Honda super Magna cali model

Magnapower

Rookie
11 jun 2023
11
3
Hallo!!

Ik ben nieuw op dit forum, en ben op zoek naar wat hulp.

Ik heb een Honda super Magna uit 87 over genomen, die slecht liep. Uitvallen tijdens het rijden. Dat is opgelost door de caberateurs (2keer) te demonteren en schoon te maken.

Nu is er een probleem met koude start. De motor wil dan enkel en alleen stationair op de choke draaien. Op een gegeven moment, vaak met wat pielepappen komt er plotseling leven in. Meestal gebeurd dit wanneer ik de benzine slang los haal en hier in blaas. Zodra die gaat kan ik er gerust lange stukken mee rijden.

De vlotter naalden lijken goed af te sluiten. En de vlotter hoogtes heb ik afgesteld op 7 a 7,5 mm.

Aangezien er een aardig vacuüm systeem op zit vermoed ik dat ik ergens iets verkeerd heb aangesloten.

Is er hier iemand die bekneisterd is met de cali super Magna en mij zijn gedachten gangen wil delen. Wellicht dat iemand met dezelfde motor nog wat foto’s heeft van de betreffende lucht, brandstof en vacuüm aansluitingen waarmee ik het allemaal is na kan lopen.
 
Een gaaf apparaat is het zeker. Ondertussen wel paar keer langere stukken mee gereden en het rijd als een tiet! Bedankt voor de tip ik zal hem is een bericht doen.

Ik heb een werkplaats handboek, en daar staat wel het eea in maar ik ben er niet met 100% zekerheid uit gekomen. Dacht met foto’s van een ander kan ik het nog is goed nalopen.

Ondertussen wel een brainfart gehad…. Wat er nu gebeurd is een nieuw probleem sinds eerste keer caberateurs reinigen.

Tijdens montage heb ik dus steeds weer, met m’n goede gedrag, de gas schuiven lichtjes ingevet met zuurvrije vaseline. Zo achteraf niet zo’n goed idee en het feit dat de schuiven zouden blijven hangen valt erg samen met de symptomen. En vaseline plakt niet zo veel meer als het eenmaal heet is.
 
Gasschuiven nergens mee smeren is totaal niet nodig .
Vacuüm slangen zitten er bij jou op voor de hele strenge milieu eisen van California en zijn voor hier totaal overbodig , met name dat deel wat er voor zorgd dat er nergens benzine dampen uit kunnen ontsnappen de enigste slang die wel belangrijk is , is diegene die je benzine kraan vrijgeeft
 
Ik heb je PB gelezen en ik heb er zelfs twee, die perfect lopen.
Er zit aan de linkerkant achter dat nep schildje waar bij jou Magna op staat en bij mij V45 een vacuumgestuurde klep en daarvan loopt een dun slangetje naar de inlaat van de voorste cilinder links.

De bedoeling is dat het vacum van de inlaat middels dat slangetje die klep opent en de vraag is of die klep voldoende open gaat.

Je kunt die klep overbruggen door een slang direct van de benzinekraan naar de carburateurs aan te sluiten en kijk dan of hij goed bliift lopen.

Er is overigens een groot Magna topic waar je terecht kunt: Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3
 
Hoi Han! Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat je de vacuum gestuurde benzine kraan bedoeld? Ik heb hier even mijn vermoedens bij gehad en om eea uit te sluiten heb ik deze al weg gehaald en betreffende dunne vacuüm slang afgedopt. Dit heeft geen verschil gemaakt. Heb deze er nu nog steeds af gelaten om het fout zoeken wat eenvoudiger te maken.

Ik heb vandaag meer en meer vermoedens gekregen dat de gas schuiven simpelweg niet omhoog komen door het beetje vaseline waar ik ze mee heb ingevet. Helaas nog geen tijd gehad om ze weer open te maken maar morgen denk ik wel en dan kom ik er hier weer op terug!
 
De membramen boven op de gas schuiven zagen er erg goed uit. Goed gezocht naar gaatjes of beschadigingen, en ook de binnenste montage ring goed bekeken. Ik zou ook denken dat wanneer hier iets mis mee is, dat dit altijd merkbaar zou zijn? Het hele bijzondere aan dit verhaal vind ik dat wanneer er echt temperatuur in het blok zit, dus niet net op bedrijfstemperatuur, ineens alles goed is. Wellicht dat door de spelingen etc er dan net iets meer vacuüm gecreëerd wordt ook.
 
Helaas, het leek succes te hebben gehad. Maar het zelfde fenomeen is toch weer terug gekomen.

Nog wel aan de gang weten te krijgen met wat remreiniger. Eenmaal even flink op toeren en dan ging die en reed verder hartstikke goed.

Vrees voor nog een schoonmaak beurtje van de caberateurs..
 
Ja zou je wel denken. Gisteren was die er zo mee aan de praat. Vandaag had ie er geen zin meer in.

Zal morgen eerst nog is de vacuüm aansluitingen afdoppen en nog is proberen om uit te sluiten dan ik ergens nog mijn vacuüm verlies. Zou lullig zijn als een van de vacuum klepjes het probleem blijkt te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan