Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Kan je hem niet weghalen en aansluiten via het remlicht?

De honda dylan werkt via het remlicht schakelaar, mijn vorige yamaha scooter ook
 
Ja, dat klopt helemaal. Maar met dunnere olie wordt je lage frequentie demping ook zachter, hierdoor zal hij sneller duiken bij remmen. Een compromis is met dit simpele dempingssysteem niet goed te vinden omdat de stugheid van de demping erg snel oploopt met de frequentie. Hierdoor gaat op bv. kasseien de demping bijna op slot. Precies wat jij beschrijft.
Duurdere dempingssystemen hebben de hoge en lage frequentie demping gescheiden, een cartridge/insert doet dit ook.
Een cartridge/insert? Zegt me niets.
Kan je me daar wat meer over vertellen?
 
Klopt. Komt omdat de spatsmering ook kracht en aandrijving kost. De tandwielen brengen het oliebad in beweging om zo spatsmering te creëren. Dunne olie is makkelijker in beweging te brengen.
Kan ik volgen, maar ben je qua betrouwbaarheid voor je achterbrug niet beter af met transmissieolie? Ook al kost je dat wat extra brandstof.
 
Een cartridge/insert? Zegt me niets.
Kan je me daar wat meer over vertellen?

Inwendige demping constructie is anders. En soms zijn er cartridges te koop die je in een reguliere vork kunt plaatsen (een insert dus)

Reguliere vork met damping rod
IMG_0673.jpeg



Vork met cartrigde;
IMG_0674.jpeg
 
Je hebt idd verschillende setjes, andreani is wel de meest voorkomende voor de sh.
oOf het echt de moeite waard is ligt geheel aan jezelf, wel erg gaaf.

Andreani Misano Evo Adjustable Hydraulic Cartridges for Honda Sh300

Cartridge Gabel Honda SH 300 2007 Andreani Misano Evo hydraulisch Motorrad Fork | eBay

Wel erg mooi spul, maar als je dit er in zet moet je haast wel andere schokbrekers achter, remmen upgraden en gas in de bergen O-) :P
Pff... dat zijn nog eens prijzen. En dan heb je een stelknop op de voorvork waar je amper bij kan en nog steeds een slappe vork constructie met flexibel frame. Voor wat lol in de bergen zou ik iets anders dan een SH aanschaffen/huren ;)
 
Ik zou kijken naar welk merk voor origineel produceert. Grote kans dat dat merk en OE hetzelfde zijn, enkel OE duurder.

Bij mij zit er Ferodo op vanwege de prijs. Merk 0 verschil met originele... Of eigen wel, want de originele waren versleten.
 
Ik zou kijken naar welk merk voor origineel produceert. Grote kans dat dat merk en OE hetzelfde zijn, enkel OE duurder.

Bij mij zit er Ferodo op vanwege de prijs. Merk 0 verschil met originele... Of eigen wel, want de originele waren versleten.
Ik vind ferodo ook niet echt heel goedkoop. Ik weet niet wat originele kosten. Originele zijn bij mij heel snel versleten geweest
 
Ferodo remblokken achter organisch FDB2212EF bij tenkateshop.com
0952212E
11.65 euro

Vind ik vrij goedkoop hoor.
Wel ff plaatjes controleren maar passen bij mij perfect.
 
Ik zou lekker voor de beste prijs kwaliteit verhouding gaan.

Ferodo Motorfiets Remblokken | Motoronderdelen | Tenkateshop.com

Voor 11.65 euro.

Honda SH300 2013 Remklauw achter - MSP

Voor 44 euro.

Kan niet geloven dat origineel 3.7x langer mee gaat dan die Ferodo. Misschien is de oe beter van kwaliteit, maar niet zoveel als dat het meer kost.
Daarbij kan je ook gesinterde aftermarket remblokken kopen, daarvan is de voering ook harder en slijtvaster, ook voor minder geld dan oe.
Ik heb ze zojuist besteld 11,65€ idd. Hoeveel km ongeveer doe jij met een setje??
 
Ik zou lekker voor de beste prijs kwaliteit verhouding gaan.

Ferodo Motorfiets Remblokken | Motoronderdelen | Tenkateshop.com

Voor 11.65 euro.

Honda SH300 2013 Remklauw achter - MSP

Voor 44 euro.

Kan niet geloven dat origineel 3.7x langer mee gaat dan die Ferodo. Misschien is de oe beter van kwaliteit, maar niet zoveel als dat het meer kost.
Daarbij kan je ook gesinterde aftermarket remblokken kopen, daarvan is de voering ook harder en slijtvaster, ook voor minder geld dan oe.
Het gaat om het matriaal dat gebruikt word in de sinters , daarin zul je degelijk verschil van matriaal zien . En uiteindelijk moet je schijf dat ook verduren die andere matrialen in die aftermarket blokjes. Maar goed zijn wel stuk goedkoper 👌
 
Het gaat om het matriaal dat gebruikt word in de sinters , daarin zul je degelijk verschil van matriaal zien . En uiteindelijk moet je schijf dat ook verduren die andere matrialen in die aftermarket blokjes. Maar goed zijn wel stuk goedkoper 👌
Originele zijn op na 8000km. Eens kijken of deze dat ook gaan halen
 
Het gaat om het matriaal dat gebruikt word in de sinters , daarin zul je degelijk verschil van matriaal zien . En uiteindelijk moet je schijf dat ook verduren die andere matrialen in die aftermarket blokjes. Maar goed zijn wel stuk goedkoper 👌
Klopt, maar dat is met originele remblokken ook zo. Zachter voering materiaal en je schijf gaat lang mee, andersom ook. OE is wel vaak wel een goed compromis.

Ik heb ze zojuist besteld 11,65€ idd. Hoeveel km ongeveer doe jij met een setje??
Inmiddels rond de 5000km, en de remblokjes zijn nog als nieuw. Maar ik rem bijna nooit, rij enkel snelweg en zoveel mogelijk uitrollen. Zo kom ik ook aan dat lage verbruik.
 
Klopt, maar dat is met originele remblokken ook zo. Zachter voering materiaal en je schijf gaat lang mee, andersom ook. OE is wel vaak wel een goed compromis.


Inmiddels rond de 5000km, en de remblokjes zijn nog als nieuw. Maar ik rem bijna nooit, rij enkel snelweg en zoveel mogelijk uitrollen. Zo kom ik ook aan dat lage verbruik.
Ik veel binnendoor vandaar 8000km. En aan de voorkant welk setje heb je daarin zitten want ze geven een aantal opties.
 
Dat wijst erop dat je koppeling niet mooi geleidelijk aangrijpt maar wat ze in het Engels "stick-slip" gedrag vertoont. Dus bij het vertrekken op het moment van koppelen onregelmatig afwisselt tussen koppelen en slippen.
Als je er bij het vertragen geen last van hebt dan ontkoppelt je koppeling normaal, dus geen probleem van een gebroken veer of zoiets in je koppeling.

Er is iets mis met de interactie van de wrijvingsschoenen in je koppeling en het koppelingshuis waar die schoenen op aangrijpen.

Heeft die al veel km gedaan en heb je het probleem al lang, of is dat pas recent opgedoken?

Bedankt voor je uitgebreide bericht.
Rond de 11K staat erop. Heb hem tweedehands gekocht rond de 10K en toen had die er al last van. Maar na de beurt helaas niet opgelost. Wat ook zo gek is als je hem start als de motor koud is en je rijdt weg tussen de 0 en 20 km trilt die enorm met wegrijden. Dit verdwijnt per direct wanneer hij warm is of een stukje van ongeveer 1000 meter gereden heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan