Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Vandaag het eerste testritje gemaakt op de VFR400R NC30 eerste type.
Loopt en stuurt perfect, alleen had ik het idee dat de motor meer toeren maakt dan de toerenteller aangeeft. Voor mijn gevoel blijft de meter behoorlijk achter.
Daar moet ik dus nog eens naar kijken.
Pakt met de aangepaste sproeier bezetting heel goed op en geen dip meer. Is heel fel op het gas.



 
Laatst bewerkt:
Tellerhuis gedemonteerd en stekkers bekeken en ingespoten.

Alles teruggeplaatst. Opnieuw testrit van de week.





@edit

testrit geslaagd. Draait moeiteloos 14000 RPM op de teller.
 
Laatst bewerkt:


Ik kom weer eens in t schrikkeljaar hier kijken en zie dat ik toch nog genoemd word in de OP

De VFR is er nog, nu in volle glorie.
Dit seizoen gaat ie weer in de verzekering, alleen nog de 12 jaar oude slofjes vervangen


Wilde m toch ff showen, kom over een paar jaar wel weer eens buurten!
 


Hey Cathje, dat is lang geleden.
De VFR ziet er weer goed uit.
 
De NC30 type 1 is dus klaar.




Maar ook de Duitse NC30 , die omgebouwd is tot RC30 replica is nu klaar.



Vandaag natuurlijk een gezamenlijk ritje .

Hier een kleine fotoreportage van twee beeldschone NC30 -tigs.











Koffie gedronken op dezelfde plek als in september tijdens de 400 V4 dag. 2016







Binnenkort gaat mijn RC 30 de weg op.
 
Vandaag weer eens lekker op de RVF gereden, wordt er nog steeds blij van.
 
Laatst bewerkt:
Oeh, ik vind het een prachtige motor, maar ten aanzien van dat dashboard verschillen de meningen.. Waarom heb je de originele tellers vervangen voor deze digitale?
 

Ik ken de eigenaar van de rc30, hij racet ook bij de SAM. In itterbeck de 3 uurs race mogen doen op zijn nc24.
 
Oeh, ik vind het een prachtige motor, maar ten aanzien van dat dashboard verschillen de meningen.. Waarom heb je de originele tellers vervangen voor deze digitale?

omdat ik het leuk vond om het te monteren en later er naar te kijken. ;-)
 
In het weekend dus de testrit van de RC30.

Maar ik heb ook de RC45 van stal gehaald. Staat al 3 jaar stil. Gewassen, kuipdelen gepolijst en in de superwas gezet.
Wil niet echt mooi lopen. Carburateurs schoonmaken heeft geen zin, want die heeft die niet.
Zaterdag wat injectiereiniger en verse benzine ( competition 102) in de tank en een stukje rijden. Kijken of het beter wordt. Anders moet ik de injectoren er uit halen . Gelukkig kan ,om daar bij tekomen, de throttle body gewoon blijven zitten.
Maar we wachten de testrit af.





 
En dan is er ook een nieuwe aanwinst.

Er werd mij een NC30 aangeboden. Was al ruim 22 jaar in bezit van de eigenaar. Nu mocht de motor weg.
Is gisteren gebracht.
In uitzonderlijk mooie staat. Perfecte kuip en magnifiek in de lak. Uitlaatsysteem als nieuw.
Hoefde geen moment na te denken. Ze zijn al schaars, maar in deze staat helemaal.





 
Laatst bewerkt:
Lijkt op mijn zwart rode, maar die kleurverdeling is net anders. En de mijne ziet er (zeker nu) een stuk slechter uit.
Proficiat Roel, met deze aanwinst! Maar heb je daar wel ruimte voor...?
 
Tjonge Roel. Je weet dat dit mijn favoriete kleur is he en dat je eigenlijk geen ruimte meer hebt
 
Vandaag al de testrit met de slecht lopende RC45. Had natuurlijk veel te lang stilgestaan. Ik schat zo'n vier jaar. Gelukkig geen carburateurproblemen, maar wel iets met de injectoren.
Dus injectorcleaner in de tank samen met verse 102 octaan benzine. Daarna 25 km gereden en het probleem was opgelost.
Motor draait weer prachtig rond met een schitterend sonoor V4 uitlaatsoundje. met dank aan de Superpole einddemper.

 
Laatst bewerkt:
Geweldige motor de RC45, roel. Maar je moet hem wel regelmatig uitlaten.
Lijkt me geen echte straf dus tijd maken. ;-)