Ik rij nu ook al sedert begin 2016 met m'n SH300 ; heb bijna 12000 Km , en heb ook het originele windscherm van de SH300 maar ik kan er niet echter overheen kijken , ik kijk erdoor maar heb hier geen last van , integendeel , ik zit pefekt uit de windstream .
Thanks man...mijn stofhoezen moeten vernieuwd (foutje van meneer Honda), na maaaaaanden zijn ze eindelijk binnen.De voorvork zit volgens mij (en het grote sleutelboek) inderdaad alleen vast met 4 bouten.
Thanks man...mijn stofhoezen moeten vernieuwd (foutje van meneer Honda), na maaaaaanden zijn ze eindelijk binnen.
[afbeelding]
Nee lekken doet hij niet, maar een stofhoes moet veel rotzooi tegenhouden...hij zit echt rondom vol met scheurtjes..het zit me niet lekker, en tja klusje van niks denk ik...mits de stofkering er gemakkelijk uit wil...Maar lekt ie dan, als dit niet het geval is, dan zou ik het lekker zo laten. Honda scooters uit de jaren 2005 en tot heden hadden dit ook al, dat bij Honda nu pas het kwartje is gevallen !!! Maar beter laat dan nooit. Het is te hopen dat de degene, die dit jaar een nieuwe scooter hebben gekocht, voorzien zijn van de gemodificeerde stofhoezen.
Was ik nog vergeten te melden, maar een bijkomend voordeel van een scooter boven een "echte" motor is dat je niet meer hoeft te zwaaien. Ben toch aardig wat "echte" motorrijders tegen gekomen vrijdag en zaterdag maar niet 1 x hoeven zwaaien. Heerlijk!
Dat ken ik zelf ook eerlijk gezegt als ik rondrijd op mijn Xmax250.
Ze zwaaien zelden terug of zwaaien helemaal niet.
Vind het dan wel weer vreemd dat zodra ik op mijn andere motor rondrijd, ze dan wel weer zwaaien.
Alsof een motorscooter ondergewaardeert is.
Dat vind ik dan eigenlijk wel weer jammer.
Vr gr
Heb vandaag een 2016 BMW C 650 Sport gekocht voor mijn dagelijkse vervoer hier in Los Angeles. Tweedehands met 1960 mijl op de teller, zo goed als nieuw nog. Meteen 90 km op de overvolle snelwegen terug naar huis kunnen toeren. Honda scooters zijn hier wel maar niet wat ik zocht, de 300 SHi bijvoorbeeld wordt niet verkocht. De BMW heeft 60 PK uit de twee-cylinder en ofschoon het ding ook 250 kg weegt merk je die power wel. Topsnelheid van 180 km/u dus dat gaat wel. Voorlopig dus geen Honda 300 avonturen meer; ik heb hem nog wel maar hij staat in de schuur in Frankrijk te wachten op betere tijden.
~Dickcb schreef op 08 maart 2018 @ 20:23:[/b
Nee lekken doet hij niet, maar een stofhoes moet veel rotzooi tegenhouden...hij zit echt rondom vol met scheurtjes..het zit me niet lekker, en tja klusje van niks denk ik...mits de stofkering er gemakkelijk uit wil...
Vind het wel een slechte zaak van Honda...(nog geen 4500 km)
Ja, een scooter heeft nu eenmaal doorgaans maar 1 cylinder, en ‘echte’ motorrijders rijden er met wel 2 of 4 of zelfs 6 cylinders.Motorscooter wordt gezien als onderaan beginnen.
Zeker mee eens..het word de eerst volgende klus aan de SH...Honda geeft geen thuis in het verhaal.Ik zou ze echt zsm vervangen, stof en zand mogen niet in de poot komen, die slijt daardoor snel.
Ze zijn makelijk te wisselen als je de poten eruit hebt. Denk om de verf van je poot en chroomwerk bij verwijderen hstofhoes.
Verder goed in het vet zetten bij het monteren van de nieuwe hoezen. Ik zou dit wel aankaarten bij Honda, ook al los je het zelf op.
Nee, een bak is niet van belang. Het gaat er om of je een benzinetank tussen je knieen geklemd hebt tijdens het rijden. Een chopper heeft dat ook. Precies een type motorfiets waar ik echt helemaal niks om geef. Doe mij dan liever maar een ondergewaardeerde, praktische scooter. Maar ja....smaken zijn smaken.Het gaat er dus om of je motor een versnellingsbak heeft.
Edit: Ik had een CBF600 voor het zwaaien, ik heb hem maar weggedaan...
Thanks man...mijn stofhoezen moeten vernieuwd (foutje van meneer Honda), na maaaaaanden zijn ze eindelijk binnen.
[afbeelding]