Beste MF-ers,
Ondanks een dagje proberen en veel internet afspeuren blijf ik het volgende probleem hebben.
Kleine inleiding:
Honda VF500 '85, niet in beste staat en momenteel in renovatie. De koppeling werkte niet helemaal lekker en daarom besloot ik de vloeistof te vervangen. Het ontkoppelen werkte dus WEL (alleen niet 100%).
Na de slave cylinder te hebben gecheckt en schoongemaakt ben ik de nieuwe vloeistof toe gaan voegen. Veel bleeden verder weet ik vrijwel zeker dat er geen lucht meer in de kabel zit (na het laatste belletje nog zo'n 1,5 - 2 keer bijvullen door laten lopen). Na het terugplaatsen van de slave blijft de koppeling echter heel licht en ontkoppelt de motor niet! Hier zit ik momenteel vast.
De volgende dingen vielen mij op:
- De slave geeft de druk wel door gezien ik deze zo goed als niet tegen kon houden wanneer ik de koppling indrukte.
- Tijdens het demonteren van de slave heb ik per ongeluk de piston, lange stalen cilinder van de slave naar de koppelingsplaten, losgetrokken. Deze kon ik echter makkelijk weer terugschuiven.
- Na het monteren van de slave kwamen er bij de eerste paar keer pompen een paar hele kleine belletjes in het reservoir naar boven. Dit is nu echter niet meer het geval.
- De slave komt maar zo'n 2 mm naar buiten wanneer ik de koppeling volledig indruk. Is dit voldoende?
Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem? Ik zou atm niet weten wat er precies nog fout zou kunnen zijn....
Iska
Edit:
Volgens mij klopt die 2 mm wel ongeveer ->
Slave cylinder
Diameter: 35.675 mm
Verplaatsing: 2 mm
-> Volume: 1999 nanoliter
Master cylinder
Diameter: 13.990 mm
-> Verplaatsing: 13 mm -> 1,3 cm.. klinkt redelijk
Ondanks een dagje proberen en veel internet afspeuren blijf ik het volgende probleem hebben.
Kleine inleiding:
Honda VF500 '85, niet in beste staat en momenteel in renovatie. De koppeling werkte niet helemaal lekker en daarom besloot ik de vloeistof te vervangen. Het ontkoppelen werkte dus WEL (alleen niet 100%).
Na de slave cylinder te hebben gecheckt en schoongemaakt ben ik de nieuwe vloeistof toe gaan voegen. Veel bleeden verder weet ik vrijwel zeker dat er geen lucht meer in de kabel zit (na het laatste belletje nog zo'n 1,5 - 2 keer bijvullen door laten lopen). Na het terugplaatsen van de slave blijft de koppeling echter heel licht en ontkoppelt de motor niet! Hier zit ik momenteel vast.
De volgende dingen vielen mij op:
- De slave geeft de druk wel door gezien ik deze zo goed als niet tegen kon houden wanneer ik de koppling indrukte.
- Tijdens het demonteren van de slave heb ik per ongeluk de piston, lange stalen cilinder van de slave naar de koppelingsplaten, losgetrokken. Deze kon ik echter makkelijk weer terugschuiven.
- Na het monteren van de slave kwamen er bij de eerste paar keer pompen een paar hele kleine belletjes in het reservoir naar boven. Dit is nu echter niet meer het geval.
- De slave komt maar zo'n 2 mm naar buiten wanneer ik de koppeling volledig indruk. Is dit voldoende?
Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem? Ik zou atm niet weten wat er precies nog fout zou kunnen zijn....
Iska
Edit:
Volgens mij klopt die 2 mm wel ongeveer ->
Slave cylinder
Diameter: 35.675 mm
Verplaatsing: 2 mm
-> Volume: 1999 nanoliter
Master cylinder
Diameter: 13.990 mm
-> Verplaatsing: 13 mm -> 1,3 cm.. klinkt redelijk
Laatst bewerkt: