Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Is de originele kleur maar idd zie je ze zo niet vaak meestal de andere kleur blauw. Maar weer terug naar 2 wielen dit jaar de rvf ook nog als pak ezel gebruikt maar daar hebben we nu de deauville voor
 
Beetje vroeg, maar hij is al geweest. De Kerstman.
Lijkt leuk,maar moest alles zelf betalen.
Voorlopig weer voorraad



 
Laatst bewerkt:
Was het maar weer zomer.
Weer met de 400 op stap.
Hier tijdens een rit: Frankrijk-Zwitserland-Italie.
Met o.a.: de Passo di Gavia, de oude Gottard Pas (klinkerweg), Susten Pas, Gimsel Pas en de Furka.
2x NC30. Slechts 1 keer pech onderweg. (koelvloeistof bleef terugstromen in overloopvaatje) ; twee mogelijkheden. Lekke koppakking of kapotte radiateurdop. Gelukkig het laatste.

Twee nietige fietsjes in een imposant en adembenemend landschap.
Het terrein voor de NC30.

Hier een foto-impressie:













Natuurlijkstaat een V4 aan en op de top
Al hadden de blokjes op deze hoogte wel ademhalingsproblemen.


Pech




 
Laatst bewerkt:
volgens mij stonden op die plek afgelopen zomer 2 andere fietsjes

Dat klopt Bert, en wel op precies dezelfde plek.
Wel twee totaal andere fietsjes. Zal even een foto zoeken.

@edit. Gevonden. Onze kampeerplek in de Vogezen.
MotoMorini Corsaro 1200 en Ducati Hypermotard 821 SP




 
Laatst bewerkt:
Iedereen fijne kerstdagen en een goed en bovenal gezond 2016!!

Kerstman was hier al enige tijd terug op de koffie geweest... * en liet bij mij een elektronisch puzzeltje achter...







 
Waarschijnlijk de laatste hobbyklusjes van dit jaar *

De RVF achter opgehoogd en daardoor moest ook de jiffy worden aangepast.






En een gedeelte van de bokken netjes bij elkaar aan de muur bevestigd.



Ook nog een setje voor de tweede MC22 laten komen. Ditmaal in mooi fel rood.


 
Deze schitterende plaatjes kreeg ik toegestuurd.




Die jongens daar zijn er toch wel heel aardig in geslaagd om een goede kopie van het origineel te maken


 
Laatst bewerkt:
mooi klusje voor als het nog eens winter wordt

Tis gewoon duidelijk 'voorjaar',dus had nu al zin in... en dan vooral een spaghetti van draden, met connectoren, sensoren, en dan nog programmeren...



Eerder een conversie uitgevoerd:





Komt later nog veel meer bij.
 
Laatst bewerkt:
gaaf hoor die nieuw klok, ook mooi uitgebreid ding
wat voor radiatoren zit er op je bike? chinees of zijn dat die zoals michael r ze ook heeft?

 
Had je niet gewoon een langer buisje erop kunnen maken? of buisje verlengen?

Nee hoor, dit is veel simpeler. Bovendien verleng je het buisje net iets teveel, dan kun je weer opnieuw beginnen.
Is het geheel nu te lang ( maar dat is het niet, want je legt er materiaal onder net zolang tot je met de juiste dikte de juiste stand hebt gevonden en dan pas lassen) dan vijl je er simpelweg wat af.
 
De RVF 400R Racer waarmee ik ruim twee jaar geleden gecrashed ben wordt weer opgebouwd en het werk vordert.
Er kwam nog steeds overal grind uit
Alle kleppen zijn gecontroleerd en 9 zijn gesteld.
Nu nog de kuipdeeltjes laten spuiten en monteren.
De carb is ook al ultrasoon gereinigd. Heb ik een mannetje voor gevonden
Radiateur weer teruggeplaatst.
Volgend jaar verder





Hier een kijkje in de prachtige kop.

 
Laatst bewerkt:

Maar dit is echt intens lelijk, en zwaar, en als je pech hebt klapt je zijstandaard uit als je een keer hard over een drempel/hobbel rammelt


edit: de rest van je werk vind ik echt fenomenaal, dit valt me alleen een beetje tegen opeens
 
Laatst bewerkt:
gaaf hoor die nieuw klok, ook mooi uitgebreid ding
wat voor radiatoren zit er op je bike? chinees of zijn dat die zoals michael r ze ook heeft?

Dit zijn maatwerk radiatoren met een grotere inhoud en ook een aangepast flow t.o.v. originele flow, zijn weer iets verbeterde versies. (komen van dezelfde maker die ze heeft gemaakt voor de 2010 crutchlow WSS R6, en voor div. world endurance racers o.a. yamaha racing en auto sport).