Hier hetzelfde verhaal. 10.000km (2 jaar) geleden nieuwe originele keerringen van Honda geplaatst. Nu al weer lek...
Zou toch niet mogen voor die prijs
De Honda keerringen zijn veel te duur.
Heel goeie keerringen zijn die van Ariete (ARI 047 NC30 NC35).
Die gebruik ik altijd. Bij een ernstige beschadiging van de binnenpoten helpt uiteraard geen enkele goede keerring.
Kwaliteit is uiteraard belangrijk, maar veel belangrijker is de montage.
Uiteraard de binnenpoten met korrel 2000 licht polijsten met de ronding mee, dus niet van boven naar beneden.
Als je de keerringen zomaar op de binnenpoot schuift kan de o zo belangrijke binnenzijde al wat beschadigd raken met vroegtijdig lekken tot gevolg.
Dus bovenrand en ook de kleine richel waar de dunne circlip invalt eerst met dun tape afplakken.
Verder de buitenzijde van de buitenpoot beetje warm stoken zodat de keerring er bijna in glijdt.Geweld gebruiken is niet goed.
Verder een oude doorgeslepen keerring op de nieuwe leggen bij het intikken. Gebruik het liefst de mooie (deelbare USD) bussen om de keerring rechtstandig op zijn plaats te drukken.
Kort samengevat: als je dit allemaal niet doet,is de kans groot dat de keerringen vroegtijdig overlijden.
Doe je het op een andere manier, dan kun je geluk hebben, maar ik denk: als dan alles toch los moet zet alles weer heel mooi en netjesin elkaar.
Ook lange stilstand is niet goed voor de keerringen.
Warmstoken geldt ook voor het scheiden van binnenpoot/buitenpoot. Iedereen ramt de zaak (hamereffect) uit elkaar, maar daarbij grote kans op braamvorming geleidebus.
Ook bij terugplaatsen geleidebus warmstoken en met het deelbare 41mm gereedschap er rustig in laten zakken. Je hoeft dan totaal geen geweld te gebruiken. Let op de stalen ring bovenop de bus: vlakke kant op de bus, ronding richting keerrring.
Ik heb bij Ohlins mijn ogen goed de kost gegeven.
Hier niet te zien, maar ook de scherpe bovenrand afplakken
Zo, dat moest ik even kwijt