveren van een nieuwe.
Op Boonstraparts is wel een nieuwe OEM stator te koop, maar deze komt van een JC20.
OEM JC20 stator:
OEM JC22 stator: STATOR COMP for NSR125R 1997 (V) PORTUGAL - order at CMSNL
Ze lijken erg veel op elkaar, maar ze hebben wel een verschillend productnummer. Ik heb daarom geen idee of deze 1-op-1 uitwisselbaar zijn. Heeft iemand hier wel een idee van?
Anderzijds hoor ik ook graag of iemand nog een werkende JC22 stator heeft liggen!
Hier nog een plaatje voor de sfeer.
Bij mijn Honda NSR 125 R JC22 uit 1996 heb ik geconstateerd dat de stator onvoldoende spanning levert: ongeveer 10 V AC stationair en 20 V AC bij 3000 RPM over alle fases. Daardoor wordt de accu bij stationair draaien leeggetrokken (<12,7 V DC) en onder belasting is de laadspanning slechts 13,0-13,2 V DC.
De accu is verder gezond en de spanningsregelaar is doorgemeten en werkt (nog) naar behoren.
Ik heb de stator nog niet gedemonteerd omdat er voor nu nog wel mee te rijden valt, maar mijn vermoeden is dat hij er redelijk aangebrand uit zal zien. Daarom wil ik deze graag vervangen.
Ik heb al contact opgenomen met Carmo in Helmond, maar zij kunnen mij helaas niet van dienst zijn met het herwikkelen van de stator of het aanleveren van een nieuwe.
Op Boonstraparts is wel een nieuwe OEM stator te koop, maar deze komt van een JC20.
OEM JC20 stator:
Used Honda NSR 125 R 1988-1992 (NSR125R JC20) Parts: engine covers
Baboon for second-hand motorcycle parts. Online, find engine covers for your Honda NSR 125 R 1988-1992 (NSR125R JC20). ✅25+ years of experience.
www.boonstraparts.com
Ze lijken erg veel op elkaar, maar ze hebben wel een verschillend productnummer. Ik heb daarom geen idee of deze 1-op-1 uitwisselbaar zijn. Heeft iemand hier wel een idee van?
Anderzijds hoor ik ook graag of iemand nog een werkende JC22 stator heeft liggen!
Hier nog een plaatje voor de sfeer.