Honda nsr 125

spiertje

MF'er
22 okt 2013
39
0
hia
Ola,

Ik ben bezig met een hobby project... Honda nsr 125 r uit 1995.

Nu stuit ik op een vermogen probleem. Er zijn een 125 met 28 pk en er zijn er met 15 pk... Nu weet ik van een aantal dingen die begrensd zijn w.o. cdi,powervalve,schertsplaat bij carburateur,en een vernouwing ik je uitlaat bij je uitlaaflens.

Al deze dingen heb ik gecontroleerd en alles is geschikt voor vol vermogen. Ik mis echt nog 10 pk.

Wie heeft er een idee??

Gr Denny
full
 
Nou vandaag de andere uitlaat gemonteerd. Dat scheelt al redelijk wat onderin. Vervolgens heb ik de powervalve iets meer afgesteld en wat extra gaten gemaakt in het luchtfilterhuis... Met de eerste testrit scheelt het al 25 km op top en meer trekkracht onderin... Nu verder bedenken hoe de volgende 15 eruit gehaald kan worden.
 
Frans model, dan zou dus ook de PV controller vervangen moeten zijn.

Misschien een idee om de PV vast open te zetten op een of andere manier om te proberen of je dan meer topvermogen hebt.
 
Misschien zijn ook per land de cilinders verschillend,dan heb je een tammere poort
timing en kan je andere zaken veranderen wat je wil maar blijft het vermogen minder.
Er staan 5 verschillende cilinders in de Honda onderdelenlijst.
Er blijft verder weinig anders over als de rest al veranderd is.
 
Laatst bewerkt:
Misschien zijn ook per land de cilinders verschillend,dan heb je een tammere poort
timing en kan je andere zaken veranderen wat je wil maar blijft het vermogen minder.
Er blijft verder weinig anders over als de rest al veranderd is.


De JC20 is de oude versie zonder enige restricties. De cilinder die daar opzit heeft hetzelfde artikel nr... Inclusief zuiger
 
Ze geven bij Honda voor alle modellen verschillende cilinders op ook voor de JC20
zijn er 5verschillende cilinders te koop,alleen wat het verschil is weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Ze geven bij Honda voor alle modellen verschillende cilinders op ook voor de JC20
zijn er 5verschillende cilinders te koop,alleen wat het verschil is weet ik niet.


Thanks dat wist ik dus niet. Ga even op onderzoek uit. Ik was al bij een Honda dealer geweest en die kon maar een type vinden (JC20 en jc22 waren het zelfde)
 
Laatst bewerkt:
Thanks dat wist ik dus niet. Ga even op onderzoek uit. Ik was al bij een Honda dealer geweest en die kon maar een type vinden (JC20 en jc22 waren het zelfde)
Zelf binnenkort rijdende op een NSR vraag ik me af of het alleaal nog gelukt is destijds?
En ja ... ik weet ... oud topic, maar klinkt als een half verhaal met open einde ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan