Die modellen die je noemt zijn inderdaad zuinig, ik heb weleens een nieuwe sh 150 gekocht, die haalde vaak de 1 op 30 niet alleen als je heel rustig reed dan kwam 1 op 34 uit de bus, maar volgas wat wel nodig is met dat ding 1 op 29.Honda timmert toch behoorlijk aan de weg qua zuinigheid. Mijn PCX-je, de NC/NX750,
de CBR500 zijn modellen waarvan ik weet dat deze geen grootverbruikers zijn. Alles valt of staat natuurlijk met de rechterhand.
Als dezelfde strategie bij de SH wordt toegepast, kan deze aan bovenstaand rijtje worden toegevoegd.
Ik zal bij de volgende tankbeurt eens kijken wat het verbruik is. Kan de tank nu precies zo vullen als hij was. Er zit trouwens wel een grote afwijking in de snelheidsmeter van de sh en de gps. Als ik gps precies 100km rij dan staat de teller al op 110. Was bij mijn vorige sh300 niet. Toen bijna geen afwijking.
Bij mijn model 2008 is er een verschil van ongeveer 2km/u en gereden km's gps; 134,8km en scooter teller; 135.6km dus ook geen groot verschil , laatst ritje gedaan en 1l op 30km gereden (niet boven de 110 geweest )met de "winter"ruit er op
Shit! Ik had een vespa moeten hebben...
Filmpje:
mijn Scarabeo 300 rijdt in de winter met een niet rustige rijstijl 1 op 30, en bij 20 Celsius graden 1 op 32 a 32,5 en bij een toertocht met snelle motoren 1 op 34.Koud weer zorgt voor een iets langere opwarmperiode van het blok. Verder maakt het verbruik dan toch niet uit t.o.v. een 20 graden situatie?
Gearbox olie 75w90 heeft de zelfde dikte als 10 w 40 motorolie, zover ik weet.En dan maakt het volgens mijn ook uit of je er 10W40 (advies Honda) in gooit of 75W90.
Klopt!Gearbox olie 75w90 heeft de zelfde dikte als 10 w 40 motorolie, zover ik weet.