Honda, Suzuki of Yamaha

fendo

Die hard MF'er
22 dec 2012
282
0
Spijkenisse
Hallo,
Ik wil begin mei een cruiser/chopper kopen.
Mijn budget is ong. € 5.000,00.
Ik twijfel tussen Yamaha 650 Dragstar (Classic), Honda 750 Shadow en Suzuki M800 Intruder.
Wil wel cardan.
Ik gebruik hem voornamelijk om in de stad, Rotterdam, wat boodschappen te doen en de weekenden ong. 100-150 km te toeren richting Gelderland, strand, Brabant enzo. Voornamelijk alleen.
Nu kan ik wel proefritjes maken maar ik kan natuurlijk niet naar een motorzaak om te vragen op 3 modellen een ritje te maken.
Ik heb voorn. 600cc gereden en een paar 750 cc. Ik denk dat ik de Dragstar dan te licht ga vinden. Maar de 1100 Dragstar gaat volgens mij boven mijn budget.
De Intruder lijkt mij een makkelijk handelbare fiets en de Shadow oogt heel log en lomp.
Iemand enig idee?
 
Waarom zou je niet proefritjes mogen maken? :? Ze willen wel verkopehoor, in deze tijd, dus een beetje zaak laat je heus wel proefrijden. Zijn ook 3 verschillende motoren, met alle 3 een eigen zit. Misschien zit de een wel helemaal niet lekker voor jou evind je de stuureigenschappen nhelemaal niks.

Proefrijden dus :Y
 
Ok. Zal proberen zoveel mogelijk proefritjes te maken. Desnoods bij verschillende zaken.
Wat ik wel altijd een mooie motor heb gevonden is de Yamaha Virago. Met de druppelvormige tank en uitwendige luchtfilter.
Maar als ik zo eens op internet kijk verliest die heel snel zijn waarde.
De Dragstar 1100 trekt mij inderdaad, maar moet dan even kijken of deze inderdaad te krijgen is voor dat geld.
Ik ben die ouwe zooi die ik tot nu toe heb gehad zat. (1986 t/m 1997 zo'n beetje).
 
Dragstar 1100 heb je echt wel voor dat geld volgens mij. Dat zou denk ik de motor van mij keuze zijn in dat rijtje.
Ik heb op de 650 Dragstar gezeten. Zit eigenlijk best wel laag.
De Shadow had een stuur wat op buizen zat en dus niet gesteld kan worden. als ik het stuur volledig uitdraaide moest ik naar voren leunen (korte armen denk ik).
De Intruder voelde best zwaar aan toen ik hem van de jiffy rechtop zette.
De Yamaha 1100 trekt mij het meest. Zal hier eens verder naar kijken.
Is deze een beetje handelbaar, ook in de stad?
 
Voor 5000e kan je een heel prachtige chopper kopen denk ik, de 1100 moet je wel vinden voor dat geld.
Ik heb mijn 650 voor een heel wat kleiner bedrag gekocht(bijna de helft) met garantie.
Bij lage snelheid zijn ze niet echt handelbaar, pas als je er wat vaart achter zet.
De grondspeling is ook niet bepaald om van te juichen maar dat is nu eenmaal zo bij choppers.
In ieder geval een genot om mee te rijden, dat wel.
 
Op marktplaats diverse dragstar 1100 te koop vanaf 4000 euro
Zou al ik jou was wel voor een wat zwaardere motor gaan rijd gewoon wat minder zenuwachtig

Grt Johan
 
Hangt er natuurlijk ook van af wat je mooi vindt en of je iets wil waar niet zo veel anderen mee rijden.
Ik ben begonnen met een Shadow 600 maar vond die zelf niet zo mooi ( stuur gebogen, valbaren, sissybar,...) Allemaal een beetje te hoog. Ik hou van een lage, strakke lijn.
Toen ben ik de Black Widow tegen gekomen en ik was verkocht.
Ziet er sportief uit en heeft toch wat karakter. Die originele spiegels heb ik er wel af gegooid en kleintjes onderaan het stuur gehangen. benadrukt nog eens die lage, strakke lijn.
Rijdt ook goed naar mijn mening al heb ik nog niet op veel andere dingen gereden.

Langs de andere kant zou ik dan weer wel enkele ingrijpende dingen willen veranderen mocht ik wat meer budget hebben.
 
Ik heb een keer een proefrit op een 750 Virago gemaakt en zat daar heerlijk op. Maar als ik naar de markt kijk dalen die elk jaar veel in waarde.
De 750 Shadow C valt af want ik wil geen ketting meer.
Kawa Vulcan vind ik niet zo mooi.
Ik twijfel nu nog tussen de Yamaha 1100 Dragstar en de Suzuki Intruder C800.
Maar dit alles gaat toch pas begin mei spelen dus ik heb nog ff de tijd voor proefritten en info zoeken.

Ik hoop dat de keuken die mijn vrouw wil niet te duur uitvalt. Des te meer kan ik besteden
:-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een keer een proefrit op een 750 Virago gemaakt en zat daar heerlijk op. Maar als ik naar de markt kijk dalen die elk jaar veel in waarde.
De 750 Shadow C valt af want ik wil geen ketting meer.
Kawa Vulcan vind ik niet zo mooi.
Ik twijfel nu nog tussen de Yamaha 1100 Dragstar en de Suzuki Intruder C800.
Maar dit alles gaat toch pas begin mei spelen dus ik heb nog ff de tijd voor proefritten en info zoeken.

Ik hoop dat de keuken die mijn vrouw wil niet te duur uitvalt. Des te meer kan ik besteden
:-)
Bij IKEA gaan kijken, Verbazingwekken veel mogelijkheden en modellen en scheelt 40-60% met de laagste keukenboerprijs. Ze doen het ECHT niet minder voor wat betreft kwaliteit van het spul. kost je natuurlijk alleen wel wat extra tijd/moeite om het te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Beetje OffT maar ik heb ze nu zover dat de naar de Keukenconcurrent gaat kijken. scheelt ook enorm, want 9.500 vind ik teveel. haha.
Maar ff OnT: zitten er veel verschillen tussen de Dragstar 1100 en de Intruder C800 (behalve 300cc)
Ik bedoel qua zitcomfort, vermogen, bochtenwerk etc. Ik weet dat dit persoonlijk is, maar zoals eerder gezegd: het is voor wat stadswerk en de weekenden 100-200 km toeren. Ook ff een ritje van Rotterdam naat Utrecht en Spijkenisse hoort daarbij, dat is dan wel weer snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een keer een proefrit op een 750 Virago gemaakt en zat daar heerlijk op. Maar als ik naar de markt kijk dalen die elk jaar veel in waarde.
De 750 Shadow C valt af want ik wil geen ketting meer.
Kawa Vulcan vind ik niet zo mooi.
Ik twijfel nu nog tussen de Yamaha 1100 Dragstar en de Suzuki Intruder C800.
Maar dit alles gaat toch pas begin mei spelen dus ik heb nog ff de tijd voor proefritten en info zoeken.

Ik hoop dat de keuken die mijn vrouw wil niet te duur uitvalt. Des te meer kan ik besteden
:-)


vette chopper kopen, en dan naar de kringloopwinkel een keuken halen :+
 
Laatst bewerkt:
Er is volgens mij ook een model Shadow 750 met cardan...maar ben niet 100% zeker...
Maar als dat het enige obstakel zou zijn...
Ik denk toch dat er verder weinig verschillen zijn behalve persoonlijke voorkeur en rijplezier.
Ik heb hele goede ervaringen met cardan dus vandaar.
 
Er is volgens mij ook een model Shadow 750 met cardan...maar ben niet 100% zeker...
Maar als dat het enige obstakel zou zijn...


mijn shadow vt750c2 ace bj 1997 .. heeft gewoon ketting ..

je hebt wat oudere typen idd met cardan en geloof ook de nieuwere typen van shadow
 
Laatst bewerkt:
De nieuwere shadows zijn ook met cardan. maar die zijn voor zo ver ik weet 750cc.

Als je ook wel eens lekker op de snelweg wil rijden zonder al te veel toeren raad ik je toch iets aan van meer dan 1000cc.

Alles valt of staat met een proefrit :]

Verder doe ik ook stadsverkeer met een road king :+ Het is en blijft een motor niet waar?
Dus dat zal met het rijtje die jij hebt samengesteld ook geen probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou deze doen..
7262164093.jpg

Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
 
Laatst bewerkt:
Die is zeker mooi en goed geprijst. Zit je alleen met de invoer vanuit Belgie.
motoport Rotterdam heeft een Shadow 750 C2W (cardan) van 2004 voor € 5.290, met 43000km. Komt een nieuwe voorband op.
Binnenkort krijgen ze een 1100 Dragstar binnen.
Ik heb een ritje gemaakt op een Intruder C800 uit 2007 maar de treeplanken vind ik te klein. Mij voeten passen er precies op dus de linker kan ik niet verplaatsen ivm de versnelling.
Heb ook nog op een Harley Roadking gereden. Tsjezus wat een bak. Maar is 10.000. 2x mn budget.
Omdat e.e.a. toch pas begin mei gaat beginnen kan ik nog rustig rondkijken.
Maar de Dragstar in deze link vind ik toch wel heel mooi. Dezen zullen in Nederland ook wel voor zoiets te krijgen zijn denk ik.
Voorlopig heeft dit mijn voorkeur.
Wordt vervolgt.
 
Wat is bij suzuki nou precies het verschil tussen 800C, marauder en Volusia?
Alleen uiterlijke kenmerken?
Ik heb een ritje gemaakt op de 800c, maar rijd en zit perfect, beter dan de Shadow en Dragstar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan