Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Roest wegscheuren en zorgen dat het oppervlak egaal is. Dan nieuw ventiel erin en het het plekje waar die op de velg aansluit een dotje bandenvet erop.
Precies dat! Fijn schuurpapiertje tot het vlak is, vers ventiel is soepel, dicht gewoon af waar hij voor gemaakt is en kwakje bandenvet helpt om alles lekker op zijn plaats te krijgen.
 
Enige tijd geleden schreef ik hier over mijn remlicht die het niet deed. Het lampje was prima in orde dus daar lag het niet aan. Wat dingen doorgemeten was ook prima. Het was de remlichtschakelaar van de achterrem. Na montage deed de achterrem het weer maar toen deed de voorrem het niet🤣 Daar ook de remlichtdchakelaar van vervangen. Nu werkt alles gelukkig weer. De gene die de post deed van de remlichschakelaar thnx nogmaals👍 (scheelde wel een stuk)
Goed van je om te laten weten wat je probleem heeft opgelost.

Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat 2 remlichtschakelaars het ongeveer tegelijkertijd laten afweten.
 
Goed van je om te laten weten wat je probleem heeft opgelost.

Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat 2 remlichtschakelaars het ongeveer tegelijkertijd laten afweten.
Ja vond ik ook heel raar. Ze staan wel verbonden met elkaar dus wellicht mee te maken
 
Ja vond ik ook heel raar. Ze staan wel verbonden met elkaar dus wellicht mee te maken
Ik heb met de Dylan ook zoiets geks, remlicht bleef branden, wat WD40 erin gespoten en nu werkt linker gezamenlijke remhendel 100% en bij de rechter hendel blijft remlicht branden, als ik dan vervolgens de linker hendel inknijp gaat het wel uit.
 
Je hebt 2 puntjes als goed is waar op ieder een stekkertje op zit. Die even omwisselen
Maakt niks uit. Het is een simpele contact/geen contact schakelaar. Draden omwisselen doet niks. Maakt geen bal uit of de spanning op de ene pin naar binnen komt of andersom.
Sowieso heel onverstandig om zomaar draden te wisselen als je niet weet wat je precies doet. Moet je eens proberen bij de ecu. 8)7

Bij een niet werkende remlicht schakelaar kan je alleen proberen de pin die ingeduwd wordt gangbaar te maken of de hele schakelaar vervangen.
 
Maakt niks uit. Het is een simpele contact/geen contact schakelaar. Draden omwisselen doet niks. Maakt geen bal uit of de spanning op de ene pin naar binnen komt of andersom.
Sowieso heel onverstandig om zomaar draden te wisselen als je niet weet wat je precies doet. Moet je eens proberen bij de ecu. 8)7

Bij een niet werkende remlicht schakelaar kan je alleen proberen de pin die ingeduwd wordt gangbaar te maken of de hele schakelaar vervangen.
Bij mij deed die het wel de linker remlichtschakelaar draden verwisselen bleef remlicht branden
 
De Sh300 heeft het combined brake system van Honda. Heeft niks met de werking van de schakelaars te maken. Deze lopen beiden op een apart circuit, los van elkaar. Zodat ook het remlicht brandt als je slechts met een remhendel remt.
 
Dat ligt een beetje aan het bouwjaar, de eerdere modellen hebben inderdaad vanaf de voorste remklauw een leiding naar achter lopen.. maar mijn SH die ik had die had het wel gescheiden van elkaar..
 
Ik heb met de Dylan ook zoiets geks, remlicht bleef branden, wat WD40 erin gespoten en nu werkt linker gezamenlijke remhendel 100% en bij de rechter hendel blijft remlicht branden, als ik dan vervolgens de linker hendel inknijp gaat het wel uit.
Dus als je de linker remhendel inknijpt, dan gaat het remlicht uit?
Of bedoel je dat als je die inknijpt en dan terug lost, dat dan het remlicht uitgaat.
 
Dik 15cm ingekort best goed gelukt. Hij is niet heeeeelemaal recht alleen als je het weet valt dit op. Dit ga ik fixen met een fijne korrel. Als ik nu goed rechtop ga zitten kijk ik er net overheen nu zie ik met regen nog tenminste wat.
 

Bijlagen

  • IMG-20231025-WA0013.jpeg
    IMG-20231025-WA0013.jpeg
    303,9 KB · Weergaven: 1
Dus als je de linker remhendel inknijpt, dan gaat het remlicht uit?
Of bedoel je dat als je die inknijpt en dan terug lost, dat dan het remlicht uitgaat.
Het laatste, links werkt dus altijd goed, rechts gaat bij remmen wel aan maar niet uit, als ik daarna links even kort intrek en los is het wel uit.
 
Een kennis heeft zijn Sh 300 ingeruild en een NC 750 X aangeschaft :?
Hij heeft nog wat ongebruikte onderdelen liggen en heeft me gevraagd deze hier te koop te zetten.
De nieuwprijzen staan tussen haakjes.
- nieuwe Bando riem (€ 85)
- set nieuwe Bando rollen 18 gram (€ 15)
- nieuwe FCC koppelingsbel (€ 65)
Allemaal 3 made in Japan, dus kwaliteitsspul en vergelijkbaar met origineel.
Verder nog een HiFlow oliefilter (€ 10)


In totaal voor een waarde van € 175, mag nu weg voor € 110, verzendingkosten vanuit België inbegrepen.
De originele koppeling heeft hij voortijdig vervangen, de gebruikte originele krijg je er gratis bij.
Liefst in één koop, kan eventueel ook apart, maar dan wordt het verzenden relatief duur (€ 10).

20231023_175127[1].jpg20231023_175149[1].jpg20231023_175238[1].jpg20231023_175251.jpg
20231023_175807[1].jpg



20231023_175858[1].jpg20231023_175836[1].jpg

20231023_175645[1].jpg20231023_175718[1].jpg
20231023_175702[1].jpg
 

Bijlagen

  • 20231023_175807[1].jpg
    20231023_175807[1].jpg
    180,6 KB · Weergaven: 2
Inderdaad, als ik een NC zou kopen, moet deze ook DCT hebben.
Ik dacht zelfs dat je ze nieuw niet zonder kunt aanschaffen, maar volgens de website van Honda is dit wel het geval.
 
Inderdaad, als ik een NC zou kopen, moet deze ook DCT hebben.
Ik dacht zelfs dat je ze nieuw niet zonder kunt aanschaffen, maar volgens de website van Honda is dit wel het geval.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze wat probleempjes hebben met de dct met starten etc
 
Het laatste, links werkt dus altijd goed, rechts gaat bij remmen wel aan maar niet uit, als ik daarna links even kort intrek en los is het wel uit.
Dat is vreemd.
Ik zou verwachten dat beide remhendels simpel werken en parallel het remlicht bedienen. Trek je één van beide aan dan gaat het remlicht aan en laat je die los dan zou dat uit moeten gaan. Trek je beide aan dan gaat het remlicht aan en als je ze één voor één loslaat gaat het remlicht uit als je de laatste van de 2 lost.
Maar dus bij jou zou het dan zo zijn als je ze beide aantrekt:
- los je eerst de linkse en dan de rechtse -> dan blijft het remlicht branden
- los je eerst de rechtse en dan de linkse -> dan gaat het remlicht uit
Is dat echt zo?
 
Dat is vreemd.
Ik zou verwachten dat beide remhendels simpel werken en parallel het remlicht bedienen. Trek je één van beide aan dan gaat het remlicht aan en laat je die los dan zou dat uit moeten gaan. Trek je beide aan dan gaat het remlicht aan en als je ze één voor één loslaat gaat het remlicht uit als je de laatste van de 2 lost.
Maar dus bij jou zou het dan zo zijn als je ze beide aantrekt:
- los je eerst de linkse en dan de rechtse -> dan blijft het remlicht branden
- los je eerst de rechtse en dan de linkse -> dan gaat het remlicht uit
Is dat echt zo?
Ja klopt!
 
Dik 15cm ingekort best goed gelukt. Hij is niet heeeeelemaal recht alleen als je het weet valt dit op. Dit ga ik fixen met een fijne korrel. Als ik nu goed rechtop ga zitten kijk ik er net overheen nu zie ik met regen nog tenminste wat.
Netjes! Je kan inderdaad net zo lang schuren totdat de rand helemaal glad is.
 
In welke bouwjaren zijn er veranderingen toegepast op de SH300? Kan er op het internet niet al te veel over vinden, het enige wat ik kan vinden is dat er vanaf 2015 euro4 opzit meen ik.

Kortom, welke veranderingen zijn er toegepast d0or de jaren heen en zijn er zwakke punten bij bepaalde bouwjaren?
 
Laatst bewerkt:
Van 2007 tot 2014 waren de wijzigingen minimaal, alleen iets andere velgen en vormgeving vanaf 2010.
Met het 2015 model kwam de Smartkey (starten en openen topkoffer), en weer andere velgen en vormgeving.
Vanaf toen kregen ze ook een ander (eenvoudiger) ABS, LED verlichting en 3 pk minder dankzij Euro 4.
Zwakke punten zijn er niet echt, alles hangt er vanaf hoe de scooter onderhouden werd.
Dit merk je echter pas als je (zelf) een onderhoud doet.
Groetjes, Patrick/GS
 
In welke bouwjaren zijn er veranderingen toegepast op de SH300? Kan er op het internet niet al te veel over vinden, het enige wat ik kan vinden is dat er vanaf 2015 euro4 opzit meen ik.

Kortom, welke veranderingen zijn er toegepast d0or de jaren heen en zijn er zwakke punten bij bepaalde bouwjaren?
Ik ben er inmiddels met mijn 2016 ook achter dat de schokbrekers achter anders zijn, dat heeft er ongetwijfeld mee te maken dat er meer bagageruimte onder de buddy kwijt kan, er past nu ook een helm in.
Verder is in ieder geval het scherm anders, en een nadeel is dat er in het kleine opbergvakje geen USB aansluiting meer zit, scheen oude model wel te hebben, je hebt enkel onder de buddy een 12 volt aansluiting die via contact geschakeld is, en waar je dus niet eens je accu mee op kan laden, wat fatsoenlijke aansluitpunten wordt mijn eerste winterklusje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan