Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

CONTROLE

Ik heb 'm al eens "in het eggie" gezien, maar vandaag ook gehoord. De motor draait supernetjes en loopt als een kogel. De Laser auspuff maakt een mooie donkere brom. Wel aanwezig maar niet achterlijk luidruchtig. Da's een blijvertje

Van de week heb ik de motor verzekerd en vanmiddag is het kenteken overgeschreven. Zelf heb ik er nog niet opgereden; Roel wel. Even goed testrijden en afstellen. Motor start zowaar in 1x, de choke hoeft er maar héél kort op. Gasreactie is goed, motor stuurt ook goed. De remmen moeten nog ingeremd worden, Roel kwam terug met de mededeling dat "de remmen beginnen te werken". Mooi zo

Er zijn nog een paar kleine klusjes en ik denk dat Roel nog wel een testritje zal maken, maar de motor is bíjna klaar voor het seizoen

De chefkok staat nu in de keuken, straks de terugweg maar eens aanvaarden. Met de auto.

Gr. Karl

PS. Voortschrijdend inzicht: als je wil weten of het slotje van de duocover (hoe heet dat ding?) werkt, probeer het dan eerst zónder het erop te zetten. Ding erop gezet, in het slot geklikt, sleutel omgedraaid: niks. Shit! Hoe krijg je het dan weer los. Maar het is gelukt. En gefikst
 
super Karl en nu maar hopen op goed weer de komende tijd
 

Netjes

Ik heb mijn duozit ook wel eens erop geklikt, zonder functionerend slot. Heb uiteindelijk een 10mm steeksleutel ertussen gekregen om de haken los te halen, werkte prima
 
Laatst bewerkt:
nr 16 is voldoende.............tjek wel ff de geleidebussen of die niet versleten zijn, anders lekt de voorpoot zo weer!
 
nr 16 is voldoende.............tjek wel ff de geleidebussen of die niet versleten zijn, anders lekt de voorpoot zo weer!

Gebruik ook nieuwe koperen ringetjes onder de boutjes (onderzijde poten) en ook de juiste lengte van boutjes ( de dikte van de kop), anders past de steekas er niet meer in. Met name de linker poot, waar de steekas het dikst is. Dit overkwam mij laatst. Kon de poot weer uitelkaar.
 
Nog een mooi artikel uit de oude doos. Honda RVF 750 R RC 30.
Een van de meest begeesterende sportmotoren ooit gebouwd

Er zijn dus nog meer verzamelaars.

Veel leesplezier





 
Laatst bewerkt:
Ik heb de NSR weer klaar staan voor de eerste circuitdag





Zondag natuurlijk ook nog heerlijk op pad geweest met de RVF Beide knietjes weer aan de grond gehad
 
Ik heb de NSR weer klaar staan voor de eerste circuitdag

[afbeelding]

[afbeelding]

Zondag natuurlijk ook nog heerlijk op pad geweest met de RVF Beide knietjes weer aan de grond gehad

Mijn RVF-racertje is bijna klaar voor de eerste circuitdag. 14 en 15 april op Assen
Alleen nog even de o-ring van de waterpomp vervangen. De pomp moet hiervoor uit het blok. Hier druppelt het al een paar jaar.

 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor het eerst weer een eind wezen rijden met mijn 3800. ALs ik flink gas gaf in een bocht dan zette het wiel wel een stapje opzij, maar desondanks toch een paar kneedowns weten te maken. Een kleine benzinelekkage mocht de pret niet drukken: het seizoen is nog jong, dat fiksen we wel weer
 



3800?WTF
 
@Roel, leuk artikel! Ben benieuwd naar jou artikel in MOTOR. Wanneer sta je erin?

@Nando, NSR ziet er weer goed uit. Fijn sleutelhok zo te zien.
 
Komen jullie deze zomer nou eens rijden in Lezennes? 100 euro voor een dag (rijden van 10u-12u en en 14u-17u). Als je 't een beetje goed timed kan je zelfs zelf beslissen wanneer je er op of af wil!

Voldoende plaats hier voor tentjes en dergelijke voor slaping (mijn dubbelbed kan ook gebruikt worden ).
 

Tis maar een kleine 3 uur rijden... Als er genoeg gaan!?
 
Mijn RVF-racertje is bijna klaar voor de eerste circuitdag. 14 en 15 april op Assen
Alleen nog even de o-ring van de waterpomp vervangen. De pomp moet hiervoor uit het blok. Hier druppelt het al een paar jaar.

[afbeelding]

Karweitje van niks, water eruit, 2 boutjes los, vervangen maar!

Maar weet je wel zeker dat het die o ring is, want ik dacht dat ook, maar het bleek de complete pomp te zijn..
 


Hmm dat zal ik eens even in mijn achterhoofd houden
 
Karweitje van niks, water eruit, 2 boutjes los, vervangen maar!

Maar weet je wel zeker dat het die o ring is, want ik dacht dat ook, maar het bleek de complete pomp te zijn..

Het is echt olie die aan de carterzijde af en toe een heelklein beetje naar buiten loopt. Dus ik ga uit van een nieuwe o-ring.Ook vervang ik meteen de grote o-ring van het deksel.
De pomp zelf lekt niet. (geen koelvloeistoflekkage).
En als het anders is: ik heb 2 complete waterpompen liggen.
En misschien laat ik het ook gewoon maar een beetje druppelen
 
Laatst bewerkt:
Is er plek ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.