Honda PCX 125/150cc deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga sowieso de winter doorrijden. Nu wil het geval ik heb een jaar of wat ook winters doorgereden toen had ik verwarmde handschoenen van Gerbing, deze zijn op de accu aangesloten maar zou de accu en dynamo van de pcx dat ook aankunnen? Het gaat om 12volt en 2,2 ampère dus niet heel spannend! Maar wel uitermate vervelend wanneer hij hier door niet meer voldoende zou opladen. Het start-stop systeem kan ik dan zeker beter uithouden lijkt mij.

Ik gebruik 's winters ook Gerbing verwarmde handschoenen.
Geen enkel probleem, ik gebruik gewoon de start/stop, de PCX125 start bij mij altijd perfect, ook als het flink vriest. Ik gebruik deze PCX dagelijk als bijna 3 jaar en 30000km door weer in wind.

Ik heb op dit moment mijn 3de set Gerbing handschoenen. De eerste 2 sets werden na zo'n 2 jaar gebruik niet meer warm (defect kabel en/of verwarmingselement) in de handschoen. Ik heb 2 sets gratis retour ontvangen van Gerbing Nederland (levenslange garantie!). Top service, trouwens. De regelbare verwarmings module van de Gerbing van de 3de set ging al na een paar maanden stuk. Ik heb de handschoenen nu weer aangesloten op een standaard Gerbing kabel zonder regelaar.
 
Italiaanse politiekorps interesse in de PCX?!

honda-pcx-contraffatto-1.jpg

honda-pcx-contraffatto-2.jpg



Nope..., inbeslagname van een ordinaire chinees PCX-kloon op de motor salon in Milaan.
 
Laatst bewerkt:
full


Even een foto gebruikt van ex-pcx-er Katsirema.

Hierbij zie je gelijk al hoeveel potentie een pcx heeft met "SR Max300 vermogen".

Veel kleiner frontaal oppervlak = hogere snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Jaja Bert, allemaal goed.. Maar ondertussen sta jij al maanden aan de kant :+ Bevalt de Aygo nog een beetje? *D

Ik ga even aan de verzekering doorgeven dat ik nu meer rij met de Aygo dan 10.000km per jaar.
Los daarvan, een verbruik van 1:20 is niet weinig als je 1:40 gewend bent.

:( :(
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de PCX weer opgehaald naar volle tevredenheid al hoef je voor de gezelligheid niet naar Doornekamp te gaan, maar wat ze doen doen ze naar tevredenheid en boven al niet te duur!!
Ook meteen de complimenten gehad ze vonden dat hij er nog als nieuw uitzag! maakte ik nog de opmerking; :+ zeker niet op de teller gekeken! _O- (16580km) konden ze niet om lachen.... Maar ik ging wel met een big smile de deur uit *D !

Vanavond door de zeikregen naar huis :] met m'n "waterdichte"motorjas..... :( grrrr en mijn regenbroek! Blijft er blijkbaar in mijn jas een laagje water staan wat dus door de rits naar binnen dringt.... gevolg natte buik... beetje jammer!
heb al wel een oplossing gevonden toevallig hier ook iemand die deze gebruikt?
scooter-leg-cover-termoscud-honda-pcx_1.jpg

en werkt het echt zo perfect als het er uitziet! Ben erg benieuwd! Kosten 80euro incl. verzenden bij EasyParts.nl
Het deel dat over het zadel ligt kan je om je nek hangen (met veiligheidskoord) zodat je, je scooter als het ware aantrekt! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja zo'n thermoscud is wel wat,
heb er vorige winter seizoen voor het eerst eentje gebruikt op mijn Downtown, heb hem er toen
in April afgehaald omdat het iets knapper weer werd.... maar miste hem in het begin best wel!
Je kunt er gewoon vol gas mee rijden, ik reed er dus ook gewoon 140 mee niks aan het handje,
had alleen wel die flap aan het uiteinde met die bretels naar binnen geslagen, want dat vindt ik niks haha je lijkt dan wel zo'n garnalen vissertje aan de kust met eb!
gelukkig had en vondt ik het ook niet echt nodig en zodoende kan je vervolgens opstappen
en gelijk weg sjeezen.
Combinatie van thermoscud met motorbroek is echt super behaaglijk, gewoon een aanrader als je niet van kou houd maar wel door wil gaan.

Succes gewenst met je keuze.

ps.
zit ook een zakje aan binnenkant om die bretels in op te bergen, aan de binnenkant
zit ook van dat lekkere warme pluche.
Aan beide zijde moet je voor gebruik ter versteviging eenmalig een luchtkamer opblazen
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik 's winters ook Gerbing verwarmde handschoenen.
Geen enkel probleem, ik gebruik gewoon de start/stop, de PCX125 start bij mij altijd perfect, ook als het flink vriest. Ik gebruik deze PCX dagelijk als bijna 3 jaar en 30000km door weer in wind.

Ik heb op dit moment mijn 3de set Gerbing handschoenen. De eerste 2 sets werden na zo'n 2 jaar gebruik niet meer warm (defect kabel en/of verwarmingselement) in de handschoen. Ik heb 2 sets gratis retour ontvangen van Gerbing Nederland (levenslange garantie!). Top service, trouwens. De regelbare verwarmings module van de Gerbing van de 3de set ging al na een paar maanden stuk. Ik heb de handschoenen nu weer aangesloten op een standaard Gerbing kabel zonder regelaar.

Klinkt prachtig maar ik krijg de indruk dat het ze niet zo betrouwbaar zijn ondanks de levens lange garantie als dit al je 3e paar is en je de regelaar er tussen uit laat of heb ik het mis? 😎
 
@ Tazz2
Ik heb op een vroegere motorfiets ook jaren lang met gerbing's gereden nooit een probleem! 't zijn heerlijke handschoenen kosten een hoop maar krijg er ook een hoop voor terug! en een hele goede klantenservice! geen gezeur en geen gezeik gewoon repareren of nieuwe!
 
Ja zo'n thermoscud is wel wat,
heb er vorige winter seizoen voor het eerst eentje gebruikt op mijn Downtown, heb hem er toen
in April afgehaald omdat het iets knapper weer werd.... maar miste hem in het begin best wel!
Je kunt er gewoon vol gas mee rijden, ik reed er dus ook gewoon 140 mee niks aan het handje,
had alleen wel die flap aan het uiteinde met die bretels naar binnen geslagen, want dat vindt ik niks haha je lijkt dan wel zo'n garnalen vissertje aan de kust met eb!
gelukkig had en vondt ik het ook niet echt nodig en zodoende kan je vervolgens opstappen
en gelijk weg sjeezen.
Combinatie van thermoscud met motorbroek is echt super behaaglijk, gewoon een aanrader als je niet van kou houd maar wel door wil gaan.

Succes gewenst met je keuze.

ps.
zit ook een zakje aan binnenkant om die bretels in op te bergen, aan de binnenkant
zit ook van dat lekkere warme pluche.
Aan beide zijde moet je voor gebruik ter versteviging eenmalig een luchtkamer opblazen


Nou hij is binnen!! morgen ga ik 'm erop zetten wanneer de scooter weer een beetje droog is in de schuur!
ga ook gelijk een proefritje maken! zou mooi zijn als ie ook meteen 140 loopt met dat ding! :]

even een ander dingetje,

zo'n J Costa vario of malossie of welke dan ook, wat betekend dit voor het toerental van de motor? en voor het verbruik en snelheid optrekken en topsnelheid?

Wat ik vroeger met de bromscoooter geleerd heb, was dat meer trekkracht ten koste van topsnelheid gaat en een hogere topsnelheid ten koste van je trekkracht?
 
Vraagje over vario ..

Ik heb polini vario. Kort:
- sneller optrekken
- minder trillingen, tot geen
- topsnelheid 120 op teller, duikt niet meer in een begrenzer
- verbruik is hetzelfde
- kracht beter uitgesmeerd
- toerental is hetzelfde. Volgens mij begrensd op 8500rpm elektronisch

:)
 
@ Tazz2
Ik heb op een vroegere motorfiets ook jaren lang met gerbing's gereden nooit een probleem! 't zijn heerlijke handschoenen kosten een hoop maar krijg er ook een hoop voor terug! en een hele goede klantenservice! geen gezeur en geen gezeik gewoon repareren of nieuwe!

Oké bedankt ik zat op internet al verder te lezen en kwam wat jij zij over service het zelfde tegen dat het nooit een probleem is als er iets defect gaat en er dan zo kosteloos vervangen of gerepareerd werd en dat geeft toch wel zekerheid :]
 
Nou de Thermoscud zit erop!! 't is wel lekker warm! In het begin voelt het wel wat opgesloten maar eigenlijk kan je elk moment er met je benen eronderuit! En dit zonder geklapper of tocht tijdens het rijden! (heb vanmorgen de proefrit heel fout in m'n pyjamabroek gedaan! maar echt geen kou of tocht!haha)! Het enige waar ik nog niet uit ben is het tanken.... maar ook dat gaan we beleven! misschien is het wel een idee om thuis te tanken met een grote 20/30 liter jerrycan en een hevelpomp.... voorlopig gaat t best lekker van huis naar werk en vice versa

1463164_460444027398430_1097361909_n.jpg


1464709_460444090731757_127316880_n.jpg
 
Klinkt prachtig maar ik krijg de indruk dat het ze niet zo betrouwbaar zijn ondanks de levens lange garantie als dit al je 3e paar is en je de regelaar er tussen uit laat of heb ik het mis? 😎

De Gerbing handschoenen zijn prijzig, het is maar de vraag wat dat zegt over de levensduur. 'Levenslange' garantie is een duidelijk pluspunt, echter geldt alleen voor problemen in de handschoen. Het geeft toch een stukje extra zekerheid. Ik vind het in de winter een hele fijne handschoen. Ik gebruik de handschoen in de periode van oktober tot april. Daarbuiten gebruik ik zomer handschoenen.

Mogelijk zijn de aansluitdraden in de handschoenen een zwak punt.
Ik heb ook een paar keer het aansluitsnoer naar de handschoen vervangen, die kost slechts 10 Euro, ik heb 1 extra liggen voor het geval dat (valt niet onder de Gerbing garantie). De kabel die op de accu is aansloten is nog steeds van de eerste set, geen problemen mee.

Bij de derde set, die ik op dit moment in gebruik heb, zat een temperatuur regelaar (4 standen), die van mij was in iedergeval prul, die was zo stuk (geen garantie). Op een bepaald moment knapte de zekering in de accu kabel een paar keer. Ik heb er een iets zwaardere zekering ingezet, bij de Gerbing handschoenen worden diverse zekeringen in verschillende stroomsterktes meegeleverd. Op het bepaald moment werd 1 handschoen niet meer warm.

Ik heb deze regelaar nog nagemeten op mijn werk.
1 kant werkte nog, maar aan de andere kant kon ik geen signaal/stroom meten, Aan de kant die nog wel werkte, zag ik dat de regelaar de stroom niet in 4 stappen veranderd, maar pulseert op de maximale stroom, de frequentie hangt af van een van de 4 standen. Mogelijk zorgden die stroompieken er voor dat bij mij de zekering er een paar keer uit vloog. Dus maar weer het normale aansluit snoer gebruikt.

Gelukkig is de PCX125 relatief goedkoop in aanschaf en het gebruik en gaat gelukkig niet zo snel stuk :)
 
Evt. de bagage ruimte onder de buddyzit modden naar benzine tank, hoef je ook niet te hevelen. Dan heb je een goede actieradius ;)

Dit is wel een briljant idee!! misschien een projectje voor na de andere vario! Zit toch meer en meer aan een J Costa te denken... heb in middels al heel veel filmpjes gezien en stukken gelezen ben er bijna uit, zal van de week eens naar de Waerd motors gaan in doorn die hebben er net ff meer ervaring mee als Doornekamp eens kijken of die me kunnen overtuigen... want ben dik tevreden met het acceleratie vermogen zou alleen graag net ff harder kunnen (en niet meer tegen de toerenbegrenzer te lopen bij 90/95 op de teller)
En ik zou graag duidelijk hebben wat een andere uitlaat gaat doen (behalve mooi van rvs zijn), een zwaar/ hard geluid is niet interessant, weet dat bij een 2takt het een wereld van verschil kan maken qua vermogen. dit zal bij een 4takt volgens mij nihil zijn. vanavond nog even wat inlezen over uitlaten en kan ik mijn vragen/wensen lijstje gaan vormen.

de 20e staat er een mooie rit naar 't hoofdkantoor(van mijn werkgever) op t programma (van Nijkerk naar Culemborg) hoop dit al met een andere vario te doen wanneer dit t geval is zal de heenweg over de snelweg gaan en terug via Beusichem, Wijk bij Duurstede Doorn en zo naar huis. Maar mocht ik dan nog origineel zijn, dan zal de heen weg ook binnen door worden! Volgens mij is het wel een erg mooi ritje!
 
@dirkdewild1984

Ja voor tanken wel de thermoscud even naar voren rollen (tenminste als bij jou brommert de tankdop ook in de tunnel zit.
Je kunt met de thermoscud ook opgerold rijden, er zitten aan beide zijde 2 riempjes om dat
te bewerkstelligen.... heb dat een paar keer geprobeerd maar dat vond ik niet echt geweldig.

En nu de ham vraag:
Ben je er ook zo onder gekropen met het zadel flapje naar binnen geslagen of heb je de "garnalen vissertje aan de kust met eb" act opgevoerd? :X

p.s.
Je kan er ook zonder dat een ander het in de gaten heeft
zo'n klein Thai's vrouwtje onder kwijt *O* 8-)
 
Laatst bewerkt:
@dirkdewild1984

Ja voor tanken wel de thermoscud even naar voren rollen (tenminste als bij jou brommert de tankdop ook in de tunnel zit.
Je kunt met de thermoscud ook opgerold rijden, er zitten aan beide zijde 2 riempjes om dat
te bewerkstelligen.... heb dat een paar keer geprobeerd maar dat vond ik niet echt geweldig.

En nu de ham vraag:
Ben je er ook zo onder gekropen met het zadel flapje naar binnen geslagen of heb je de "garnalen vissertje aan de kust met eb" act opgevoerd? :X

p.s.
Je kan er ook zonder dat een ander het in de gaten heeft
zo'n klein Thai's vrouwtje onder kwijt *O* 8-)

had 'm naar voren geslagen! maar heb al wel indegaten dat t bij regen wel prettig is om de garnalen visser acht op te voeren omdat het Thaise vrouwtje anders toch wel nat regent!!haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan