Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Beetje dorstig inderdaad. Maar die problemen met de verlichting zijn verdwenen?
Was dat nu een kwestie van de polen van de batterij reinigen?
Voorlopig nog geen actie ondernomen. Blijkbaar was't zijn dagje niet. Laatste 300 km geen lichtuitval meer gehad.
 
Wieldy ;
Na al een 300km gereden te hebben vind ik dat de Forza soepeler rijd ,ook aangenamere vering dan de SH , meer motorgevoel en aan toeren aan een max van een 75 km/u een 3.1l op 100 , gewoon gemengd met snelheden van 50 tot 120km /u een 3.6l/100km. Moet wel zeggen dat hij iets meer windgevoelig is dan de SH en tanken ging ook makkelijker bij de SH bovenaan onder het zadel . Geeft momenteel een kilometer radius van 370 km aan met volle tank maar dat moet ik nog ondervinden
👻
 
Wieldy ;
Na al een 300km gereden te hebben vind ik dat de Forza soepeler rijd ,ook aangenamere vering dan de SH , meer motorgevoel en aan toeren aan een max van een 75 km/u een 3.1l op 100 , gewoon gemengd met snelheden van 50 tot 120km /u een 3.6l/100km. Moet wel zeggen dat hij iets meer windgevoelig is dan de SH en tanken ging ook makkelijker bij de SH bovenaan onder het zadel . Geeft momenteel een kilometer radius van 370 km aan met volle tank maar dat moet ik nog ondervinden
👻
kojak58
Ik begrijp dat je nu een Forza 350 rijdt? Ik denk dat wij ongeveer dezelfde rijstijl hebben en in de bijlage tref je het gebruik van mijn Forza aan in 2021. Ik vind nog altijd de SH350 een leuke scooter maar daar zit een kleine tank in en ook nog eens op de verkeerde plek. Hoeveel km. reed jij op een tank van de SH350?
 

Bijlagen

  • Benzineverbruik Honda Forza.pdf
    11,8 KB · Weergaven: 37
kojak58
Ik begrijp dat je nu een Forza 350 rijdt? Ik denk dat wij ongeveer dezelfde rijstijl hebben en in de bijlage tref je het gebruik van mijn Forza aan in 2021. Ik vind nog altijd de SH350 een leuke scooter maar daar zit een kleine tank in en ook nog eens op de verkeerde plek. Hoeveel km. reed jij op een tank van de SH350?
Ik heb je tankdata bekeken. Indrukwekkend goed: 2,9 l/100km (1 op 34,5) gemiddeld.
Met mijn Beverly 300 zit ik nu gemiddeld na 12.000km op 3,14 l/100km of 1 op 31,9 en dat vind ik al heel netjes, maar jij blijft met je Forza 350 onder de 3. Sterk.
 
Ik heb je tankdata bekeken. Indrukwekkend goed: 2,9 l/100km (1 op 34,5) gemiddeld.
Met mijn Beverly 300 zit ik nu gemiddeld na 12.000km op 3,14 l/100km of 1 op 31,9 en dat vind ik al heel netjes, maar jij blijft met je Forza 350 onder de 3. Sterk.
In de verre omtrek van mijn woonplaats (Salland Twente, Achterhoek) is het voornamelijk 60km per uur, provinciale weg max. 80 km per uur. Een enkele keer pak ik de A1 ( max 100km/uur) maar die is hier levensgevaarlijk. Vrachtwagens rijden er dik over de 90km per uur en halen elkaar ook nog eens in. Ik blijf dan meestal maar uiterst rechts rijden op een veilige plek ( de Forza haalt daar 40km per liter 😂). Ik heb in principe een te grote motorscooter gekocht. Vandaar dat ik gecharmeerd was van de SH350 maar de Beverly 300 past mij denk ik beter.
 
Ik heb je tankdata bekeken. Indrukwekkend goed: 2,9 l/100km (1 op 34,5) gemiddeld.
Met mijn Beverly 300 zit ik nu gemiddeld na 12.000km op 3,14 l/100km of 1 op 31,9 en dat vind ik al heel netjes, maar jij blijft met je Forza 350 onder de 3. Sterk.
Reed SH300i'16 en rij nu Forza 300i'20 ;)
 
In de verre omtrek van mijn woonplaats (Salland Twente, Achterhoek) is het voornamelijk 60km per uur, provinciale weg max. 80 km per uur. Een enkele keer pak ik de A1 ( max 100km/uur) maar die is hier levensgevaarlijk. Vrachtwagens rijden er dik over de 90km per uur en halen elkaar ook nog eens in. Ik blijf dan meestal maar uiterst rechts rijden op een veilige plek ( de Forza haalt daar 40km per liter 😂). Ik heb in principe een te grote motorscooter gekocht. Vandaar dat ik gecharmeerd was van de SH350 maar de Beverly 300 past mij denk ik beter.
De wegen die ik met de Beverly neem zijn ook meestal 50 of 70, soms eens 90, en ik ga er zelden of nooit mee de snelweg op. Redelijk vergelijkbaar lijkt me. En voor dat soort wegen is de Beverly 300 uitstekend geschikt, dat vind ik toch. Een heel vlot ding in dat snelheidsbereik.
En het gevoel van snelheid is veel intenser dan met de auto zodat ik mij ook minder stoor aan al die 50 en 70 onzin die ik overal steeds vaker tegenkom. Een nieuwe ziekte is trouwens de 30 onzin. Lijkt zich al even snel te verspreiden als dat omikron-virus
 
Rustig hiero.. (bij de puntjes parade..?)..

ik zag dat de Honda nog steeds te koop staat.. had verwacht dat die toch wel al weg zou zijn,..
Mn SV is verdwenen van het net.. maar bij de RDW geen overschrijving zichtbaar 🤷🏻‍♂️

Het kuipwerk van de ADV ligt inmiddels bij de spuiter; word deels metallic rood en rood parelmoer zwart 👌🏻
 
er had iemand gereageerd voor de afmetingen van mijn zomer scherm maar vind dat nergens meer terug
 
Toch een fijne luxe als er weinig te melden valt en onze SH`s het perfect doen.
Toch weer een genot om met dit weer te kunnen rijden :]
 
Toch een fijne luxe als er weinig te melden valt en onze SH`s het perfect doen.
Toch weer een genot om met dit weer te kunnen rijden :]
Klopt helemaal. Vanmiddag lekker wezen rijden. De Sh350 had 2 maanden stil gestaan. Startknop induwen en gelijk aanslaan, zoals het hoort.
 
Jammer voor mij van het goeie weer; gezien de kuipdelen van de ADV bij de spuiter zijn.. aan de andere kant zat andere dingen te doen en met die 2,48 euro de liter (98) word je ook niet blij.. Gelukkig loop de ADV 1 op 25..
 
Hallo ik ben me aan het inlezen op het sh 300 i

ik heb sinds 7 januari ook een sh300i uit 2019 aangeschaft
Ik heb de motorscooter voor de fun aangeschaft ,maar met de huidige benzine prijzen heb ik hem al meerdere keren gepakt (3 keer zuiniger als mijn auto)
ik heb een snorscooter en met het vooruitzicht op Helmpflicht dacht ik dat gezeik als je te snel rijdt en een wok krijgt en toch een scooter wil ,dan ook een die een beetje van de plaats af komt, dus de keuze was een Honda sh300i airforce dit omdat ik vanwege mijn lengte niet op veel scooters pas (en HONDA liefhebber ben)

ik woon in Limburg en heb ook een Honda Varadero van 2007
ook een Honda dus 😉

buldozer je hebt een pb van mij
 
Jammer voor mij van het goeie weer; gezien de kuipdelen van de ADV bij de spuiter zijn.. aan de andere kant zat andere dingen te doen en met die 2,48 euro de liter (98) word je ook niet blij.. Gelukkig loop de ADV 1 op 25..
En van die 2,48 gaat 1,72 naar de staat (69% van de brandstofprijs is louter belasting / accijns).. Best schandalig veel, begint behoorlijk op diefstal te lijken 🙄
 
En van die 2,48 gaat 1,72 naar de staat (69% van de brandstofprijs is louter belasting / accijns).. Best schandalig veel, begint behoorlijk op diefstal te lijken 🙄
Het lijkt er niet op, het is diefstal.
Je kunt op woensdag (weliswaar symbolisch want de gemeenteraad, maar toch) laten zien dat je het niet met dat geteisem eens bent.
€2,50 voor een liter wat je over hebt vd €5,- toen je het verdiende.
Je betaald voor een liter benzine €4,24 van je bruto salaris.
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt wel veel.
De max prijzen bij ons in BE:
- E10 RON 95: 1,951
- E5 RON 98: 2,023
Scheelt voor E5 bijna een halve Euro.
Officieel tarief van de aardolieproducten | FOD Economie
Hoeveel accijns wordt er in NL geheven?
De prijzen waar wij over spraken was euro95..
In NL kennen we 3 belastingen op benzine: BTW, Accijns en voorraad belasting. Voorraad belasting zijn niet prijsgebonden 'opcenten', daar zit oa ons beroemde 'kwartje van Kok' in verwerkt. Het totaal van belastingen is 69%
In NL zijn we echt kampioen belastingen.. Grr
 
Terug
Bovenaan Onderaan