Ga ik proberen thnx voor de tip.Vul een boterhamzakje en spuit daar een beetje contact cleaner in. Zodat het schakelaartje in de punt van het zakje kopje onder kan gaan. Leg dit een nachtje weg en waarschijnlijk doet ie het weer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ga ik proberen thnx voor de tip.Vul een boterhamzakje en spuit daar een beetje contact cleaner in. Zodat het schakelaartje in de punt van het zakje kopje onder kan gaan. Leg dit een nachtje weg en waarschijnlijk doet ie het weer.
Een cartridge/insert? Zegt me niets.Ja, dat klopt helemaal. Maar met dunnere olie wordt je lage frequentie demping ook zachter, hierdoor zal hij sneller duiken bij remmen. Een compromis is met dit simpele dempingssysteem niet goed te vinden omdat de stugheid van de demping erg snel oploopt met de frequentie. Hierdoor gaat op bv. kasseien de demping bijna op slot. Precies wat jij beschrijft.
Duurdere dempingssystemen hebben de hoge en lage frequentie demping gescheiden, een cartridge/insert doet dit ook.
Kan ik volgen, maar ben je qua betrouwbaarheid voor je achterbrug niet beter af met transmissieolie? Ook al kost je dat wat extra brandstof.Klopt. Komt omdat de spatsmering ook kracht en aandrijving kost. De tandwielen brengen het oliebad in beweging om zo spatsmering te creëren. Dunne olie is makkelijker in beweging te brengen.
Een cartridge/insert? Zegt me niets.
Kan je me daar wat meer over vertellen?
Ik heb deze gemonteerd:Een cartridge/insert? Zegt me niets.
Kan je me daar wat meer over vertellen?
Snap niet helemaal wat u bedoeld?Kan je hem niet weghalen en aansluiten via het remlicht?
De honda dylan werkt via het remlicht schakelaar, mijn vorige yamaha scooter ook
Pff... dat zijn nog eens prijzen. En dan heb je een stelknop op de voorvork waar je amper bij kan en nog steeds een slappe vork constructie met flexibel frame. Voor wat lol in de bergen zou ik iets anders dan een SH aanschaffen/hurenJe hebt idd verschillende setjes, andreani is wel de meest voorkomende voor de sh.
oOf het echt de moeite waard is ligt geheel aan jezelf, wel erg gaaf.
Andreani Misano Evo Adjustable Hydraulic Cartridges for Honda Sh300
Cartridge Gabel Honda SH 300 2007 Andreani Misano Evo hydraulisch Motorrad Fork | eBay
Wel erg mooi spul, maar als je dit er in zet moet je haast wel andere schokbrekers achter, remmen upgraden en gas in de bergen
OrgineelFerodo blokken of brembo?
Want?Orgineel
Ik vind ferodo ook niet echt heel goedkoop. Ik weet niet wat originele kosten. Originele zijn bij mij heel snel versleten geweestIk zou kijken naar welk merk voor origineel produceert. Grote kans dat dat merk en OE hetzelfde zijn, enkel OE duurder.
Bij mij zit er Ferodo op vanwege de prijs. Merk 0 verschil met originele... Of eigen wel, want de originele waren versleten.
Ik heb ze van dat merk voor 35e voor en achter ruim 70.Ferodo remblokken achter organisch FDB2212EF bij tenkateshop.com
0952212E
11.65 euro
Vind ik vrij goedkoop hoor.
Wel ff plaatjes controleren maar passen bij mij perfect.
Die zijn uit de betere slijtvastere matrialen gemaakt , en na verschillende merken geprobeerd te hebben kom je niet onder orginele uit als het om kwaliteit gaatWant?
Ik heb ze zojuist besteld 11,65€ idd. Hoeveel km ongeveer doe jij met een setje??Ik zou lekker voor de beste prijs kwaliteit verhouding gaan.
Ferodo Motorfiets Remblokken | Motoronderdelen | Tenkateshop.com
Voor 11.65 euro.
Honda SH300 2013 Remklauw achter - MSP
Voor 44 euro.
Kan niet geloven dat origineel 3.7x langer mee gaat dan die Ferodo. Misschien is de oe beter van kwaliteit, maar niet zoveel als dat het meer kost.
Daarbij kan je ook gesinterde aftermarket remblokken kopen, daarvan is de voering ook harder en slijtvaster, ook voor minder geld dan oe.
Het gaat om het matriaal dat gebruikt word in de sinters , daarin zul je degelijk verschil van matriaal zien . En uiteindelijk moet je schijf dat ook verduren die andere matrialen in die aftermarket blokjes. Maar goed zijn wel stuk goedkoperIk zou lekker voor de beste prijs kwaliteit verhouding gaan.
Ferodo Motorfiets Remblokken | Motoronderdelen | Tenkateshop.com
Voor 11.65 euro.
Honda SH300 2013 Remklauw achter - MSP
Voor 44 euro.
Kan niet geloven dat origineel 3.7x langer mee gaat dan die Ferodo. Misschien is de oe beter van kwaliteit, maar niet zoveel als dat het meer kost.
Daarbij kan je ook gesinterde aftermarket remblokken kopen, daarvan is de voering ook harder en slijtvaster, ook voor minder geld dan oe.
Originele zijn op na 8000km. Eens kijken of deze dat ook gaan halenHet gaat om het matriaal dat gebruikt word in de sinters , daarin zul je degelijk verschil van matriaal zien . En uiteindelijk moet je schijf dat ook verduren die andere matrialen in die aftermarket blokjes. Maar goed zijn wel stuk goedkoper
Klopt, maar dat is met originele remblokken ook zo. Zachter voering materiaal en je schijf gaat lang mee, andersom ook. OE is wel vaak wel een goed compromis.Het gaat om het matriaal dat gebruikt word in de sinters , daarin zul je degelijk verschil van matriaal zien . En uiteindelijk moet je schijf dat ook verduren die andere matrialen in die aftermarket blokjes. Maar goed zijn wel stuk goedkoper
Inmiddels rond de 5000km, en de remblokjes zijn nog als nieuw. Maar ik rem bijna nooit, rij enkel snelweg en zoveel mogelijk uitrollen. Zo kom ik ook aan dat lage verbruik.Ik heb ze zojuist besteld 11,65€ idd. Hoeveel km ongeveer doe jij met een setje??
Ik veel binnendoor vandaar 8000km. En aan de voorkant welk setje heb je daarin zitten want ze geven een aantal opties.Klopt, maar dat is met originele remblokken ook zo. Zachter voering materiaal en je schijf gaat lang mee, andersom ook. OE is wel vaak wel een goed compromis.
Inmiddels rond de 5000km, en de remblokjes zijn nog als nieuw. Maar ik rem bijna nooit, rij enkel snelweg en zoveel mogelijk uitrollen. Zo kom ik ook aan dat lage verbruik.
Dat wijst erop dat je koppeling niet mooi geleidelijk aangrijpt maar wat ze in het Engels "stick-slip" gedrag vertoont. Dus bij het vertrekken op het moment van koppelen onregelmatig afwisselt tussen koppelen en slippen.
Als je er bij het vertragen geen last van hebt dan ontkoppelt je koppeling normaal, dus geen probleem van een gebroken veer of zoiets in je koppeling.
Er is iets mis met de interactie van de wrijvingsschoenen in je koppeling en het koppelingshuis waar die schoenen op aangrijpen.
Heeft die al veel km gedaan en heb je het probleem al lang, of is dat pas recent opgedoken?