Honda super magna v45 benzinelek

Vanpraat

Rookie
24 jul 2019
4
0
Ik heb een honda super magna v45 uit 1988. De aansluiting van de benzineslag op de carburateur lekt. Bij beweging van het slangetje begint of stopt het lekken. Wie kent dit probleem en weet hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt
 
Of de rubber o-ringetjes om de verbindingpijpjes uitgedroogd of het verbindingpijpje zelf gescheurd of een gare benzineslang of met te grote binnendiameter
 
gelukt trouwens , zit er nu ook mee
Heb je puur belangstelling, of heb je hetzelfde probleem?

Je zit namelijk in 2 topics met 2 verschillende problemen.
Bij de eerste lekt het bij de aansluiting van de benzineslang op de carb, en bij de tweede lijkt het uit de overloop/ontluchting van de carburateurs te stromen.

Welke van de 2 is jouw probleem?
 
Haal eerst eens het slangetje eraf. kijk of daar scheurtjes in zitten , beetje erin kneden en bewegen dan zie je het vanzelf.
Hoe lang zijn de carbs er niet afgeweest? heeft ie een tijd stil gestaan ? kan je makkelijk het pijpje eraf halen?
Het lijkt er een beetje op dat je denkt , ik post het en misschien is het dan weer dicht.
 
Haal eerst eens het slangetje eraf. kijk of daar scheurtjes in zitten , beetje erin kneden en bewegen dan zie je het vanzelf.
Hoe lang zijn de carbs er niet afgeweest? heeft ie een tijd stil gestaan ? kan je makkelijk het pijpje eraf halen?
Het lijkt er een beetje op dat je denkt , ik post het en misschien is het dan weer dicht.
Dit gebeurd inderdaad heel vaak spontaan _O-

Huhhh, pas geleden lekte het nog, en nu niet meer:?
En een week later wel weer.

De O-ringen hebben haarscheurtjes, en als ze uitgedroogd zijn gaan ze lekken.
Komt er benzine voorbij dan zwellen ze op en dichten ze opeens wel weer af.

Het ligt aan de temperatuur en hoeveel vloeistof zo'n rubber ring opgenomen heeft.

Hetzelfde geld voor de aansluiting van de 2 koelwaterpijpjes op het motorblok.
Haarscheurtjes door ouderdom, en de ene keer lekt het wat, en een paar dagen later weer niet8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan