Honda PCX 125/150cc deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
SJah met de originele uitlaat!! Een andere uitlaat geeft maar minimale winst. Eens kijken hoe de originele zich houd deze winter als hij erg bruin word kan er altijd nog rvs op!

Ik heb die van mij pas gedemonteerd (5 minuten werk), geschuurd en met hittebestendige lak opnieuw gespoten. Klein klusje wat zorgt voor een langere levensduur. Wellicht om de 2 jaar herhalen.
 
Zo de J Costa zit er op!! En wat een winst zeg!! van 92 op de teller met wind tegen naar bijna 110 met wind tegen op de teller :] !! eerder werd ik ingehaald door vrachtauto's of kon ik ze krap voor blijven maar nu..... ik heb er zelfs 1 ingehaald :9~ !!! puur voor de fun en omdat het kan! haha *O* happy happy!! *O*


Beter! Weet je al wat hij wind mee doet?
 
Ook ik heb bandjes die standaard op de PCX zaten (IRC SS 560-R) maar vervangen. Ik ging voor de CityGrip's maar werd door de motorzaak overtuigd om voor de Dunlop ScootSmart's te kiezen. En ik moet zeggen, na inrijden een hele fijne band, stevig met veel grip, ook vanmorgen in de kou en met vocht op de weg. Mooie all-season band.

Wordt steeds enthousiaster over het PCX'je, zeker nu je ook echt schuin door de bocht kan als de weg niet kurkdroog is en het motortje lekker los komt. Nu nog de 1000KM beurt dan kunnen de registers volledig open :P

Heb ook een scootsmart achterop liggen. Al een hele verbetering tov de originele, maar pas op als het echt nat ligt. bij rechtsaf slaan aan kruispunten ben ik ondertussen al 4x beginnen driften :P moet wel zeggen dat ik dit enkel heb sinds dat ik de polini vario heb
 
Heb de Duitse versie (met een andere kaft), maar was wel iets meer kwijt. Is overigens wel erg overzichtelijk met veel 3D-tekeningen.

Ga binnenkort de kleppen stellen en was benieuwd of er nog originele manieren zijn om de scooter was hoger te zetten. Er zijn hefplateaus te koop, maar heb geen ruimte om dit te stallen.
 
SJah met de originele uitlaat!! Een andere uitlaat geeft maar minimale winst. Eens kijken hoe de originele zich houd deze winter als hij erg bruin word kan er altijd nog rvs op!

Anders ff een spuitbus mat zwart bij de action kopen kost wel €1,75 en een keer per 2 mnd een dun laagje op een warme uitlaat spuiten en hij is als nieuw :]
 
Heb ook een scootsmart achterop liggen. Al een hele verbetering tov de originele, maar pas op als het echt nat ligt. bij rechtsaf slaan aan kruispunten ben ik ondertussen al 4x beginnen driften :P moet wel zeggen dat ik dit enkel heb sinds dat ik de polini vario heb

Dat driften ken ik deed mijne ook met de originele band en vario... Eerste keer had ik echt een oops momentje maar daarna was het wel grappig ook! Maar ik ben erg benieuwd naar de prestaties van de polini vario tegenover de orginele, vooral qua snelheid en verbruik!
 
Laatst bewerkt:
Verbruik is hetzelfde gebleven, tenzij je enkel snelweg doet is het ietsje meer. Maarja, dan gaan we zagen over eurocentjes ;) topsnelheid ligt rond de 118 op teller. Genoeg om vlotjes op de autosnelweg te rijden voor mij. Vrachtwagens kan je moeiteloos voorbij met een snelheidsverschil van 10-15kmh
 
full


jemigdepemig..
 
Adri die 13 gram er al onder? of eventueel die 18 gram met de 1mm ring?

Ja de 13 grams zit er nu twee dagen onder. Trekt wat harder, ook naar de top maar die blijft schommelen tussen de 108 en 122 afhankelijk van omstandigheden. Hij trekt dus niet zoals ik had gehoopt vlot naar de 118 om die vervolgens goed vast te houden. Heb nu wel even een dip bij vol gas optrekken, vrijwel direct na wegrijden. De 14 grams vond ik net wat prettiger denk ik, maar ik geef het nog even tijd om te wennen als je het goed vindt.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen voor het eerst een PCX 150 gespot,mooi ding maar wat een klein onderkruipsel is dat !
Echt geen gezicht als je groter als 1.60 bent :N
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen voor het eerst een PCX 150 gespot,mooi ding maar wat een klein onderkruipsel is dat !
Echt geen gezicht als je groter als 1.60 bent :N

Het is inderdaad net een scootertje. Ik sta op mijn werk geparkeerd naast een BMW 1200 en een Ducati Monster en dat ziet er niet uit. Als ik dan opstap en weg rij met mijn 1.95 m lengte ziet het er vast wel interessant uit.
 
Met een windscherm erop (wel dat van Givi, de rest is lelijk :+ ) valt dat al goed mee vind ik. Hij deelt zn wielen, en vast meer dan dat, met de Vision 50/100 dus het zal altijd deels een brommer blijven.
 
Oeps, ben 1.85.

Ervaar de PCX niet als erg klein. Is wel erg handzaam en heeft een kleine draaicirkel. Verdomt makkelijk om de scooter in de garage te draaien. Verder kan ik maar niet wennen aan het minimale benzineverbruik. Kan voor Euro 6.55 205.3km rijden.

Vind zelf de grotere scooters erg groot, niet alleen qua afmetingen, maar ook qua gewicht. Diverse scooters gaan dik over de 200kg. Is toch een behoorlijk gewicht. Wel kan ik de vormgeving van een aantal maxi-scooters, bijv. de Tmax of de BMW waarderen.

Gelukkig verschillen we allemaal van smaak, waardoor de wereld geen eenheidsworst is.
 
Laatst bewerkt:
Oeps, ben 1.85.

Ervaar de PCX niet als erg klein. Is wel erg handzaam en heeft een kleine draaicirkel. Verdomt makkelijk om de scooter in de garage te draaien. Verder kan ik maar niet wennen aan het minimale benzineverbruik. Kan voor Euro 6.55 205.3km rijden.

Vind zelf de grotere scooters erg groot, niet alleen qua afmetingen, maar ook qua gewicht. Diverse scooters gaan dik over de 200kg. Is toch een behoorlijk gewicht. Wel kan ik de vormgeving van een aantal maxi-scooters, bijv. de Tmax of de BMW waarderen.

Gelukkig verschillen we allemaal van smaak, waardoor de wereld geen eenheidsworst is.

Ik ben ook 1.85, en ervaar de pcx ook niet als klein.. weet alleen niet hoe andere mensen mij zien op m'n pcx.. misschien lijkt hij wel heel klein :9 , alleen ik vind het wel jammer.. als je 80km/u rijd dat de wind makkelijk grip heeft op de scooter.. bij mij gaat hij dan altijd slingeren etc. Dit rijd zeker niet prettig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan