Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10




Eerst zelf met het betreffende bedrijf proberen op te lossen voordat er op internet aan naming and shaming wordt gedaan. Hou het gezellig aub.

Je hoort altijd 1 kant van het verhaal, en dat is niet eerlijk/netjes.
 
Klopt helemaal, het was alleen maar een uitleg over de locatie van het logo op de tank en dat het spuitwerk van de tank wel super is.
 
als je op de bike rijdt zal het je echt geen moer interesseren of een sticker goed/orgineel zit. zolang hij maar lekker loopt en er niet teveel zondagsrijders onderweg zijn

Klopt helemaal, het was alleen maar een uitleg over de locatie van het logo op de tank en dat het spuitwerk van de tank wel super is.
 
Een paar weken geleden was Chris hier met z'n NC30 die totaal geen leven meer gaf.





Maar loopt weer als de brandweer. (bougies, carbs etc) Moet ook wel,want Chris neemt de fiets mee naar The Isle of Man

Heeft de fiets zelf verder afgebouwd en stuurde mij foto's met het verzoek deze voor hem te plaatsen.

Hier zijn ze. Fiets is voor 90 % af.





 
Laatst bewerkt:
De carbs zijn schoongemaakt en hij is weer in leven . Tijdens het draaien loopt er nog benzine uit het linkse slangetje van de 2 die aan elkaar zitten.
Weet iemand waar dit door komt, ik heb het whb maar krijg het niet zo gauw gevondeb:

 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben bezig mijn rvf400 weer klaar te maken voor dit seizoen.
Nu ben ik een klein probleempje tegengekomen.

Omdat mijn uitlaat met dat uitlaat-gum-gum dicht geplamuurd was (waar het voorste gedeelte aan het achterste gedeelte wordt bevestigd met die klemmen, die er ook niet zaten) is het plan geweest om de hele uitlaat eronder weg te halen en te bevestigen zoals honda het bedoeld heeft.

Nu is dit allemaal gebeurd. Maar de uitlaat lekt nog bij de achterste cilinders. Had ik niet eerder gehoord omdat ik nu pas weer de demper had gemonteerd. Het hele zooitje stond op het juiste aanhaalmoment alleen blijkbaar niet voldoende. Dus alles rustig slagje voor slagje verder aandraaien tot het getik weg zou zijn.

Dat punt heb ik helaas niet bereikt. Ik gebruikte een kleine ratel ca. 10 cm zonder gek veel kracht te gebruiken maar toch brak mijn rechter draadeind (cilinder rechtsachter) tpv de flens.

Alle draadeinden zijn eruit geweest en gemonteerd met keramisch vet. Het stukje draadeind dat er nu nog in zit zou ik eruit moeten krijgen zonder veel kunst en vliegwerk.

Maar nu:
- zijn er tips en tricks om het stukje uitlaat gasdicht te monteren? (toch eerst dat kleine stukkie uitlaat helemaal vast draaien?)
- kan de grafietbussen hergebruiken? (gaat mij echt niet om die twee tientjes )

Bij voorbaat dank.
 
Ik zou eerst het kleine stukje spanningsvrij met nieuwe pakkingringen monteren op de achterste cilinders en dan de rest van de bochten eraan!
Als de grafietbussen niet stuk zijn kun je ze gewoon weer hergebruiken.
En vast is vast!
 
Goed, durf het bijna niet te zeggen.

Het is wel logisch dat de uitlaat niet gasdicht te krijgen was

Tijdens het monteren van dat kleine stukkie uitlaat was blijkbaar de linksachter pakkingring eruit gevallen. Die bleef dus lekken

Ik had nog gecontroleerd of alles op zijn plek lag en of er daar ergens een gevallen ringpakking lag. Het leek goed dus alles maar vast. Nu alles er weer af en ik kon maar geen pakkingring vinden . ligt die verstopt en ongeschonden in het kettingvet onder de achterbrug op het framedeel waar dat hele gedoetje van de achterdemper aan vast zit .

Dus........... we noemen het maar leergeld en ik dan nu veel sneller de uitlaat (de)monteren
 
de 400 tjes blijven echt heel gave moto's. tot nu dit jaar alleen nog op de SP gereden maar daar gaat snel verandering in komen als ik hier weer eens kijk
 

Zoals 4honderd al aangaf, stromen de carburateurs over.
Ik weet niet wat er met schoonmaken is gedaan, (ultrasoon?) maar in veel gevallen sluiten de vlotternaalden niet afdoende af (vuil?) of de vlotterhoogte is niet goed afgesteld.
 
Vandaag ook verder gewerkt aan de NC30/RC3o Replica. Het spuitwerk is klaar.




Maar van monteren is het niet gekomen.
De fan wilde niet inkomen.

Fan switch vervangen. Ook de waterpomp gedemonteerd, maar die draaide soepel. Uiteindelijk de fout gevonden. Thermostaat zat vast in de gesloten stand. Geen circulatie en daardoor gaf de fan-switch geen teken aan de fan om aan te slaan. De beide radiateurs werden ook niet warm omdat alleen het kleine circuit werkte.
Binnenkort nieuwe thermostaat en o-ringen en dan kan de fraai gespoten kuip er op.


 
Tja er aan werken kan leuk zijn , rijden lijkt me toch leuker.
Daarom zondag uit verveling maar weer naar de ardennen geweest 394km erbij.
En na de rit oliepeil nog gecontroleerd want dat moet had ik te horen gekregen .
 
Tja er aan werken kan leuk zijn , rijden lijkt me toch leuker.
Daarom zondag uit verveling maar weer naar de ardennen geweest 394km erbij.
En na de rit oliepeil nog gecontroleerd want dat moet had ik te horen gekregen .

Goed zo, je luistert nog naar mij.

Rijden is leuk, maar er aan sleutelen is ook zo mooi.
Bovendien, dan kun jij blijven rijden
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het OKI Racertje weer tot leven gewekt.
Het duurde even, maar al snel deden alle vier de cilinders goed mee.
Weggezet met 102 octaan competition van Firezone. 0 % ethanol.






En omdat ik toch nog in RC 30 polijstsfeer zat, ook maar de ZXR 400 kroonplaat van de Oki netjes gemaakt. Dat was nl. nog niet gebeurd en dat kan natuurlijk niet.
Hier na het polijsten geborsteld om de hoogglans weg te werken.

 
~
 
 
Laatst bewerkt:
Ook de RVF racer draait nu. Alleen ging dat wat moeilijker. Accu werd te zwak na een aantal startpogingen. Accu geladen, eerst op twee, rustig wachten en de andere twee kwamen er bij. Goed warmlaten draaaien.







Klaar voor Assen. 16 april.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels carbs schoongemaakt, nieuwe accu, alle vloeistoffen vervangen en al een stukje met de rvf kunnen rijden .

Vorige week zag ik een stukje rubber op de grond liggen wat ik niet kon plaatsen, vandaag zag ik zo'n zelfde stukje los liggen tussen blok en tank. Ik heb op detailtekeningen gekeken maar kan het niet traceren, iemand een idee waar het van is?