Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ja en je had toch een behoorlijke voorraad. Het ziet er naar uit dat die Duitse webwinkel geen fysieke winkel heeft. Als dat wel zo is laat maar iets weten dan zal ik een lading halen.

Die voorraad begon flink op te raken. Ik heb nu hele voorraad van hun opgekocht (10L waarvan 4L in backorder).
Kan ik onder de huidige omstandigheden ruim 8000km mee rijden, als ik niet snel het motorblok reviseer. -O-
 
Die rvs plaatjes die aan de orginele blokken zitten geklemd kan je over zetten op de aliex blokken, het nut van die plaatjes heb ik nog nooit ontdekt, ik doe er altijd kopervet op en op de randen van de remcilinder.

Die plaatjes zijn er volgens mij om na het remmen weer wat ruimte tussen blokje en cylinder te krijgen. En zo de remtang wat te lossen. Als het niets zou doen, zouden ze bij Nissin/Honda dat plaatje er wel afbezuinigd hebben. :Y
 
Geeft niet, ik heb er inmiddels al zo'n 8500 km opstaan, en hij bevalt mij prima. De eerste 3 jaar blijf ik er zeker nog op doorrijden.

Meer heb je in principe ook niet nodig. Maar goed, dit is het SH-topic, dus ik ga niet verder offtopic. :+ Veel plezier met de XMAX!
 
Die plaatjes zijn er volgens mij om na het remmen weer wat ruimte tussen blokje en cylinder te krijgen. En zo de remtang wat te lossen. Als het niets zou doen, zouden ze bij Nissin/Honda dat plaatje er wel afbezuinigd hebben. :Y
Uitleg hier;
 
:N

:Y

Deze brit weet in zijn volle emotie correct uit te leggen waarom er géén vet thuis hoort in een remsysteem.
Actie op 6 mnuut 46..

Hij heeft het over vet en dan denk normaal vet wat met de warmte tijdens sterk remmen dun en vloeibaar wordt en dat gebeurd niet met kopervet of ceramicvet die tot 1200 graden kan hebben, dan zijn de remschijven ook kersenrood met 1200 graden, dat heb ik nog nooit gezien.
Ik blijf het temperatuur bestendige vet gewoon gebruiken tussen pads en remcilinder.
 
Hij heeft het over vet en dan denk normaal vet wat met de warmte tijdens sterk remmen dun en vloeibaar wordt en dat gebeurd niet met kopervet of ceramicvet die tot 1200 graden kan hebben, dan zijn de remschijven ook kersenrood met 1200 graden, dat heb ik nog nooit gezien.
Ik blijf het temperatuur bestendige vet gewoon gebruiken tussen pads en remcilinder.
Nee hij gebruikt echt de term copper grease.
Maar waarom wil je dat er tussen hebben? Tegen piepen heb je dus shims; dat heeft meer voordelen dan vet, blijft geen vuil aan hangen en er is minder warmte overdracht.
 
Laatst bewerkt:
Nee hij gebruikt echt de term copper grease.
Maar waarom wil je dat er tussen hebben? Tegen piepen heb je dus shims; dat heeft meer voordelen dan vet, blijft geen vuil aan hangen en er is minder warmte overdracht.
Buiten het eventuele piepen heb je rvs shims en een rem cilinder van staal denk ik dus kan er roest ertussen ontstaan en dan help kopervet ook. Tenzij de rem cilinder ook van rvs is wat ik niet denk.
 
Hallo allemaal,
Sinds een paar maanden heb ik een SH300 uit 2009.
Gekocht bij een dealer met garantie, en er zou het nodige onderhoud gepleegd worden.
Bij controle bleek er nauwelijks onderhoud gepleegd te zijn, dus inmiddels zelf het 1 en ander vervangen.
Afgelopen weekend een Malossi MHR vario geplaatst (vanwege het enthousiasme van Bulldozer), en het rijdt super!
Heb de bijgeleverde witte veer nog niet gemonteerd, maar na contact met Bulldozer ga ik dit op korte termijn doen.

Ik ben erg blij met dit forum en met mijn SH300.
Je hebt blijkbaar toch wel al de nodige ervaring met scooters of motorfietsen in het algemeen, dat je daar al direct begint aan te sleutelen.
 
Veel ervaring qua sleutelen heb ik niet, maar ben er niet echt bang voor.
Met betrekking tot de SH300 heb ik al veel aan dit forum gehad.
Zodat ik de bougie en luchtfilter heb vervangen, en ook de riem en (dus) vario.
Inmiddels heb ik een dop 41 binnen voor de witte veer die geleverd werd bij de Malossi MHR.
En wacht nu de komst af van nieuwe koppelingsschoentjes.
Gemakshalve ga ik er van uit dat de montage mij ook weer gaat lukken.
En heb een aantekening gemaakt, dat ik het cvt filter reinig, en de lagers van de koppeling in het vet zet.
 
Veel ervaring qua sleutelen heb ik niet, maar ben er niet echt bang voor.
Met betrekking tot de SH300 heb ik al veel aan dit forum gehad.
Zodat ik de bougie en luchtfilter heb vervangen, en ook de riem en (dus) vario.
Inmiddels heb ik een dop 41 binnen voor de witte veer die geleverd werd bij de Malossi MHR.
En wacht nu de komst af van nieuwe koppelingsschoentjes.
Gemakshalve ga ik er van uit dat de montage mij ook weer gaat lukken.
En heb een aantekening gemaakt, dat ik het cvt filter reinig, en de lagers van de koppeling in het vet zet.
Let je wel op dat de koppeling een grote sterke veer heeft en als je de grote 41mm moer verwijderd de zaak uit elkaar springt als je geen tooltje zoals deze koppeling tool gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip over de koppeling tool.
Ik zou graag weten waar deze te bestellen is?
2 andere modellen zie ik op het web voor respectievelijk 32 en 50 euro.
Dat mag wat minder zijn...
 
Veel ervaring qua sleutelen heb ik niet, maar ben er niet echt bang voor.
Met betrekking tot de SH300 heb ik al veel aan dit forum gehad.
Zodat ik de bougie en luchtfilter heb vervangen, en ook de riem en (dus) vario.
Inmiddels heb ik een dop 41 binnen voor de witte veer die geleverd werd bij de Malossi MHR.
En wacht nu de komst af van nieuwe koppelingsschoentjes.
Gemakshalve ga ik er van uit dat de montage mij ook weer gaat lukken.
En heb een aantekening gemaakt, dat ik het cvt filter reinig, en de lagers van de koppeling in het vet zet.

Op “joetoeb” kun je veel interessante leuke filmpjes zien voor de sh sleutelaar/liefhebber. Die kun je vinden als je bv zoekt op sh300 repair of Honda sh300 repair clutch. Gewoon proberen.

 
Bedankt voor de tip over de koppeling tool.
Ik zou graag weten waar deze te bestellen is?
2 andere modellen zie ik op het web voor respectievelijk 32 en 50 euro.
Dat mag wat minder zijn...
Zie het zelfgemaakte hulpstuk van Bulldozer, elders op deze site. Twee lijmklemmen erbij en hop, je kunt het zelf doen
 
Ik zal de lijmklemmen in gedachten houden, en anders mijn vrouw vragen even behulpzaam te zijn.
Dan kan ik tegendruk geven, terwijl zij de moer verder los draait.
 
Op de grond leggen, met beide voeten op de rand drukken en met een flinke bahco draai je die moer er zo af. Ik heb ook wel zo'n grote dop maar gebruik um niet.
 
Bedankt voor de tip over de koppeling tool.
Ik zou graag weten waar deze te bestellen is?
2 andere modellen zie ik op het web voor respectievelijk 32 en 50 euro.
Dat mag wat minder zijn...
Het Honda nummer is 07LME-GZ40201 en heet Compressor clutch maar schrik niet kost tussen de 170 en 200 euro.
Je kan simpel met wat ijzer en draadeind (M10) zelf ook zoiets maken.
De mijne ziet er zo uit:
Waarbij de lip aan de zijkant is voor hem in de bankschroef te klemmen zodat je de moer door het gat kan bereiken met dop en momentsleutel. ( 79 Nm )
En die 3 nokken bij het ronde gat voor de moer zijn om de koppeling vast te houden met los en vast draaien v/d moer.

Misschien zou deze ook wel aan te passen zijn aan de SH300. van de ebay
 
Laatst bewerkt:
Mischien dat deze vraag al een paar keer gesteld is (ben te lam om goed te zoeken), maar hoe zit het nou met lange mensen op een SH300i vs SH150i. Ik heb vandaag op een SH150i gezeten en dat gaat hem niet worden..
Zit er nou veel verschil in de SH300i vs SH150I?
Ik ben zelf 1,97 met motorlaarsmaat 46.
 
Terug
Bovenaan Onderaan