Honda shadow 600 project

BobberB

Die hard MF'er
14 jul 2009
727
0
Zwolle
He allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum, ik ben 19 en ben sinds kort gek van motoren, vooral bobbers vind ik mooi.
Nu heb ik nog geen rijbewijs (ben wel bezig :P) maar ik heb al wel een project in de schuur staan.

K heb een honda shadow vt 600 gekocht, maar zoals die standaard is vind ik hem niet echt ''geweldig'' en aangezien het vakantie is en ik tijd zat heb, ben ik hem maar een beetje aan het veranderen.

zo was die toen ik hem kocht
full


Ik dacht misschien is het wel leuk om hier wat fotos te plaatsen van de veranderingen :)

als eerste heb ik er een ander stuur + risers opgezet en de sissybar eraf gehaald.

full

*stuur*

ook het achterspatbord moest er aan geloven :P die heb ik er eerst afgehaald om te zien of ik er een ander spatbord op kon plaatsen.
Toen heb ik bij ''een winkel in Opmeer'' (weet niet of ik namen mag noemen) een ander spatbord gekocht. Hiervoor moest ik eerst een beugel maken om hem vast te maken op het frame. Het is natuurlijk simpeler om het spatbord gewoon vast te lassen aan het frame, maar aangezien wij geen ''goed'' lasapparaat hebben, en ik wel is heb gehoord dat lassen aan je motor met alle kabels erin slecht kan zijn, moest er maar een beugel komen.

full


full


hiermee zit die aan 1 kant vast, hierna heb ik van een strip metaal een beugel gemaakt voor de achterkant en deze vervolgens vast gezet met wat vleugelmoeren (vind ik er wel cool uitzien :) )

full


hierna heb ik het oude spatbord is stukken gezaagd, en er eerst maar weer overheen gedaan.
full


Ik wil in de toekomst dat plastic k*t ding er helemaal af, om er een mooi springer zadel op te zetten, maarja dan moet ik eerst een oplossing bedenken voor alle elektronica dat onder het zadel zit en dan wordt blootgesteld aan de elementen :/ .... Tips iemand?

Als ik weer wat verander, komen er natuurlijk weer fotos.
 
hoi, als je dingen veranderd aan je fiets probeer dan netjes te werken.
De ronding van je beugel klopt niet met die van het spatbord, en boutjes (van verschillende lengtes allemaal -O- ) met een hele verzameling moertjes, staat ook niet echt netjes -O-

Verder gauw die torenflats risers er weer af. Een breed stuur staat wel gaaf, maar niet op deze manier.

Verder zou ik alle overbodige spullen er af halen, breed stuur er op (heb je al), andere uitlaten, en een side-mount aan de achterkant, verder heel de fiets matzwart spuiten :Y

Heb er ooit zo wel eens 1 zien rijden en die zag er best cool uit. :Y
 
Laatst bewerkt:
ja ik moet nog afstandsbusjes draaien, maar heb nu even geen draaibank tot me beschikking (vandaar de moertjes ;) ) en de risers kunnen niet veel lager volgens mij, want nu komen de handles al bijna tegen de tank aan....ik mag er nog niet op rijden, dus ik weet niet tot hoe ver ik moet kunnen sturen....misschien raken ze de tank dan nooit, kan altijd nog andere risers erop doen.

verf komt nog ja :P
 
Leuk als je een project in je hoofd hebt, maar net als bovenstaande als zei, het spatbord lijkt nie echt op een Bobber spatbord, hij hoort in de vorm van de band mee te lopen ook een stuk verder naar de zijkant.
Ook moet je de risers erafhalen en veel kortere erop zetten en dan een 45 cm hoge apenhanger stuur erop doen om al een beetje bobberlook te krijgen.
Het zadel gedeelte in zijn geheel eraf, zweefzadel erop (heb je al voor een 55 euro) zie harley spullen op marktplaats. Als je een mooi resultaat wilt hebben zul je er toch een beetje meer energie en geld in moeten stoppen, anders wordt het allemaal net niks.
En een "mooie" bobber brengt ook nog eens "mooi" geld op als ie netjes is gebouwd.
Hier wat voorbeelden.
Hopelijk veel suc6, want die zul je nodig hebben, k'zal je projectje blijven volgen. ;)
bobber.jpg

bobber1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Word wel wat moois! maar indd... die risers.... :o ! maar leuk dat je er zo mee bezig bent maar... zou je ipv een motor niet eerst je rijbewijs kunnen ''kopen''? lama overheen gelezen!

maare wel ff foto's blijven posten he!
 
Laatst bewerkt:

gelul, excusez le mot, bobber heeft niets persé met een ape te maken :) en al helemaal niet met chrome, toeters en bellen als een skull op je luchtfilter en een sixties style sissy for that matter, zweefzadel wel weer dan.
hd-349.jpg


enniewee, wat voor smaak wil TS nastreven?
Spatbord is te smal idd maar kan op zich best met twee vleugelmoertjes worden vastgezet, ben met je eens dat dat wel grappig is en bovendien eigenzinnigheid is het belangrijkste aan eigenbouw en niet namaken zoals 'het hoort'
 
Heb ffe vraagje, toen jij je orginele spatbord eraf haalde...heb jij toen nog wat weg geslepen? van het frame/subframe??
 
Doen waar je zelf zin in hebt. Er zijn geen regels die je precies vertellen wat kan en wat niet... Veel succes
 
Oke ben ik weer:P

Ik heb in de tussentijd me rijbewijs gehaald dus was meer aan het rijden dan aan het computeren haha.

Maar de motor is ook al wat verder (nog niet af hoor;))

Hier even wat fotos:

full


zadelpen erop gelast

full

Nieuw knippertje

full

achterspatbordje in de verf.

full

las geverfd, in zwart want de blauwe kleur is niet te krijgen.
 
Blauw is niet te krijgen, onzin want een erkend spuiter kan namelijk iedere kleur maken en bepalen door een computer. Ze kunnen tegenwoordig zelfs een verkleurde kleur verf maken, dus goedkoop smoesje. :P
En waarom een witte stroom kabel gebruikt voor de knipper, zwart valt amper op, en ik neem aan dat je de kabels nog netjes wegwerkt _O- Of was een stukje 12V draad nog te duur voor het project. :Y
 
Laatst bewerkt:
ja I know maar is mij veels te duur ;)

anyway hier nog wat fotos:

(zal wel ff keertje foto maken de zon schijnt :P

full

heb de spatbord bevestiging veranderd, zijn nu 2 losse metaal.

full

nog foto van de achterkant (ja hij is vies :P )

full

kenteken houder

full

tourtochtje :)

-B
 
Laatst bewerkt:
Oja, let op het ''''''zwarte'''''' kabeltje ;)

Voor deze zomer is die eerst even klaar. Dan kan ik er in ieder geval op rijden (daar gaat het natuurlijk om)

Als het straks winter word ga ik weer lekker aan de slag.

Op de wishlist staat oa nog een springer seat, misschien apehanger, en als mijn geldboompje in de winter ook bloeit alles straks in de paint. En omdat school straks weer begint kan ik misschien zelf nog wat leuke voetensteuntjes draaien.

-B
 
Vet man! word wel wat! denk dat de springer seat wel erg vet zal staan. (dit zadel vern*ukt je lijn een tikkie :o )

Knipperlichies zijn wel erg mooi opgelost, lekker old school! *O*

EN gefeliciteerd met je rijbewijs!!! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het de laatste tijd erg druk met school |( maar heb toch wel wat gedaan afgelopen tijd.
Ik heb samen met een vriend de hele kabelboom uitgedund(wat een feest was dat :P )

wat overbleef was een startknop en grootlichtschakelaar.
wirings.jpg


ook heb ik de ophanging van het achterspatbord aangepast, de oude wou ook niet goed samenwerken met de verf :P

fenderv.jpg


ook een ander zadel gescoord, ligt nog los maar het idee is duidelijk.
zadel1.jpg

zadel2p.jpg
 
oja deze was ik vergeten O-) ben ook een nieuw stuur aan het maken. heb even 2 tekeningen gemaakt. Laat maar weten welke bij jullie de voorkeur heeft :)

stuur2.jpg

stuur3.jpg


zijn beetje ruwe schetsen, maar vind het altijd welk makkelijk in zo'n programma dan kan je beetje zien waar je naartoe wilt.

tot nu heb ik dit
stuurtje.jpg


Ik denk dat ik het stuur nog iets smaller maak, er komen tenslotte geen controls op. Slechts handvatten en rem/koppeling
 
goed bezig!! Ik zou nog een keer goed kijken naar de side mount, de ophanging hiervan vraagt om af te breken, of ik zie het niet goed op de foto. Heb al zoveel side mounts op straat zien flikkeren en daarna maken ze een stevige side mount.
 
Ziet er goed uit! :Y Heb ej al side covers gevonden om je electra etc aan het oog te ontrekken? enn waar heb je dat spatbordje van gemaakt?

Ik wacht nog steeds op degene van wie ik een achterkantje zou over kopen...Die moet eerst kijken of hij het spatbord wat hij nu heeft passend kan maken....Enn aangezien hij niet vaak meer in lelystad is... ;(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan