Kees Vetje
MF veteraan
Ook de GL5 tandwielolie van MPM gebruiktIk heb nooit Repsol in mijn SH gegooid. Altijd MPM en dat ging goed. Wat voor bedrijf MPM is? Geen idee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ook de GL5 tandwielolie van MPM gebruiktIk heb nooit Repsol in mijn SH gegooid. Altijd MPM en dat ging goed. Wat voor bedrijf MPM is? Geen idee.
Ik heb wel de transmissie olie van repsol erin zitten 80w90 gl5 . En motor olie de orginele 10w30mb van honda .mpm ken ik wel maar of dat een gerenomeerd merk is weet ik niet maar uiteindelijk moeten ze allemaal aan bepaalde eisen en normen voldoen. Welke mpm olie is dat dan?Ik heb nooit Repsol in mijn SH gegooid. Altijd MPM en dat ging goed. Wat voor bedrijf MPM is? Geen idee.
Hoe zit het nou? Honda vult zijn motoren vanaf de fabriek met Repsol als ik de verhalen moet geloven. Is wat hier als originele olie wordt omschreven, ook Repsol?
Het 500cc/Moto Gp Honda fabrieksteam wordt al 25 jaar gesponsord door Repsol. Er is toen een overeenkomst gesloten om alle nieuwe motorfietsen die de Hondafabriek verlaten, met Repsol af te vullen. Nooit gehoord dat dit later weer ongedaan zou zijn gemaakt. Wel een lastig verhaal ondertussen, want Honda heeft meerdere fabrieken. Maar goed, hoe dan ook, ze doen er geen troep in bij eerste montage.zolang je er niet bijstaat bij het afvullen in de fabriek, kunnen anderen (motorzaken vooral) achteraf van alles zeggen over wat voor olie er inzit (meestal de olie waar ze zelf goed aan kunnen komen)
Wat ik wel weet is dat Honda zijn eigen 10w30mb olie voorschrijft, en daar is niets over bekend hoe Honda daar aan komt...
Ik houd jullie op de hoogte over de ervaring met Motul volsynh. 10w30mb, nu nog km’s maken....
Het 500cc/Moto Gp Honda fabrieksteam wordt al 25 jaar gesponsord door Repsol. Er is toen een overeenkomst gesloten om alle nieuwe motorfietsen die de Hondafabriek verlaten, met Repsol af te vullen. Nooit gehoord dat dit later weer ongedaan zou zijn gemaakt. Wel een lastig verhaal ondertussen, want Honda heeft meerdere fabrieken. Maar goed, hoe dan ook, ze doen er geen troep in bij eerste montage.
Bedankt voor de uitgebreide informatie denk indd dat dat de beste oplossing is ivm het dagelijks rijden op de sh300 . Ga hier zeker mijn voordeel mee doen ps heb toevallig mijn oren laten uitspuiten afgelopen vrijdagNog even gekeken of ze er daadwerkelijk staan, want vorig jaar ben ik niet geweest op de beurs, omdat het jaar daarvoor echt was tegengevallen...
Maar ze zijn er;
Expo Match MOTORbeurs Utrecht 2020
expomatch.motorbeursutrecht.nl
Edit; de prijs staat er zelfs bij! 99 euro inclusief een flacon reiniging middel..
De SH300 is voor mij de eerste motor waarop ik geen oordopjes meer draag. Ik heb er een Givi Airflow scherm opzetten, en zit daardoor niet meer in de wind. Met m'n Schuberth C3 helm (zelf met open vizier) is er helemaal geen ruis, met m'n goedkope jet helm is het zelfs op de snelweg prima te doen. Dus je zou evt. ook daar die 120 euro aan uit kunnen geven, scheelt je ook een hoop gepriegel elke keer.Een heel andere vraag ? Iemand ervaringen met gehoorbescherming ? Heb een nieuwe helm gekocht een shark evo 2 maar merk dat ik op de sh300 meer last heb van windruisgeluid met deze helm ten op zichte van de oude systeemhelm van lazer . Maar de helm bied wel uitkomsten zowel integraal als jethelm in 1 en niet meer die windvanger als je je systeemhelm openklapt fijn zonnevizier erin en pinlock systeem alleen wat meer geluid die door komt .
BedanktOk man succes ermee
Ja dat zou indd kunnen maar zoals je ziet beschik ik al over een airflow scherm van givi en had er met mijn vorige helm dan ook weinig problemen mee, totdat ik mijn nieuwe shark evo 2 heb hele fijne helm alleen heb ik nu dus wel last van de wind ook met scherm omhoog . Nu moet ik wel zeggen dat ik ook 1.98 ben en er dus misschien hoger uit kom dan de gemiddelde sh300 rijderDe SH300 is voor mij de eerste motor waarop ik geen oordopjes meer draag. Ik heb er een Givi Airflow scherm opzetten, en zit daardoor niet meer in de wind. Met m'n Schuberth C3 helm (zelf met open vizier) is er helemaal geen ruis, met m'n goedkope jet helm is het zelfs op de snelweg prima te doen. Dus je zou evt. ook daar die 120 euro aan uit kunnen geven, scheelt je ook een hoop gepriegel elke keer.
Ah ja, dan heb je niet zoveel aan mijn tip Dan zul je idd net in de 'vuile' luchtstroom zitten met de helm.Ja dat zou indd kunnen maar zoals je ziet beschik ik al over een airflow scherm van givi en had er met mijn vorige helm dan ook weinig problemen mee, totdat ik mijn nieuwe shark evo 2 heb hele fijne helm alleen heb ik nu dus wel last van de wind ook met scherm omhoog . Nu moet ik wel zeggen dat ik ook 1.98 ben en er dus misschien hoger uit kom dan de gemiddelde sh300 rijder
Dat vermoed ik indd ook maar waardeer je tip tochAh ja, dan heb je niet zoveel aan mijn tip Dan zul je idd net in de 'vuile' luchtstroom zitten met de helm.
Net per toeval op een site terecht gekomen waar ze de orginele 10w30 mb honda olie verkopen . En daar stond als codenaam bij vermeld REPSOL 10W30 MB zou de olie van honda dan gewoon REPSOL zijn ?
Ja dat zou indd kunnen maar zoals je ziet beschik ik al over een airflow scherm van givi en had er met mijn vorige helm dan ook weinig problemen mee, totdat ik mijn nieuwe shark evo 2 heb hele fijne helm alleen heb ik nu dus wel last van de wind ook met scherm omhoog . Nu moet ik wel zeggen dat ik ook 1.98 ben en er dus misschien hoger uit kom dan de gemiddelde sh300 rijder
Dat ligt aan het bouwjaar. De eerste jaargangen konden 18.000 km met de snaar doen. Binnen een jaar of twee. De snaar droogt natuurlijk op den duur uit.Weet iemand hoeveel KM's een snaar ongeveer moet meegaan? Heb nu nog maar 6k op de teller, maar de overbrenging begint zo nu en dan bij versnelling slip geluiden te maken. Lijkt me vrij snel, hoewel mogelijk te verklaren door mijn vele dagelijkse stoplicht sprintjes in Rotterdam.
wat versta je onder slipgeluiden? en als de riem daadwerkelijk slipt merk je dat natuurlijk ook met je acceleratie met optrekken heb je gevoel dat je niet voorruit komt in het begin totdat het geluid weg is en dan doorpakt kan natuurlijk ook de koppeling zijn die slipt.Weet iemand hoeveel KM's een snaar ongeveer moet meegaan? Heb nu nog maar 6k op de teller, maar de overbrenging begint zo nu en dan bij versnelling slip geluiden te maken. Lijkt me vrij snel, hoewel mogelijk te verklaren door mijn vele dagelijkse stoplicht sprintjes in Rotterdam.