Honda PCX 125/150cc deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja kweet niet ik rij met gore-text jas en broekie en dan gewoon van huis uit nadat ik ben gaan zitten die flap naar binnen slaan , daarna sla ik het zijkantje even op, en kan madam Thai er zo tussen jumpen.
En garnalen lust ik eigenlijk wel, dus toch maar goed dat er garnalenvissertjes bestaan :)

Cheers WE Jan *D
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor t eerst met 't scootertje droog van huis naar werk en terug gereden! Wat een heerlijke gooi en smijt fiets is t zeg! Ik ben ben ik bang bijna helemaal verkocht! Wat gaaf zeg een motorscooter veel prettiger (lees comfortabeler) dan een 'echte' motorfiets! Denk dan ook dat er van de zomer wel een zware pret scooter bij gaat komen! Inplaats van een allroad toerfiets!
Woensdag op naar Doorn ben er denk ik aardig uit dat t een J Costa vario gaat worden! Ga ook gelijk eens kijken naar al t andere moois waar ik eerder nooit naar keek en direct voorbij liep!
 
Na verkoop van mijn oude scooter, mijn allroad en mijn oldtimer heb ik nu alleen de PCX 150 als tweewieler ter beschikking. Het weekend met de vrouw op pad geweest, maar de achtervering kwam toch wel erg te kort. Vooral het doorslaan op gaten in de weg viel niet lekker. Maar ik had het al gelezen op dit forum dus geen verassing hier. Maar goed, er komt toch een nieuwe allroad voor de lange trips dus blijf met plezier de PCX inzetten voor de korte ritjes en tripjes.

Nadat ik het stuur flink naar voren heb gezet zit ik veel beter en stuur je veel actiever. Na 400km lijkt het motortje ook losser en kan je aardig vlot doorrijden. Windbescherming blijft wel gering maar goed ook daar geen verassing voor zo'n compact model. Misschien toch de hoge ruit maar nemen en winterbandjes kan ik de winter net wat comfortabeler doorkomen. Verder top!
 
Altijd leuk om weer zulke blije verhalen te horen over de kleine honda :)
En lange ritten zijn juist met de kleine 2wieler een échte beleving.

Lekker van genieten mensen,vele veilige en fijne km's gewenst :)
 
Rijd nu al sinds de introductie van de pcx in 2010 probleemloos, never storingen gehad, nu 9000 op de teller. enige wat ik bespeur is dat soms de start/stop niet meer zo correct werkt maar dit heeft volgens mij te maken met mijn rijpositie en het activeren van het knopje onder het zadel, als ik meer naar voren ga zitten werkt die wel meteen. Zeer tevreden over givi voorruit en tucano handmoffen, sinds kort nieuwe achterband citygrip michelin ook aanrader zelfs over gladde putdeksels en nat wegdek. Gewoon een heel goed product, ik vind hem zelf op de snelweg goed mee komen maar dan wel op de spitsstrook hè en niet gaan inhalen en niet bij harde wind. Gebruik hem elke dag voor mijn werk, rijd het hele jaar door.
 
Sta ik net in Doorn, na eerst ff lekker broodjes voor de middag gehaald te hebben bij de buren. Krijg ik te horen dat het begrenzer probleempje wel opgelost word door een J Costa vario, maar dat deze maar ongeveer 16000km mee gaat.... :( Nou ik ga het ervaren zaterdag ochtend laat ik 'm er als het goed is onderzetten *O* ! En we gaan het dan meemaken ach voor 0,008125€ per kilometer wil ik t wel ff aanzien! zeker als het het rijplezier nóg meer verhoogd! :]
 
Sta ik net in Doorn, na eerst ff lekker broodjes voor de middag gehaald te hebben bij de buren. Krijg ik te horen dat het begrenzer probleempje wel opgelost word door een J Costa vario, maar dat deze maar ongeveer 16000km mee gaat.... :( Nou ik ga het ervaren zaterdag ochtend laat ik 'm er als het goed is onderzetten *O* ! En we gaan het dan meemaken ach voor 0,008125€ per kilometer wil ik t wel ff aanzien! zeker als het het rijplezier nóg meer verhoogd! :]

Ik weet niet hoe hij aan de 16000 komt.
Je zult na zoveel km zeker de stiften van de vario moeten controleren / checken. Ze zijn wat slijtage gevoeliger dan de rollen. Geen paniek! :P
 
....Ik weet niet hoe hij aan de 16000 komt....
Het was wel ongeveer de afstand die ik (met mijn YP400) reed met de J.Costa voordat ie ernstig ging groeven; aan de andere, originele poeliehelft mankeerde toen nog niets.

Dat van die stiften klopt ook, een J.Costa vraagt meer onderhoud en kent ook meer problemen als stiften die blijven hangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mij wel het volgende af;
Hoe gaat dat dan de begrenzing oplossen?
Wat doet zo'n andere vario met het verbruik van de PCX?

Ik rij vooralsnog 1:45 met mijn PCX150.. toch wel lekker gevoel.
De max snelheid is krap 115km/u maar het is zelden dat ik dat ook echt rij.
 
Bij mij is het verbruik gelijk gebleven en de topsnelheid gestegen van 104 naar 118-126 met wind en weg mee en 108-112 met flink wind tegen.

Ga voor de Dr Pulley, goedkoop en hoge kwaliteit. Maksor scooterparts kan deze leveren. (ff googelen)
 
Ik weet niet hoe hij aan de 16000 komt.
Je zult na zoveel km zeker de stiften van de vario moeten controleren / checken. Ze zijn wat slijtage gevoeliger dan de rollen. Geen paniek! :P


Hij wist mij te vertellen dat hij de J Costa er bij een man uit Amersfoort na 16000km uitgehaald had en de originele weer had terug gezet omdat je J Costa helemaal op was.

Was jij dit toevallig Bert? Of rijden er meer rond in Amersfoort? Echt veel rijden er hier in de buurt niet(Nijkerk)ben de enige geloof ik!
 
Wat doet zo'n andere vario met het verbruik van de PCX?

Ik rij vooralsnog 1:45 met mijn PCX150.. toch wel lekker gevoel.

Ik reed zo ongeveer 1:40 toen het nog warmer was maar nu kom ik net aan 1:36. En dan rijd ik bijna nooit vol gas. Meestal 80 km wegen.

Kun je nog iets afstellen om het verbruik te verlagen of zit dat allemaal in het injectiesysteem en kun je daar niets aan doen?
Of misschien moet er toch een grotere kuip op om de stroomlijn te verbeteren!
 
Ik reed zo ongeveer 1:40 toen het nog warmer was maar nu kom ik net aan 1:36. En dan rijd ik bijna nooit vol gas. Meestal 80 km wegen.

Kun je nog iets afstellen om het verbruik te verlagen of zit dat allemaal in het injectiesysteem en kun je daar niets aan doen?
Of misschien moet er toch een grotere kuip op om de stroomlijn te verbeteren!
Ik zit normaal ook op 1:40 gemiddeld maar nu is het ook hoger. Dat komt mede door de temperatuur en de harde wind van de afgelopen tijd. Dat kost nou eenmaal meer brandstof.
 
Zo de J Costa zit er op!! En wat een winst zeg!! van 92 op de teller met wind tegen naar bijna 110 met wind tegen op de teller :] !! eerder werd ik ingehaald door vrachtauto's of kon ik ze krap voor blijven maar nu..... ik heb er zelfs 1 ingehaald :9~ !!! puur voor de fun en omdat het kan! haha *O* happy happy!! *O*
 
Zo de J Costa zit er op!! En wat een winst zeg!! van 92 op de teller met wind tegen naar bijna 110 met wind tegen op de teller :] !! eerder werd ik ingehaald door vrachtauto's of kon ik ze krap voor blijven maar nu..... ik heb er zelfs 1 ingehaald :9~ !!! puur voor de fun en omdat het kan! haha *O* happy happy!! *O*

Met originele uitlaat?
 
Ook ik heb bandjes die standaard op de PCX zaten (IRC SS 560-R) maar vervangen. Ik ging voor de CityGrip's maar werd door de motorzaak overtuigd om voor de Dunlop ScootSmart's te kiezen. En ik moet zeggen, na inrijden een hele fijne band, stevig met veel grip, ook vanmorgen in de kou en met vocht op de weg. Mooie all-season band.

Wordt steeds enthousiaster over het PCX'je, zeker nu je ook echt schuin door de bocht kan als de weg niet kurkdroog is en het motortje lekker los komt. Nu nog de 1000KM beurt dan kunnen de registers volledig open :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan